کد خبر: ۹۷۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۳۸
شیائومی در جریان سخنرانی سالانه بنیان‌گذار این شرکت، به شکل غیرمنتظره‌ای از نمونه اولیه شیائومی SU۷ اولترا رونمایی کرد. شیائومی SU۷ اولترا اولین خودرویی است که به پیشرانه هایپر انجین ۸ سیلندر این شرکت مجهز شده است.

امیرمسعود عابدین_ ‌نمونه اولیه شیائومی SU۷ اولترا به سه موتور توسعه‌یافته این شرکت، شامل دو موتور v۸ و یک موتور v۶s مجهز شده است که حداکثر قدرت ۱۵۴۸ اسب بخار را ارائه می‌دهند.

سازنده تلفن همراه از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد /عکس

هایپر انجین v۸ توسعه‌یافته شیائومی دارای حداکثر قدرت ۵۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر است که آن را به قوی‌ترین موتور تولید شده توسط این شرکت مستقر در پکن تبدیل می‌کند. علاوه بر این، شیائومی SU۷ اولترا به باتری پرقدرت Qilin ۲.۰ CATL که مخصوص مسابقات است، با حداکثر توان خروجی ۱۳۳۰ کیلووات مجهز شده است.

سازنده تلفن همراه از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد /عکس

SU۷ اولترا دارای شارژ ۸۹۷ ولتی است و از نرخ شارژ C۵.۲ پشتیبانی می‌کند، به این معنی که خودرو می‌تواند در کمتر از ۱۲ دقیقه شارژ شود.

سازنده تلفن همراه از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد /عکس

از نظر ترمز، این خودرو به کالیپرهای ترمز با عملکرد بالای AP Racing مخصوص مسابقات مجهز شده است که دارای کالیپرهای ثابت شش پیستونی در جلو و عقب و لنت‌های ترمز مسابقه‌ای با قابلیت تحمل دمای بیش از ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

سازنده تلفن همراه از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد /عکس

علاوه بر این، شیائومی SU۷ اولترا از موتور معکوس برای بازیابی انرژی ترمز استفاده می‌کند و حداکثر بازیابی نیروی ترمز ۰٫۶G را ارائه می‌دهد. SU۷ اولترا می‌تواند شتاب صفر تا صد را تنها در ۱٫۹۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر را در ۵٫۹۷ ثانیه انجام دهد و در عرض ۱۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و وزن آن کمی کمتر از ۱۹۰۰ کیلوگرم گزارش شده است.

طراحی شیائومی SU۷ اولترا به‌طور قابل‌توجهی با SU۷ استاندارد متفاوت است و دارای بال عقب عظیمی از فیبر کربن است که تا ۲۱۴۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند. سایر قسمت‌های خودرو نیز برای ساختار آئرودینامیکی‌تر اصلاح شده‌اند، از جمله افزودن دو دریچه بزرگ جلو و بزرگ‌تر شدن قسمت جلو و رکاب‌های جانبی.

ابعاد این خودرو ۵۲۶۰/۲۰۶۴/۱۴۰۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ متر است. SU۷ اولترا به دلیل داشتن کیت بدنه پرفورمنس به‌طور قابل‌توجهی عریض‌تر و کشیده‌تر از SU۷ استاندارد است.

سازنده تلفن همراه از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد /عکس

شیائومی قصد دارد رکورد جدیدی را در کلاس سدان های برقی چهار درب در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. در حال حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در نوربرگ‌رینگ، فولکس‌واگن ID.R با زمان ۶:۰۵.۳۳۶ دقیقه است. سریع‌ترین خودروی برقی چهار درب نوربرگ‌رینگ، پورشه تایکان توربو GT با زمان ۷:۰۷.۵۵ دقیقه است. هدف این شرکت شکستن رکورد پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ در ماه اکتبر است.

شیائومی در حال حاضر فقط مدل SU۷ استاندارد را در چین به فروش می‌رساند و دومین مدل آن تحت آزمایش‌های جاده‌ای قرار گرفته است. مشخص نیست که آیا شیائومی SU۷ اولترا گواهینامه جاده‌ای دریافت می‌کند یا خیر، اما با ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، به‌طور کامل از مدل‌های قدرتمند دیگر به‌عنوان سریع‌ترین خودروی ۴ درب جهان پیشی گرفته است.

 

منبع: carnewschina

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: