کد خبر: ۹۷۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
تعداد بازدید: ۴۴
یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وفاق ملی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است،گفت: کابینه پیشنهادی می تواند مقدمه ای برای دستیابی به وفاق ملی باشد.

ترقی: کابینه پیشنهادی می‌تواند مقدمه‌ای برای وفاق ملی باشدبه گزارش خبرداغ؛ حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وفاق ملی برای هر کشوری یک الزام و ضرورت اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: فقدان وفاق ملی موجب کاهش مولفه های قدرت و افزایش سوءاستفاده و توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به مولفه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی می شود. وفاق ملی یک ضرورت برای حفظ و دوام نظام و کشور است.

وی ادامه داد: برای تحقق وفاق ملی به تعامل، تحمل و مدارای جریان های سیاسی با یکدیگر و اداره کشور نیاز است. در صورت وجود تشتت و اختلاف میان جریان های سیاسی  و نبود مدارا و هم افزایی، خلاءها و روزنه هایی برای نفوذ دشمن ایجاد می شود و وفاق ملی بدست نمی‌آید. از سویی وفاق ملی باید حول یک محور باشد که در نظام جمهوری اسلامی، این محور رهبری انقلاب، قانون اساسی و سیاست های کلی نظام است که هر کارگزاری در نظام باید به آنها پایبند بوده و دارای روحیه کار جمعی باشند تا این وفاق ملی نه کوتاه مدت بلکه پایدار باشد؛ بخشی از کابینه پیشنهادی چنین ویژگی هایی را دارند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: کابینه پیشنهادی می تواند مقدمه ای برای دستیابی به وفاق ملی باشد. مجلس شورای اسلامی و صاحب نظران هم باید کمک کنند تا کیفیت برنامه وزرا ارتقا یابد و همچنین نیروهایی که در سطوح دیگر بکار می روند دارای ویژگی های مورد نیاز برای وفاق ملی باشند. نگاه وفاق ملی هم در بررسی صلاحیت وزرا در مجلس وجود داشته است، اما اگر شاخص هایی که رهبری برای وزرا بیان کردند، مدنظر باشد، وفاق ملی بهتر و با سرعت بهتری شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: