کد خبر: ۹۷۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۶۹
معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: بکارگیری ابزارهایی چون افزایش ضریب سهام در معاملات اعتباری از جمله ابزارهای درستی است که می‌تواند مشکلات اعتباری مشتریان نزد کارگزاری‌ها را تا حدودی مرتفع کند.

افزایش ضریب سهام در معاملات اعتباری بر کاهش عرضه موثر استبه گزارش خبرداغ به نقل از  اگزیم نیوز از مدیریت ارتباطات و رسانه تامین سرمایه تمدن، رسول رحیم‌نیا، درباره اثر افزایش ضریب سهام در معاملات اعتباری از ۷۰ به ۷۵ درصد، توضیح داد: با توجه به شرایط موجود نقدینگی در بازار سرمایه و همچنین ارزش معاملات، افزایش ضریب سهام اقدام درست و به موقعی بوده است.

وی با بیان اینکه این اقدام در کوتاه مدت به کاهش روند فروش در بازار سهام کمک بسیاری خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه میزان ضریب هم ریسکی و پرمخاطره نیست، لذا باعث می‌شود به عنوان یک مُسکن کوتاه مدت، شاهد صف‌های فروش کمتری در بازار سرمایه باشیم.

کاهش هیجان فروش در بازار

وی تاکید کرد: سازمان بورس تاکنون اقدامات خوب و مناسبی را برای کاهش هیجان فروش برای بازار انجام داده، بر این مبنا، ابزارهایی چون افزایش ضریب سهام در معاملات اعتباری هم، از جمله ابزارهای درستی است که مشکلات اعتباری مشتریان نزد کارگزاری‌هارا تا حدودی مرتفع می‌کند.

معاون بازار شرکت تامین سرمایه تمدن گفت: ضریب سهام در معاملات اعتباری که تا قبل از این ۷۰ درصد بوده باعث افت بازار سرمایه شده و مشتریان را دچار سردرگمی کرده بود که خوشبختانه با اقدام به موقع سازمان بورس، تا حدود زیادی مانع ایجاد هیجانات منفی در بازار سرمایه شد.

وی تاکید کرد: این ابزار تا حدود ۵۰ درصد به کاهش فروش در بازار کمک می‌کند اما خود به تنهایی عاملی برای رونق بازار محسوب نمی شود. برای رونق بازار سرمایه باید عامل‌های دیگری را مدنظر قرار دهیم.

رحیم نیا گفت: این روزها مهم‌ترین دغدغه سهامداران بازار سرمایه، قیمت‌گذاری دستوری، تعیین قیمت حامل‌های انرژی و ... است، انتظار می رود جدا از تصمیمات و اقدامات کوتاه مدت، دولت با کمک مجلس شورای اسلامی حمایت‌های خود را از سازمان بورس و بازار سرمایه تصمیمات بلندمدتی را برای بازگشت اعتماد سرمایه گذاران و سهامداران انجام دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: