کد خبر: ۹۷۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۵۶
محققان هشدار می دهند؛ خواب نامنظم می تواند احتمال ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

خواب نامنظم احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ مطالعه جدید نشان می دهد الگوهای نامنظم خواب می تواند یک عامل خطر برای دیابت نوع ۲ باشد.

مهر در گزارشی به نقل از هلث دی نیوز نوشت: «سینا کیانرسی»، سرپرست تیم تحقیق از بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون، گفت: «نتایج بر اهمیت الگوهای خواب ثابت به عنوان یک راهکار برای کاهش دیابت نوع ۲ تاکید می‌کند.»

مطالعه جدید شامل داده‌های خواب و سلامت بیش از ۸۴۰۰۰ نفر بود که در مطالعه بانک زیستی بریتانیا ثبت‌نام کرده بودند. میانگین سنی بریتانیایی‌های شرکت‌کننده در این مطالعه ۶۲ سال بود و در آغاز مطالعه هیچ‌کدام به دیابت مبتلا نبودند.

برای هفت شب متوالی، شرکت‌کنندگان یک شتاب‌سنج - یک دستگاه مانند ساعت که حرکت را در رختخواب نظارت می‌کند، به دست داشتند.

محققان همچنین بررسی کردند که آیا افراد در طول ۷.۵ سال آینده به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند یا خیر.

تیم تحقیق دریافت ارتباط واضحی بین الگوهای خواب نامنظم و افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ وجود دارد.

خواب "نامنظم" به مدت زمان خوابی اطلاق می‌شود که به طور متوسط ۶۰ دقیقه یا بیشتر بین شب‌ها تغییر می‌کند.

افرادی که الگوی خواب نامنظم داشتند، در مقایسه با افرادی که خواب شبانه آنها تفاوت چندانی نداشت، ۳۴ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ بودند.

چگونه نوسان طولانی مدت خواب ممکن است منجر به دیابت شود؟

این مطالعه نتوانست به این سوال پاسخ دهد، اما تیم بوستون این نظریه را مطرح کرد که "اختلال شبانه روزی و اختلالات خواب" می‌تواند نقش داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: