کد خبر: ۹۷۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۴۹
رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: بنابرآمار ماهانه ۵ تا ۶ هزارتن گوشت منجمد تنظیم بازار با نرخ کمتر از ۳۰۰ هزارتومان در بازار توزیع می‌شود.

قیمت جدید دام زنده امروز ۹ مهر ۱۴۰۳ اعلام شد/ پوریان: گوشت ۳۰۰ هزار تومانی توزیع شد + جزییاتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ منصور پوریان گفت: با توجه به ذخایر گوشت و جمعیت مناسب دام آماده کشتار، بازار از شرایط باثباتی برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گفته او، با توجه به تامین گوشت مورد نیاز پرمصرف ها از اقلام وارداتی فشار بر بازار کاهش یافته است که همین امر موجب شده تا شرایط تولید داخل و داشته هایمان متناسب با تقاضا باشد.

پوریان ادامه داد: بنابر آمار اکنون ۱۷ میلیون راس دام مولد در اختیار دامداران غرب و جنوب غرب کشور است که با توجه به آنکه بخش زیادی از مولدها در این فصل زایش می کنند، از این رو پیش بینی می شود که زایش فصل پاییز مناسب باشد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از رشد ۳۰ درصدی جمعیت گوساله خبر داد و گفت: اکنون ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار راس گوساله پروار آماده کشتار است، همچنین جمعیت دام سبک ۷۰ میلیون راس است که ۱۱ تا ۱۲میلیون راس دام سبک آماده کشتار است و از طرفی پیش بینی می شود که با زایش های پاییز ۸ میلیون راس دیگر بر جمعیت دام افزوده شود.

او قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۲۵۰ هزارتومان و گوساله ۱۷۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: اکنون قیمت هرکیلو لاشه گوسفندی درب کشتارگاه ۵۵۰ هزارتومان است‌ که با استمرار روند کاهشی قیمت دام پیش بینی می شود که به نرخ متعادل در بازار دست یابیم.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار ماهانه ۵ تا ۶ هزارتن گوشت منجمد تنظیم بازار با نرخ کمتر از ۳۰۰ هزارتومان در بازار توزیع می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: