کد خبر: ۹۷۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
تعداد بازدید: ۵۵
خودرو زره‌پوش لوسید ایر سافایر با قدرت 1234 اسب‌بخار، سریع‌ترین خودرو زرهی جهان لقب گرفته است. این سدان الکتریکی در کنار سرعت خارق‌العاده‌اش، می‌تواند به صورت استاندارد در برابر گلوله‌های مگنوم کالیبر 0.44 مقاومت کند. حداکثر سرعت این خودرو 200 مایل‌برساعت یا 320 کیلومتربرساعت اعلام شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ نسخه زرهی لوسید ایر سافایر توسط شرکتی به نام «گروه زرهی ایالات متحده» توسعه یافته است. این خودرو از چهارموتور الکتریکی بهره می‌برد که حداکثر 1234 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کنند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو 1.89 ثانیه است و حداکثر سرعت آن در نسخه استاندارد نیز 330 کیلومتربرساعت خواهد بود. برد این خودرو براساس چرخه آمریکایی EPA، 687 کیلومتر اعلام شده است.

مشخصات زره لوسید ایر سافایر

گروه زرهی ایالات متحده برای مقاوم‌سازی لوسید ایر سافایر، پنجره‌های بالستیک سبک وزن را روی این خودرو نصب کرده است. این شیشه‌ها در برابر شلیک گلوله‌های 44 میلیمتری مگنوم مقاوم هستند. زره کامپوزیت سبکی نیز سرتاسر بدنه را فرا گرفته است که 10 برابر قوی‌تر از فولاد بالستیک و پنج برابر سبک‌تر از آن است. در مجموعه افزودن زره به این خودرو، وزن آن را 175 کیلوگرم افزایش داده است. این وزن معادل دو سرنشین است. بنابراین شرکت سازنده این زره‌پوش می‌گوید که این مدل همچنان می‌تواند به حداکثر سرعت 322 کیلومتربرساعت دست یابد.

سریع‌ترین خودروی زره‌پوش جهان / عکس

علاوه بر زره‌های فیزیکی، سافایر به بسته امنیتی غیرقابل نفوذ اینترنتی مجهز شده است که این خودرو را در برابر تلاش برای هک محافظت می‌کند. به گفته سازنده، لوسید ایر زره‌پوش از فناوری پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به طور مداوم تهدیدات اطراف را حین حرکت اسکن می‌کند. اطلاعات مربوط به یک میلیون منبع کمکی همچون پلیس محلی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی نیز در این خودرو ذخیره می‌شوند تا در صورت لزوم، برای کمک فراخوانده شوند.

قیمت نسخه زره‌پوش لوسید ایر سافایر از 475 هزار دلار شروع می‌شود که تقریبا دوبرابر مدل استاندارد این خودرو است. البته مشتریان می‌توانند زره‌های محافظتی بیشتری را نیز برای این خودرو سفارش دهند که قیمت آن را بالاتر خواهد برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: