کد خبر: ۹۷۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸
تعداد بازدید: ۶۹
دادکان می‌گوید:«خواهش می کنم لیست آن گروه راهبردی که برای انتخاب وزرا بودند را ببینید.آن لیستی که نوشته‌اند و از درون آن می‌خواهند وزیر ورزش را انتخاب کنند.طوری اسم می دهند که اگر خودشان هم وزیر نشوند یکی مثل خودشان وزیر خواهد شد.»

دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ جواد مرشدی؛ با گذشت یک ماه از دور دوم انتخابات و پیروزی دکتر پزشکیان حالا زمزمه‌هایی از فهرست‌های شورای راهبردی و اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به رئیس جمهور چهاردهم به گوش می رسد.وزرایی که ماحصل ساعت ها نشست و بررسی  چند هفته ای اعضاء این شورا ست.اگر چه سازوکار فوق به دستور رئیس دولت چهاردهم و به منظور استفاده از ظرفیت کارشناسان مختلف برای مشورت به ایشان ایجاد شده ولی تصمیم‌نهایی برای معرفی وزرا به مجلس منحصراً در اختیار رئیس جمهور منتخب است.

خبرگزاری "خبرآنلاین"در گفتگو با محمد دادکان پیشکسوت و رئیس سابق فدراسیون فوتبال که نام وی نیز در فهرست شورای راهبردی بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان قرار دارد به ویژگی ها و شاخصه های بارز وزیر ورزش پیشنهادی پزشکیان به مجلس پرداخته است.

مشروح این گفتگو را بخوانید:

اولویت ها و ویژگی های شاخص وزیر ورزش پیشنهادی دولت چهاردهم باید چه چیزهایی باشد؟

من صرفا شاخص های وزیر ورزش را نمی گویم.اگر چه که درمورد وزیر ورزش هم صحبت خواهم کرد ولی شاخصه های انتخاب یک وزیر را می گویم.در ابتدا این سوال را دارم که شاخصه های انتخاب وزیر در جامع خودمان را بگویم یا در جوامع بین المللی؟

ما در مورد وزرای انتخابی خودمان می خواهیم صحبت کنیم ولی بد نیست که این شاخصه ها را در مقام مقایسه قرار دهید.

شاخصه هایی که دنیا برای انتخاب یک فرد در هر مسئولتی چه ورزشی ،اجتماعی و یا ... به آن احترام می‌گذارد اول مسئولیت اجتماعی است که فرد باید آن را داشته باشد.دوم صداقت کاری ،تجربه و دانش است.در دنیا آن فردی که می آید بر مصدر کار قرارگیرد باید مقبولیت اجتماعی ،دانش و تجربه لازم را داشته باشد.خواسته های دیگری نظیر امانت داری و راستگویی و اینها نیزملاک است.دنیا به تخصص و تجربه اعتقاد دارد و در کشور ما تعهد را اضافه می کنند که البته فاکتورهایی مثل در اختیار بودن را نباید در کنار این تعهد بگذارند.

 آیا در کشور ما این شاخص ها رعایت می شود؟

خیر،آن چیزی که دنیا به آن احترام می گذارد این است که آن فرد به مردم کشورش احترام بگذارد و کشور خود را دوست داشته باشد.حالا ما می خواهیم در کشور خودمان یک مدیر انتخاب کنیم(من اقلیت را نمی گویم).در ابتدا می بینیم که این آدم صداقت دارد یا خیر؟اگر صداقت نداشته باشد وی را انتخاب می کنیم.دروغگو باشد و مردم کشور برایش اهمیت نداشته باشند انتخاب می کنیم ،درصد بالایی از شاخصه های دنیا را زیر پا می گذاریم و پست را به او می دهیم.

دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!

صرف نظر از این افراد که شاید تعداد قابل توجهی هم باشند ،در ورزش باید فرد مورد نظر که سکان امور را به دست خواهد گرفت دارای چه ویژگی هایی باشد؟

در ورزش یک خصوصیات دیگری مثل حس جوانمردی و گذشت نیز وجود دارد که متاسفانه می آیند کسی که تخصص،دانش و تجربه لازم را ندارد و فقط با ماست و به راحتی هم دروغ می گوید را سر کار می‌گذاریم.در دولت های قبلی ببینید چه کسانی آمدند وزیر ورزش شدند؟چه کسانی رئیس کمیته ملی المپیک شدند ؟آیا اینها شاخصه های انتخاب شدن را داشته اند؟ کدام شان تجربه و تخصص و دانش لازم را داشته اند؟اگر کسی برای من از این علم و دانش آنها بگوید من از همه اینها عذر خواهی می کنم.

 

با توجه به اینکه خود آقای پزشکیان یک مقبولیت اجتماعی دارند فکر می کنید ایشان بر اساس کدام شاخصه ها وزیر ورزش خود را انتخاب خواهند کرد؟

حتما آقای پزشکیان آن مقبولیت را داشته که رای آورده است،قبل از اینکه ایشان انتخاب شوند به من گفته بودندکه دیداری با ایشان داشته باشم و یا در ستاد ایشان بیایم.من همانطور که در سایت ها منتشر شده در نامه ام نوشتم که ضمن احترام به آقای پزشکیان من انتخابات را سیاسی بازی می دانم و در ستاد هیچ کسی نمی روم.آقای پزشکیان مقبولیت داشته که رای آورده ولی آیا واقعا الان می گذارند که خود ایشان کار کند؟من خواهش می کنم لیست آن گروه راهبردی که برای انتخاب وزرا بودند را ببینید ،آن لیستی که نوشته اند و از درون آن می خواهند وزیر ورزش را انتخاب کنند.اسم چه کسانی است؟تمام آدم هایی که الان گذاشته اند در انتخابات،پوششی در آمدند،به عبارتی طوری اسم می دهند که اگر خودشان هم وزیر نشوند یکی مثل خودشان وزیر خواهد شد.من واضح حرف هایم را می زنم و اگر کسی به من و خانواده ام یک "هل پوک" داده است بیاید من به او هزار هل می دهم.می گویند دادکان هم خودش کاندیدا شده است،من همیشه کاندیدا بوده ام ولی یکی دیگر می شود.من می توانم مدارک این موضوع را در اختیار تان قرار دهم.

فکر می کنید تا چه حد مورد وثوق آقای پزشکیان برای تصدی وزارت ورزش باشید؟

نمی دانم من مورد وثوق ایشان هستم یا خیر،ایشان برای خودشان و اطرافیان و همه ما بعنوان رئیس جمهور قابل احترام هستند ولی چه کسی به انتخاب ایشان خط می دهد مهم است.نه اینکه بگویم من وزیر بشوم ؛نه من قبلا هم گفته ام که غربیل هایم را آویزان کرده ام و بس است. چندین و چند سال مدیر بوده ام و دیگر بست است ولی کسی نمی تواند برابر آن ملاک هایی ‌که دنیا و مردم کشور به آن احترام می گذارند حرف بزند.نه در وزارت ورزش بلکه در همه وزارتخانه ها.من به شما می گویم ۹۵ درصد افرادی که انتخاب می شوند آن ملاک ها و دانش لازم را ندارند.باند بازی ، گروه بازی و حزب گرایی و چپ و راست بودن ملاک است.آنهایی که دور آقای احمدی نژاد،روحانی و شهید رئیسی بودند را ببینید ،همه بُردند و خوردند و رَفتند.آنها بیایند خدمات شان را برای مردم بنویسند،اگر هم حرف بزنیم می گویند ضد انقلاب است،مگر انقلاب ترویج فساد و دروغ را می کند.یعنی اگر کسی بیاید و بگوید این آدم فاسد و دروغگوست ضدانقلاب است؟ ضد دین است؟من برای کسی سینه نمی زنم ،در دم و دستگاه امام حسین(ع) نوکری کرده ام و الان هم می کنم .من دلم می سوزد.متاسفانه در حال حاضر ملاک دروغ گفتن است.

نظر شما درباره پرونده فساد در فوتبال چیست؟

فکر می کنید کسی که الان وزیر ورزش شود آیا می آید ببیند قبلی ها چه فساد هایی در ورزش کرده اند؟خدا را شاهد می گیرم آن باند نمی گذارد که کسی بیاید و برود گذشته ها را در بیاورد تا ببیند این پول ها کجارفته است (پول ویلموتس،پولی که در دوره قبل خرج کمیته ملی المپیک کردند کجاست).آیا به کسی اجازه می دهند که برود این فسادهایی که انجام شده را درآورد؟آنها کسی را معرفی می کنند که همیشه آن نقطه کور مبهم بماند.آنها نمی گذارند وزیر برود و فساد فوتبال و فدراسیون های دیگر را در بیاورد.آدم هایی را معرفی می کنند که عین خودشان باشند و بیایند یک چادر سیاه روی سابقه سیاه تر خودشان بکشند که از چادر سیاه تر است.الان در مورد این پولهایی که در فدراسیون فوتبال گم شده،چند نفر را در این قضایا دستگی رکردند،من قول می دهم آخرش به سلام و صلوات می رسد و خداحافظی می کنند و می روند،چون اگر بخواهند به دنبال اصل ماجرا برسند به جایی بالاتر می رسند که او می گوید پرونده را بخوابانید.من بعنوان یک معلم و کسی که ۴۰ سال در دانشگاه تدریس کرده دلم می سوزد ،این اخلاق من است و در زمان گذشته و در ۲۱ سالگی نیز در برابر ظلم کوتاه نمی آمدم و حتی از باشگاه پرسپولیس هم به همین دلیل اخراج شدم.

دادکان: این پرونده فساد هم با سلام و صلوات بسته می‌شود!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: