کد خبر: ۹۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶
سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه توصیه کرد با استفاده از واکسیناسیون مادران و درمان نوزادان با آنتی‌بادی از ابتلای نوزادان به یک ویروس تنفسی بالقوه مرگبار جلوگیری شود.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره یک ویروس تنفسی خطرناکبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ این توصیه‌ها، برای تجویز واکسن و آنتی‌بادی یا یکی از آن‌ها برای جلوگیری از عفونت نوزادان با ویروس سنسشیال تنفسی(RSV) پس از جلسه هفته گذشته گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی در مورد ایمن‌سازی اعلام شده است.

همشهری آنلاین نوشت: عفونت با ویروس سنسشیال تنفسی (RSV) یک بیماری شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند که یک تا دو هفته به طول می‌انجامد؛ اما عفونت با این ویروس در برخی از گروه‌ها مانند نوزادان زیر ۶ ماه، سالمندان و افراد دچاراختلال دستگاه ایمنی یا بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و تنفسی می‌تواند خطرناک و مرگبار باشد.

سازمان جهانی بهداشت برای کشورهایی که تصمیم به استفاده از واکسن مادری برای پیشگیری از عفونت نوزادان با ویروس RSV می‌گیرند، توصیه می‌کند یک تزریق واحد واکسن در سه ماهه سوم بارداری انجام شود. تزریق واکسن به مادر با انتقال آنتی‌بادی‌ها از مادر به جنین خطر عفونت‌های شدید با ویروس RSV در نوزادان را که ممکن است مرگبار باشند، کاهش می‌دهد.

به گزارش رویترز، در حال حاضر یک واکسن تایید شده برای تزریق به مادران در اواسط سه ماهه سوم بارداری (هفته ۳۲ تا ۳۶ بارداری)‌ برای محافظت از نوزادانشان به نام آبرییسوو (Abrysvo) ساخت شرکت داروسازی فایزر در دسترس است.

همچنین یک درمان آنتی بادی مونوکلونال (پادتن تک دودمانی) تاییدشده به نام «نیراسویماب» (Nirasevimab)‌ ساخت شرکت‌های سانوفی و آسترازنکا برای جلوگیری از عفونت RSV در نوزادان و کودکان و نوپا موجود است.

گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی همچنین نگرانی‌های مربوط به عرضه و همچنین هزینه بالای درمان آنتی‌بادی را یادآور شد و گفت این موضوع می‌تواند دسترسی جهانی و برابری برای این درمان را به شدت محدود کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: