کد خبر: ۹۷۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۵۵
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آقای پزشکیان علاقمند است که از همه سلایق سیاسی استفاده کنند و ما نیز همراه او هستیم»، اظهار کرد: ما امروز دعوایی نداریم بلکه صحبت بر سر صلاحیت‌ها است؛ ما قسم خورده‌ایم که مدافع حقوق مردم باشیم و آقای پزشکیان توقع دیگری از ما ندارد؛ ما نیز توقع داریم که رئیس‌جمهوری براساس سوگندی که خوردن پایبند به حقوق ملت باشند.

نصیرپور: آقای پزشکیان به جوانان وعده دادند اما متوسط سن کابینه حدود ۶۰ سال استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، مجید نصیرپور، نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت طی اظهاراتی به عنوان مخالف گفت: به ملت غیور ایران به خاطر مشارکت در انتخابات و رای به تغییری که دادند، تبریک می‌گویم؛ درست است که هیچ کدام منتظر برگزاری انتخابات زودهنگام نبودیم اما در این فرصتی که پیش آمد اصلی‌ترین نگاه مردم نگاه به تغییر بود و توقع داشتند که اتفاقاتی که در حال وقوع بود، تغییر پیدا کند، اما آیا این تغییرها فقط در افراد است یا در راهبردها، راهکارها و استراتژی‌ها؟ آیا کابینه دکتر پزشکیان توانایی تحقق این وعده که که تغییر مورد توجه مردم را ایجاد کند، دارد؟ به نظرم آقای دکتر پزشکیان باید دقت بیشتری در ترکیب کابینه و توانایی افراد انجام می‌دادند.

وی افزود: حتماً این ۱۹ عزیزی که همراه رئیس جمهوری هستند باید در تراز ملت ایران حکمرانی کنند و نمی‌شود ما کسی را بدون تجربه منسوب به سمتی کنیم و از او توقع داشته باشیم که برای ملت ایران تصمیم درستی بگیرد. من وارد مصادیق نمی‌شوم اما مواردی وجود دارد که به نظرم در همین مهلت باقیمانده تعهد آقای پزشکیان ایجاب می‌کند که در آنها تجدید نظری کنند و از افراد صادق به امر و ماموریت‌شان استفاده کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «من مخالف دولت نیستم و تمام وقت و انرژی‌ام را گذاشتم تا آقای پزشکیان رای بیاورد و امروز نیز هیچ طلبی از هیچکس ندارم»، اظهار کرد: من برای اعتقادم و اعتلای کشورم کار کردم اما توقعم از آقای پزشکیان چند نکته است؛ آقای پزشکیان در مقطعی وارد عرصه انتخاب شدند که ناامیدی بسیاری در مردم غلبه کرده بود و ایشان امید را در مردم زنده کردند اما اگر دقت نکنند به زودی مردم دچار یاس می‌شوند؛ یکی از این کارها انتخاب افرادی در تراز وزارت است؛ آقای پزشکیان به جوانان وعده دادند اما متوسط سن کابینه حدود ۶۰ سال است؛ ایشان همچنین به بانوان قول دادند اما از آنها در جایی غیرتخصصی استفاده می‌کنند.

نصیرپور عنوان کرد: رئیس جمهور همچنین به اهل مذاهب دیگر قول دادند و ان‌شاءالله در فرصتی که وجود دارد از آنها در سایر مناصب استفاده کنید. ما توجه به قومیت را به قیمت تفرقه و دو قطبی سازی در جامعه نمی‌خواهیم اما این توجه را می‌خواهیم؛ ایران سرشار از قومیت‌های مختلف است. از دوستانی که به ترکیب کابینه از حیث قومیت اعتراض می‌کنند درخواست دارم توجه کنند که ما ۱۹ وزیر و ۳۱ استان داریم.

وی با طرح این پرسش که چرا ما دولت وفاق ملی را یک کلمه جدید تلقی می‌کنیم؟ گفت: پیشروی تشکیل دولت وفاق ملی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی بود؛ همچنین مگر آقای دکتر روحانی دولت وفاق تشکیل نداده بود و از جریانات مختلف در کابینه او نبودند؟ ما باید از کلمات در جای خود استفاده کنیم. آقای پزشکیان علاقمند است که از همه سلایق سیاسی استفاده کنند و ما نیز همراه او هستیم؛ ما امروز دعوایی نداریم بلکه صحبت بر سر صلاحیت‌ها است. ما قسم خورده‌ایم که مدافع حقوق مردم باشیم و آقای پزشکیان توقع دیگری از ما ندارد؛ ما نیز توقع داریم که رئیس جمهوری بر اساس سوگندی که خوردند پایبند به حقوق ملت باشند.

نماینده مردم سراب عنوان کرد: رئیس جمهور قول دادند که صدای بخش خاموش جامعه باشند؛ این بخش از رئیس جمهور توقعات متقاوتی دارد و رئیس جمهور باید در مسیری حرکت کند که این توقعات منجر به هم افزایی شود. نمی‌شود که بخش عمده‌ای از جامعه را نادیده بگیریم و سپس بگوییم که در انتخابات بعدی مردم مشارکت کنند. باید به این نکته توجه شود که مردم از رئیس جمهوری توقع دارند و ان‌شاءالله آقای پزشکیان موفق می‌شود که این توقعات را برآورده کنند.

نصیر پور همچنین بر لزوم توجه به اشتراکات به جای اختلافات تاکید و عنوان کرد: در مجلس ششم من نماینده نبودم اما چون کارمند مجلس بودم در جریان امور قرار داشتم متاسفانه در آن زمان اشتباهاتی رخ داد و تحصن مجلس ششم حتماً اشتباه بود؛ همچنین ماجرای انتخابات ۸۸ صرف نظر از دلایل و چرایی وقوعش حتماً اشتباه بود.

وی در پایان گفت: برخی از دوستان من که امروز مورد اعتماد رئیس جمهور قرار گرفتند، در این خصوص مورد سوال قرار می‌گیرند؛ این در حالیست که در تاریخ سیاسی ایران اتفاقات زیادی افتاده است و باید مقداری گذشت کنیم و با یکدیگر هم‌افزایی کنیم و روی اشتباهات دیگران متمرکز نشویم بلکه روی اشتراکات با دیگران متمرکز شویم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: