کد خبر: ۹۷۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
تعداد بازدید: ۵۷
قالیباف به پزشکیان، معاون اول دولت و وزرای پیشنهادی که در صحن مجلس حضور یافتند، خیرمقدم گفت.

قالیباف: پزشکیان فرزند مجلس است، امروز به خانه خود آمدند /بررسی کابینه تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت /همکارانم نظم را رعایت کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس دوازدهم، در آغاز جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم گفت: آقای پزشکیان فرزند مجلس هستند، امروز به خانه خود آمدند، به آقای دکتر عارف، معاونان، مشاوران و وزرای پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم عرض خیر مقدم دارم.

وی در ادامه به جلسات هفته گذشته کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی برای بررسی برنامه‌های آنها اشاره کرد و گفت: هفته گذشته جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرای پیشنهادی و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسات حداقل از هشت صبح تا هشت شب و بعضا تا ساعاتی بیشتر ادامه داشت و شناخت خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی حاصل شد.

قالیباف با بیان اینکه براساس ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی از امروز بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن علنی شروع می‌شود که طبق زمانبندی تا روز چهارشنبه ادامه دارد، گفت: امیدوارم با یک همدلی و بررسی دقیق و با در نظر گرفتن جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی کار را ادامه دهیم که بیش از ۳۶ ساعت وقت مفید خواهد بود و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت در نهایت روز چهارشنبه رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی صورت می‌گیرد.

قالیباف افزوذ: از همکارانم خواهش می‌کنم که در طول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نظم و انضباط را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به روند بررسی برنامه‌ها و خط مشی کلی دولت چهاردهم بیان کرد: رئیس جمهور دو ساعت و نیم زمان دارد که به توضیح برنامه‌های دولت بپردازد سپس ۱۰ نماینده یعنی پنج مخالف و پنج موافق هر کدام ۱۵ دقیقه زمان دارند که در نهایت فرصت نمایندگان در مجموع ۱۵۰ دقیقه است که می‌توانند درباره خط مشی دولت اظهارات‌شان را بیان کنند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور می‌تواند زمان دو ساعت و نیم خود را به فرد دیگری بدهد اما این زمان قابل انتقال به انتهای بررسی‌ها یعنی روز چهارشنبه نیست و اگر دولت از این وقت استفاده نکند نمی‌تواند آن را در فرصت دیگری به کار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: