کد خبر: ۹۷۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۵۳
زوال عقل، یک اصطلاح کلی است که برای توصیف مشکلات مربوط به تفکر و حافظه استفاده می‌شود. این مشکلات به قدری شدید است که زندگی روزمره فرد را مختل می‌کند.

علی سلیمی: اعمال مثبت و روزمره می‌توانند در سلامت مغز تفاوت ایجاد کنند و حتی خطر زوال شناختی و احتمال آلزایمر و زوال عقل را کاهش دهند. برخی یا همه این عادات را در زندگی خود بگنجانید تا به حفظ سلامت مغز خود کمک کنید. همین امروز مسئولیت مغز خود را بر عهده بگیرید. هیچ وقت برای شروع خیلی زود یا خیلی دیر نیست

۱۰ عادت سالم برای مغز شما.

۱_ ذهن خود را به چالش بکشید

کنجکاو باشید، مغز خود را به کار بیندازید و کاری را انجام دهید که برای شما جدید است. مهارت جدیدی بیاموزید. به چالش کشیدن ذهن می‌تواند فواید کوتاه‌مدت و بلندمدت برای مغز شما داشته باشد.

۲_ تحرک داشته باشید

به ورزش منظم بپردازید، این کار شامل فعالیت‌هایی است که ضربان قلب و جریان خون را به مغز و بدن افزایش می‌دهد. راه‌هایی برای ایجاد تحرک بیشتر در روز پیدا کنید.

۱۰ عادت سالم برای مغز شما

۳_ سیگار نکشید

ترک سیگار می‌تواند خطر زوال شناختی را به سطوحی مشابه افرادی که سیگار نکشیده‌اند کاهش دهد. پس هیچ وقت برای ترک سیگار دیر نیست.

۴_ فشار خون خود را کنترل کنید

داروها می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند و عادات سالم مانند تغذیه صحیح و فعالیت بدنی نیز می‌توانند کمک‌کننده باشند.

۵_ دیابت را مدیریت کنید

دیابت نوع ۲ را می‌توان با تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی و مصرف دارو در صورت لزوم، پیشگیری یا کنترل کرد.

۱۰ عادت سالم برای مغز شما

۶_ خواب کافی و مناسب داشته باشید

خواب باکیفیت برای سلامت مغز مهم است.  قبل از خواب از صفحه نمایشگرها (تلویزیون، تلفن همراه، لپتاب) دور بمانید و فضای خواب خود را تا حد امکان راحت کنید. اگر هرگونه مشکل مرتبط باخواب، مانند آپنه خواب دارید، با یک متخصص در این باره صحبت کنید.

۷_ تغذیه مناسب

خوردن غذاهای سالم‌تر می‌تواند به کاهش خطر زوال شناختی کمک کند. این غذاها به طور کلی شامل سبزیجات بیشتر، پروتئین‌های کم‌چرب‌تر و و غذاهایی است که کمتر فرآوری شده و چربی کمتری دارند

اصطلاحاتی برای درک مفاهیم سلامت مغز

زوال شناختی، این اصطلاح به تغییراتی در توانایی تفکر اشاره دارد که با افزایش سن افراد اتفاق می‌افتد. برخی تغییرات بخشی طبیعی از افزایش سن هستند، اما می‌توانید تغییراتی را برای کاهش آن انجام دهید.

زوال عقل، یک اصطلاح کلی است که برای توصیف مشکلات مربوط به تفکر و حافظه استفاده می‌شود. این مشکلات به قدری شدید است که زندگی روزمره فرد را مختل می‌کند. آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است اما زوال عقل انواع دیگری نیز دارد. زوال عقل بخش طبیعی پیری نیست.

منبع: alz

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: