کد خبر: ۹۷۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۵۹
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اتابک با وزارتخانه آشنا نیست و شاید چندین سال طول بکشد تا اوضاع را بتوانند به دست بگیرند. ایشان یک مدیر سطح بنگاه خوبی هستند.

ظهوریان: اتابک با وزات صمت آشنا نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سید میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: در بین وزرایی که برنامه ارائه دادند ضعیف‌ترین برنامه برای آقای اتابک است. برنامه‌های ایشان فاقد هرگونه اولویت است. حمایت از بنگاه‌های کوچک متوسط و بزرگ مقیاس در برنامه‌های ایشان است. ایجاد واحدهای جدید و دیگر واحدها در برنامه‌های ایشان هستند اما منابع محدود هستند ‌ و باید اولویت داشت. این موضوع ما را یاد وزیر سمتی می‌اندازد که چندین همت از بانک مرکزی گرفت تا به خودروسازان کمک کند. از وزرا انتظار داریم لایحه میانی‌تر و عملیاتی‌تر معرفی کنند. 

وی ادامه داد: آقای اتابک درکی از سیاست صنعتی ندارد. ایشان یک بنگاه داره خوب است. ایشان گفتند من با بنگاه‌داری دولت در بازار خودرو مخالفم و در نهایت یک نظر واحد ارائه ندادند. بهتر است تا نظرات ایشان شفاف‌تر باشد.

ظهوریان در پایان تاکید کرد: آقای اتابک با وزارتخانه آشنا نیست و شاید چندین سال طول بکشد تا اوضاع را بتوانند به دست بگیرند. ایشان یک مدیر سطح بنگاه خوبی هستند.

آق ارکاکلی: اتابک نیرویی کاربلد است 

همچنین یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: مهندس اتابک به عنوان یک نیروی کار بلد، توانمند و مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود.

به گزارش ایسنا، عبدالحکیم آق ارکاکلی نماینده مردم گنبدکاووس در جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در اظهاراتی به عنوان موافق گفت: امروز به حق زمان وفاق ملی است اما دنیا بداند که نه نفس‌های ایران به تلاطم افتاده است و نه کشتی ایران بدون سکاندار است و با تدبیر رهبری هوشمند و فرزانه و همدلی قوای سه گانه و تمام رجل سیاسی و نمایندگان ملت و مردم عزیز ایران قوی‌تر از هر زمانی در مسیر خدمت و سرافرازی قرار خواهد گرفت. 

وی تاکید کرد: امروز همگی باید به درستی در کشتی انقلاب با نگاه جذبی و نه با نگاه حذفی قرار بگیریم چراکه ایران برای همه است و ما نیز همگی برای ایران هستیم. باید صبور باشیم و به یکدیگر احترام بگذاریم و زود قضاوت نکنیم و به دولت برای اثبات خود و عملکرد خود فرصت دهیم؛ وفاق ملی باید در اندیشه صورت بگیرد و ما باید اندیشه‌های خود را به هم نزدیک کنیم. 

این نماینده مجلس در حمایت از وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: من به عنوان یک مهندس که ۱۷ سال در صنعت فولاد، سیمان، برق و ساختمان و ۱۳ سال به عنوان مشاور پروژه‌های مختلف عمرانی و بیمارستانی کار کردم اتفاقاً در سه مرتبه صحبت مفصل با آقای اتابک، به لحاظ فنی، مدیریتی و انقلابی بودن قانع شدم.

آق ارکاکلی فقدان استراتژی توسعه صنعتی معدنی و تجاری الزام‌آور، کم بودن جذابیت برای جذب سرمایه صنعتی، ناترازی زنجیره‌های تولید در کشور، ناترازی انرژی ویژه صنعت و ضعف و نبود استراتژی درست در دیپلماسی اقتصادی و تجاری را ۵ مشکل کلی حوزه صنعت معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: ناپایداری سرمایه‌گذاری صنعتی، نزولی بودن سهم صنعت در خلق ارزش افزوده، وابستگی ساختار تولید به واردات، نامطلوب بودن فضای کسب و کار، ضعف در رقابت پذیری و تنوع محدود صادرات غیر نفتی از چالش‌های وزارت صمت است.

وی ادامه داد: فردی که وزیر صمت می‌شود باید فردی مستقل، متخصص، فسادستیز و مرد میدان باشد تا بتواند این چالش‌ها را برطرف کند؛ آقای مهندس اتابک انسانی مومن،متدین و انقلابی، متخصص و متعهد و انقلابی است که درک درستی از صنعت تولید و مشکلات بخش خصوصی دارد و عملکرد او به عنوان یک مهندس مدیر کارآمد در بخش خصوصی بیانگر توانایی‌ها و سلامت او است. امروز نیاز به وزیر داریم که باور داشته باشد با این همه ظرفیت در کشور می‌توان به سمت تراز تجاری متعادل بتمن مثبت حرکت کرد. نقش او در تکمیل پروژه شهرک اکباتان که بعد از انقلاب هیچ کسی باور نداشت ما می‌توانیم با تکنولوژی و مهندسی خود از عهده آن برآییم، بی بدیل است. مهندس اتابک به عنوان یک نیروی کار بلد، توانمند و مسلط بر وضعیت فعلی کشور در حوزه صمت می‌تواند وارد این وزارتخانه شود. نقطه قوت او مهندس بودن کارآفرین بودن و فعالیت در بخش خصوصی است. 

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: