کد خبر: ۹۷۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۱
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جزئیات جلسه پرچالش اعضای این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت کار خبر داد.

این وزیر پیشنهادی پزشکیان، کمیسیون امنیت ملی مجلس را بهم ریخت/ «جام زهر» کار دست آقای وزیر پیشنهادی می دهد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جلسه با گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دقایقی قبل جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با آقای میدری به پایان رسید که جلسه پرچالشی برای آقای میدری بود و مواضع گذشته ایشان مورد اعتراض اعضای کمیسیون قرار گرفت.

بنابر روایت ایلنا، وی ادامه داد: از جمله مواضع وی مثل نامه در مجلس ششم معروف به جام زهر و برخی نطق‌ها و مواضع گذشته در سالیان قبل بود که در کمیسیون بازخوانی شد و نمایندگان نسبت به آن اعتراض یا انتقاد داشتند.

رضایی بیان کرد: آقای میدری در پاسخ به نمایندگان گفت دغدغه شما دغدغه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم بوده، اما اعتماد کردند و یک اشاره به تجدیدنظر در دیدگاه‌هایشان کردند و گفتند راهی که برای اصلاحات و آزادی رفتیم اشتباه بود و از زمان اصلاحات منازعات سیاسی زیاد شد و از توسعه دور شدیم و الگوی آزادی‌خواهی باید مطابق با واقعیات باشد.

وی افزود: همچنین ایشان ابراز داشت باید اختلافات فکری را حل کنیم و توضیحاتی درباره گذشته خود دادند و گفتند یکی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی صندوق بازنشستگی است که هزینه‌های زیادی را تحمیل کرده است و یکی از راهکارها تغییر سن بازنشستگی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: آقای میدری گفت پزشکان در کشورها حقوق ثابت می‌گیرند و براساس تعداد عمل حقوق نمی‌گیرند. وی آمار بیکاری را حدود سه میلیون نفر عنوان کردند و اعضای کمیسیون هم دغدغه‌هایشان به غیر از نامه جام زهر و مواضع گذشته، حمایت از معلولان و سازوکار برای حذف دهک‌های بالا و رسیدگی به صندوق‌های بازنشستگی و مسئولیت‌پذیری وزارت کار در موضوع اشتغال و به‌کارگیری مدیران کارآمد در بخش‌های مختلف و فعال کردن واحدهای تولید تعطیل را اعلام کردند.

رضایی در پایان گفت: در مجموع با توجه به اظهارنظر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یک واکنش منفی را به وزیر پیشنهادی کار شاهد بودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: