کد خبر: ۹۷۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
تعداد بازدید: ۸۵
استقلال و پرسپولیس در روزهای اخیر بر سر ماجرای سهمیه بازیکنان خارجی وارد یک جنگ جدید شده‌اند.

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سپهر ستاری: فصل گذشته لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به خصوص در مقطع پایانی رقابت نزدیکی باهم داشتند و این موضوع حتی به خارج از مستطیل سبز هم کشیده شده بود. مصاحبه‌های تند اعضای ۲ تیم علیه یکدیگر و بیانیه‌نویسی آن‌ها به یک امر عادی در مقطع پایانی فصل تبدیل شده بود و حتی جرائم میلیاردی کمیته انضباطی هم نتوانست جلوی آن را بگیرد. در شرایطی که فصل جدید لیگ برتر هنوز آغاز نشده، جنگ بیرون زمین استقلال و پرسپولیس این بار زودتر از همیشه کلید خورده است. سوژه بیانیه‌نویسی سرخابی‌ها بحث سهمیه خارجی پرسپولیس است که استقلالی‌ها نسبت به آن معترض هستند و معتقدند باید کاهش پیدا کند. ۲ باشگاه دیروز در این خصوص بیانیه‌هایی منتشر کردند و پاسخ هم را دادند.

جنگ بر سر ۲ سهمیه خارجی پرسپولیس

ماجرا از جایی آغاز شد که فدراسیون فوتبال اعلام کرد سهمیه خارجی تیم‌های لیگ برتری در صورتی که بازیکنان خارجی در ۶۰ درصد دیدارها حضور پیدا نکنند، کسر خواهد شد. این موضوع حالا برای پرسپولیس به یک دردسر تبدیل شده و ۲ سهمیه خارجی این باشگاه با توجه به وضعیت وحدت هنانوف و نبیل باهویی در ابهام قرار دارد. مدیران پرسپولیس در روزهای اخیر تلاش کرده‌اند با ارائه اسناد پزشکی ثابت کنند که باهویی و هنانوف در مقاطعی از فصل دچار مصدومیت بوده‌اند و از این طریق ۲ سهمیه خارجی خود را حفظ کنند.

با این حال این موضوع با واکنش باشگاه استقلال همراه شد و آبی‌ها که به سازمان لیگ نامه زده‌اند، دیروز بیانیه‌ای هم منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: هر گونه عطف به ماسبق نمودن مصوبه جدید در خصوص سهمیه بازیکنان خارجی و اضافه نمودن بازیکنان خارجی به برخی باشگاه‌ها، دخالت در تعیین نتایج فصل آینده به حساب می‌آید. قوانین فوتبال باید به شکل عادلانه اجرا شود تا همه تیم‌ها در شرایطی یکسان، از حمایت قانون مصوب برخوردار شوند تا اینگونه شائبه‌هایی، نزد افکار عمومی به وجود نیاید. ضروریست افراد دخیل در این موضوع اجازه دهند حاکمیت قانون در فوتبال همچنان پابرجا بماند. درصورتی که قانون‌گذران، خود به قانون مصوب اهمیتی ندهند، انتظار احترام به قانون از سوی دیگران، آرزویی عبث‌ خواهد بود.»

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!

پاسخ تند پرسپولیس به بیانیه استقلال

باشگاه پرسپولیس هم ساعتی پس از انتشار بیانیه استقلال، پاسخ این باشگاه را داد. این باشگاه وضعیت وحدت هنانوف و نبیل باهویی را تشریح کرد و مدعی شد در خصوص مدافع تاجیکستانی اصلا بحثی وجود ندارد و باهویی هم مصدوم بوده است. سایت باشگاه پرسپولیس در این خصوص نوشت: «در مورد وحدت هنانوف، هرچند باشگاه هم از نظر شکلی و هم از جهت ماهوی ورود کرد و مستندات ارسال شد ولی دستورالعمل ناظر بر قراردادها شامل حال وی نمی‌شد چون عقد قرارداد با این بازیکن زمانی صورت گرفت که این دستورالعمل اصلا وجود نداشت. به این ترتیب موضوع هنانوف خارج از بحث است ولی بعضی باشگاه‌ها با وجود آگاهی از این موضوع، به دنبال جنگ روانی، ایجاد تنش و دستاویز برای فضای مجازی و تحمیل فشار بر فدراسیون فوتبال رفته‌اند.

در مورد نبیل باهویی نیز دو نکته وجود دارد. نکته نخست این که مستندات پزشکی در ارتباط با این بازیکن ارسال شده است. نکته دیگر این که خود قانون‌گذار در دستور العمل ابلاغی، فلسفه و هدف این قانون را اطمینان از سلامت نقل‌وانتقالات اعلام کرده است. در این راستا وقتی معلوم شد با توجه به مجموع شرایط، این بازیکن سهم مورد انتظار از دقایق بازی را نخواهد داشت، قرارداد در نیم‌فصل با رعایت حقوق باشگاه و همکاری خود بازیکن، اقاله شد.»

سوابق مصدومیت‌های باهویی و هنانوف

وحدت هنانوف، مدافع تاجیکستانی پرسپولیس که اخیرا راهی سپاهان شده، فصل گذشته در ۱۱ بازی برای سرخپوشان به میدان رفت و مجموعا ۲۶۹ دقیقه در زمین حضور داشت. طبق آمار سایت ترانسفرمارکت، او حدود یک ماه از ناحیه همسترینگ مصدوم بود و ۴ بازی پرسپولیس را در طول فصل به این دلیل از دست داد. هنانوف در ۶۰ درصد بازی‌های پرسپولیس حضور نداشته ولی این باشگاه معتقد است چون قرارداد او از قبل امضا شده، شامل این قانون نمی‌شود.

نبیل باهویی، مهاجم سوئدی پرسپولیس هم در نیم‌فصل اول لیگ گذشته عضو این تیم بود و ۸ بازی برای سرخ‌ها انجام داد و ۳۱۰ دقیقه در زمین حضور داشت. با این حال باهویی در همان نیم‌فصل حضورش در پرسپولیس چند مصدومیت داشت و ۳ بازی این تیم را از دست داد. از طرفی او پس از شروع لیگ قرارداد بست و در زمان برگزاری هفته‌های نخست اصلا عضو پرسپولیس نبود.

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!

این قانون کارشناسی‌شده نیست!

ررسول باختر، کارشناس حقوق ورزشی در خصوص وضعیت سهمیه‌های خارجی پرسپولیس گفت: پاسخ به این موضوع کار سختی است چون عبارت ۶۰ درصد مسابقات نوشته شده بود و من همان اول هم گفتم مشخص نیست منطور ۶۰ درصد از دیدارهاست یا ۶۰ درصد از زمان بازی‌ها. من کلا هم مخالف این دستورالعمل بودم و به نظرم این تصمیم کارشناسی‌شده نبود. از آن طرف هم پرسپولیس می‌گوید ما ۳ سال قبل با هنانوف قرارداد بستم و نمی‌دانستم چنین قانونی می‌گذارید وگرنه این بازیکن را نمی‌گرفتم و بازیکن دیگری برای نیمکت می‌آوردم. این استدلال منطقی است ولی طبق قانونی که نوشته شده، توجیه درستی محسوب نمی‌شود..

او در ادامه گفت: یک مشکلی وجود دارد و این است که قانون نوشته شده و باید اجرا شود. این اختلاف بین اعداد و ارقامی است که بخشی از آن را نداریم. ما می‌دانیم چند بازی حضور داشته‌اند ولی نمی‌دانیم دقیقا چند بازی به‌دلیل مصدومیت حضور نداشتند. باید ایفمارک اسناد و مدارک را تایید کرد.

باختر در پایان درباره ملاک اصلی حفظ سهمیه خارجی گفت: در دستورالعمل جدید گفتند دقایق بازی ملاک است که این به نظرم به هدف این مصوبه هم نزدیک‌تر است اما از این طرف باید نگاه کنیم که الان تغییر دادند و ملاک تعداد مسابقه شد که به این هم نقد است که اگر طرف مثلا در ۲۴ بازی یک دقیقه بازی کند از این ملاک هم جلو می‌افتد اما با توجه به این تغییری که دادند، پس متر و معیار ذهنی‌شان هم تعداد مسابقه است، نه دقایق.

قسمت جدید جنگ استقلال و پرسپولیس؛ این بار سهمیه خارجی!

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: