کد خبر: ۹۷۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
تعداد بازدید: ۷۲
پرسپولیس با گل محمدحسین کنعانی‌زادگان فاتح دربی پایتخت شد.

فتح دربی با تعویض‌های گاریدو؛ یاغی‌ها نتیجه را عوض کردند!سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس دیشب (چهارشنبه) در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک به مصاف هم رفتتند که این بازی در پایان با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید تا سرخ‌ها فاتح دربی شماره ۱۰۴ شوند. محمدحسین کنعانی‌زادگان زننده تنها گل بازی از روی نقطه پنالتی بود و ۳ امتیاز حساس و ارزشمند را به پرسپولیسی‌ها هدیه داد. دیدار شب گذشته نکات و اتفاقات زیادی داشت و حتی ممکن است منجر به تغییراتی در استقلال شود. هواداران استقلال پس از شکست مقابل پرسپولیس به شدت از عملکرد مدیریت و کادر فنی خود عصبانی بودند و انتقادات تندی نسبت به تصمیمات آن‌ها داشتند.

پرسپولیس تیم برتر میدان؛ جانشین ایوب درخشید!

در بازی دیشب پرسپولیس بیش از استقلال توپ‌ومیدان را در اختیار داشت و آبی‌پوشان در تلاش بودند تا با دادن توپ به حریف، فضاها را از این تیم بگیرند و چشم به ضدحملات داشتند. طبق آمار متریکا مالکیت توپ در دربی ۵۷ به ۴۳ به سود پرسپولیس بود و این تیم با دادن ۴۵۷ پاس عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشت که تنها ۳۱۴ پاس داد. این آمار در شرایطی ثبت شد که انتظار می‌رفت استقلال با توجه به شرایط خود در جدول و امتیازاتی که طی هفته‌های اخیر از دست داده، بیش از این به‌دنبال کسب ۳ امتیاز بازی باشد.

پرسپولیس و استقلال در دربی ۱۰۴ به‌ترتیب ۱۲ و ۷ شوت زدند که ۳ شوت سرخ‌ها در چارچوب بود و تیم نکونام هم ۲ شوت در چارچوب الکسیس گندوز داشت. امیدگل پرسپولیس در این بازی ۱.۲۱ بود که البته حدود ۰.۷۸ آن مربوط به ضربه پنالتی است و استقلال هم امیدگل ۰.۶۴ را ثبت کرد.

اتفاق غیرقابل پیش‌بینی در این بازی عملکرد درخشان فرشاد فرجی بود. او که با مصدومیت و عدم آمادگی ایوب العملود در سمت راست خط دفاعی قرار گرفت، با ۳ پاس کلیدی، ۱۰ عملکرد دفاعی و دقت پاس ۸۰ درصد، نمره ۷.۸۲ را کسب کرد و بهترین بازیکن زمین بود. محمدحسین کنعانی‌زادگان، مسعود ریگی، میلاد محمدی و ابوالفضل جلالی دیگر نفرات درخشان دربی ۱۰۴ بودند.

فتح دربی با تعویض‌های گاریدو؛ یاغی‌ها نتیجه را عوض کردند!

غیرمنتظره مثل پنالتی رضاییان روی مهری

بدون شک مهم‌ترین صحنه دربی ۱۰۴ لحظه خطای پنالتی رامین رضاییان روی سعید مهری بود. رضاییان که ابتدای فصل با سروصدای فراوان راهی استقلال شد، اصلا شب خوبی را مقابل تیم سابق خود سپری نکرد. او در طول ۹۰ دقیقه نتوانست در حملات استقلال موثر ظاهر شود و در نهایت هم با خطای پنالتی موجب شکست تیمش شد. کسی که خطا روی انجام شد هم سعید مهری بود؛ هافبک سابق استقلال که ابتدای فصل به پرسپولیس پیوست و در اولین بازی‌اش برای این تیم توانست یک پنالتی حساس و تعیین‌کننده بگیرد. زننده پنالتی پرسپولیس هم محمدحسین کنعانی‌زادگان بود که خودش روزگاری در نقش یاغی ظاهر شده بود تا پایان دربی ۱۰۴ به خاص‌ترین شکل ممکن رقم بخورد!

کنعانی‌زادگان با گلزنی از روی نقطه پنالتی برای اولین بار در دربی دروازه استقلال را باز کرد و خاطره مدافعانی چون بهروز رهبری‌فرد، علی انصاریان و مهدی هاشمی‌نسب را زنده کرد که قبلا مقابل استقلال پنالتی زده بودند. او در دوران ورزشی خود ۱۴ پنالتی برای پرسپولیس و الاهلی قطر زده و به جز یکی، همه را تبدیل به گل کرده است.

فتح دربی با تعویض‌های گاریدو؛ یاغی‌ها نتیجه را عوض کردند!

تعویض‌های گاریدو مقابل عملکرد خنثی نکونام

یکی از نکات بازی پرسپولیس مقابل استقلال تعویض‌های خوان کارلوس گاریدو بود که کاملا روی روند بازی تاثیر گذاشت. ایوب العملود، سعید مهری و لوکاس ژوائو ۳ بازیکن تعویضی پرسپولیس بودند که همگی در صحنه منجر به پنالتی تاثیرگذار بودند و به جز این صحنه در دیگر دقایق حضورشان هم عملکرد قابل قبولی داشتند و جان تازه‌ای به پرسپولیس بخشیدند.

در طرف مقابل جواد نکونام با اینکه می‌دانست تساوی هم چندان به کار تیمش نمی‌آید، تا وقتی مجبور نشد، به ترکیب تیمش دست نزد. او بین ۲ نیمه گوستاوو بلانکو را به‌دلیل مصدومیت تعویض کرد و ارمان رمضانی را به بازی فرستاد ولی تا دقیقه ۹۰ دیگری تغییری در ترکیب تیمش نداد. نکونام بعد از اعلام پنالتی برای پرسپولیس و گل شدن توپ ۴ تعویض انجام داد که خروج رضاییان در شرایطی که استقلال پس از پنالتی به‌دنبال بازی مستقیم بود، کمی عجیب به نظر می‌رسید. حتی محمدحسین مرادمند هم در وقت اضافه وارد زمین شد تا از قدرت سرزنی خود استفاده کند ولی بهترین بازیکن استقلال در ارسال از کناره‌ها یعنی رضاییان دیگر در زمین نبود. نکونام درحالی نیمه دوم را بدون تغییر سپری کرد که روی نیمکت بازیکنان موثری مثل گائل کاکوتا، علیرضا کوشکی و حتی زبیر نیک‌نفس را داشت هم همگی به کار تیمش می‌آمدند. کاکوتا پس از پنالتی در دقایق کم حضورش ۶ لمس توپ داشت و حتی یک پاس کلیدی هم ارسال کرد و نشان داد شایسته این بود که سرمربی استقلال بیشتر به او بازی دهد.

فتح دربی با تعویض‌های گاریدو؛ یاغی‌ها نتیجه را عوض کردند!

نکونام استعفا نداد، هولدینگ حمایت کرد!

پس از بازی شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند جواد نکونام با حضور در نشست خبری از سمت خود استعفا بدهد ولی سرمربی استقلال ترجیح داد مصاحبه نکند. البته گفته می‌شود نکونام در رختکن از بازیکنان تیمش عذرخواهی کرده و باید دید در روزهای آتی چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اتفاق عجیب اما حمایت احمد شهریاری و فرشید سمیعی از نکونام بود. رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل استقلال که در هفته‌های اخیر با نکونام دچار اختلافاتی شده بودند، در مصاحبه‌های خود از ادامه همکاری با این سرمربی خبر دادند.

این اتفاق درحالی رخ داده که پس از شکست مقابل استقلال خوزستان شایعات جدی در خصوص برکناری نکونام و حضور سرمربی خارجی و حتی مذاکره با فرهاد مجیدی به گوش می‌رسید و مدیران استقلال حتی در اوج این شایعات هم حاضر به حمایت رسمی از نکونام نشده بودند. با وجود حمایت شهریاری و سمیعی از نکونام و حضورشان در رختکن پس از شکست، به نظر می‌رسد استقلال روزهای پرحادثه‌ای را در پیش داشته باشد و احتمال تغییرات در بخش‌های مختلف این باشگاه بسیار زیاد است.

فتح دربی با تعویض‌های گاریدو؛ یاغی‌ها نتیجه را عوض کردند!

طلسم خارج از تهران شکسته شد

دربی ۱۰۴ با توجه به مشکلات ورزشگاه آزادی خارج از تهران برگزار شد. استقلالی‌ها برای این بازی شهر اراک را معرفی کردند تا این شهر میزبان مهم‌ترین بازی باشگاهی ایران شود. بازی دیشب سومین تقابل استقلال و پرسپولیس خارج از تهران بود. ۲ تقابل قبلی در شهرهای تبریز و بندرعباس برگزار شد و برنده نداشت ولی در سومین دیدار سرانجام یک تیم توانست ۳ امتیاز را کسب کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: