کد خبر: ۹۷۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
تعداد بازدید: ۸۴
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۶ درصد افزایش به ۲۳۸۷ دلار و ۱۹ سنت رسید.

طلا خیز برداشت/ قیمت جدید طلا امروز ۶ مرداد ۱۴۰۳به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ براساس گزارش رویترز،  قیمت طلا یک درصد در روز جمعه به دنبال کاهش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت. خوش‌بینی نسبت به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر از قیمت طلا حمایت کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۹۶ درصد افزایش به ۲۳۸۷ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با ۱.۱۷ درصد افزایش به ۲۴۲۷ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

اطلاعات اقتصادی آمریکا حاکی از آن بود که فشار تورم رو به کاهش است و راه را برای دو بار کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی آماده کرده است.

سیاستگذاران فدرال رزرو در روز جمعه شواهد بیشتری در مورد موفقیتشان در مبارزه با تورم به دست آوردند و احتمالاً در اجلاس هفته آینده در مورد پایین آوردن نرخ بهره در ماه سپتامبر سخن خواهند گفت.
کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تقاضا برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

اداره مطالعات اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام‌ کرد شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی ۰.۱ درصد در ماه گذشته افزایش یافته، در حالی که در ماه مه تغییری نداشت.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به دنبال انتشار این خبر تا پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته کاهش یافت.

در این بین، تقاضای فیزیکی برای طلا در هند به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ دنیا به دنبال پایین آمدن عوارض واردات طلا و نقره در اوایل هفته گذشته، افزایش یافته است.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۸ دلار و دو سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۴۰ دلار و ۳۰ سنت معامله می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: