کد خبر: ۹۷۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۴۵
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «کابینه پیشنهادی دولت متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعیین شده است»، گفت: جامعه امروز ایران از نگاه حذفی، انحصار طلبی، خالص سازی و تندروی خسته شده است؛ اجازه دهیم شاید برای اولین بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد.

فلاحی: نقاط قوت کابینه پیشنهادی دولت بر نقاط ضعفش تسلط داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سارا فلاحی در جلسه امروز مجلس در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت طی اظهاراتی به عنوان موافق اظهار کرد: کابینه آقای دکتر پزشکیان مانند اسلاف گذشته خود دارای نقاط قوت و ضعف است و اگر انصاف داشته باشیم باید اعلام کنیم که نقاط قوتش بر نقاط ضعفش تسلط دارد.

وی با بیان اینکه «این کابینه متناسب با شرایط و مطالبه جامعه تعیین شده است»، افزود: جامعه امروز ایران از نگاه حذفی، انحصار طلبی، خالص سازی و تندروی خسته شده است؛ اجازه دهیم شاید برای اولین بار کابینه‌ای در آرامش شکل بگیرد. اتفاقاً به واسطه هوشمندی رئیس جمهور بوده است که از رقبای خود در قدرت و خدمت استفاده کرده است تا ۴ سال درگیر چانه زدن با رقبایش نباشد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: از نقاط قوت دیگر کابینه این است که هرچند از چپ و راست و میانه‌روها استفاده کرده اما اجازه نداده است که تندروهای طیف‌های سیاسی در قلب کابینه قرار بگیرند. یکی دیگر از نقاط قوت کابینه این است که از چهره‌های  نسبتاً جدید استفاده و چرخش نخبگان را عملیاتی نموده است و مانند اسلاف خود قدرت را میان نخبگان سنتی چپ و راست تقسیم نکرده است.

فلاحی اظهار کرد: نقطه درخشان کابینه معرفی یک بانوی باوقار متعهد و متخصص و کسی که برعکس بسیاری از مردان سیاست آسانسوری بالا نرفته است، وزارتخانه متبوعش را می‌شناسد و از جنس این وزارتخانه است و پشت سرش دلالان سیاسی و زمین خواران و هلدینگ‌های فاسد اقتصادی نیستند بلکه پشت سرش نام پدر شهیدش است. او می‌خواهد به دنیا اثبات کند که برای جمهوری اسلامی مدیریت مردانه نیست بلکه مدیریت یعنی راهبری و اینکه دیگران را در خدمت و قدرت سهیم کنیم. او می‌خواهد به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی ایران به دنیا اعلام کند که نظام سیاسی ما فارغ از جنسیت به هر فردی که توانایی داشته باشد، اعتماد می‌کند. من انتظار دارم که نمایندگان متعهد و وطن دوست مجلس فرصت تایید تک بانوی کابینه را از خود دریغ نکنند.

وی افزود: یکی دیگر از نقاط قوت کابینه دکتر پزشکیان این است که تلاش کرده که وفاق ملی را با وجود فشارهای مختلف در کابینه خود عملیاتی نماید. ما هم از ایشان مطالبه داریم و انتظار داشتیم زنان بیشتری را در کابینه‌اش استفاده کند و از برادران و خواهران اهل سنت و اقلیت‌های دینی استفاده کند اما باید به او فرصت دهیم و نمی‌توانیم قصاص قبل از جنایت کنیم؛ کابینه هنوز تکمیل نشده است و انتظار داریم که در شورای معاونینش حتماً از زنان جوانان و گروه‌هایی که امروز حذف شده‌اند در کابینه ایشان استفاده شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم که رئیس جمهور محترم و کابینه‌اش در راستای شکل دادن به یک ایران قدرتمند حرکت کند، مسیر فرار نخبگان را ببندد، سیاست خارجی عزتمندانه‌ای را رقم بزند و با ابزارهای شرافتمندانه تحریم‌ها را خنثی کند؛ انتظار داریم ایران بزرگ را برای همه ایرانیان رقم بزند و انتظار داریم که تسلیم زیاده خواهی‌ها نشود. هم‌چنین انتظار داریم به منشور حکومتی ما یعنی نامه امام علی(ع) مالک اشتر متعهد بماند و برای او آرزوی سربلندی داریم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: