کد خبر: ۹۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۳۵
ظاهرا اعتصاب پرستاران در کشور در حال گسترش است. وزارت بهداشت که قاعدتا متولی مطالبات پرستاران است واکنش جدی نداشته و بیشتر نیروی انتظامی و فرمانداری ها و استانداری ها درگیر مسئله شده اند.

اعتصاب پرستاران؛ چرا و چگونه؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مهمترین درخواست پرستاران عدالت در پرداخت است که امیدوارم وزیر بهداشت برایش برنامه‌ای داشته باشند. پرداخت نامتناسب کارکنان وزارت بهداشت، ریشه و سابقه طولانی دارد که تا کنون به خوبی به آن توجه نشده است. متاسفانه این نگرانی وجود دارد که در صورت بی‌توجهی به موقع  مسئولان، این اعتراض ساده، گسترش یافته و تبدیل به اغتشاش، فتنه  و ... شود و دوره انتقال وزارت این نگرانی را  بیشتر می‌کند. 

میزان تفاوت حقوق و مزایای پرستاران و پزشکان در کشورهای مختلف بستگی به چند عامل، از جمله تاریخچه وضعیت اقتصادی و بهداشتی کشور، سیاست‌های دولت در حوزه بهداشت و درمان، نیاز و تقاضا برای خدمات پرستاری و پزشکی، تعداد و جریان افراد وارد حرفه‌های پرستاری و پزشکی، و نهایتاً ساختار سیستم بهداشتی و سلامت در آن کشور دارد.

با این حال، در کشورهایی با سطح توسعه بالاتر و ساختارهای بهداشت و درمانی پیشرفته‌تر، این تفاوت کاهش می‌یابد. برخی از کشورها سیستم‌های حفاظتی قوی برای کارکنان بهداشت و درمان دارند که شامل حقوق بالاتر، مزایا و فرصت‌های ارتقاء حرفه‌ای می‌شود. همچنین، برخی از کشورها میزان حقوق و مزایای پرستاران را با برنامه‌ها و سیاست‌های خاص تشویق می‌کنند تا بیشتر افراد به این حرفه وارد شوند. در آلمان، پرستاری با کمتر از دو سال سابقه درآمدی بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو در ماه دارد، پرستار با پنج تا ده سال سابقه، حقوق  ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو در ماه و  پرستاران با بیش از ده سال بیش از ۴۰۰۰ یورو در ماه  حقوق می‌گیرند. همچنین حقوق یک پزشک متخصص در آلمان بین ۳۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو در ماه با توجه به سابقه کار و نوع تخصص و عملکرد متغیر است. در ترکیه حقوق متوسط یک متخصص بالینی حدود ۹۵ هزار لیر و پرستار حدود ۳۰ هزار لیر است.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: