کد خبر: ۹۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۵۵
یک جمله از گیورگی گولسیانی در مورد فوتبال زنان کافی بود تا موج حملات به او در گرجستان شروع شود. ستاره سابق تیم ملی زنان این کشور نیز علیه او متن تندی نوشته است.

حمله کاپیتان تیم ملی زنان به ستاره پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ گیورگی گولسیانی هم اکنون از هر سو مورد حمله قرار گرفته است. کاپیتان سابق تیم ملی زنان گرجستان که از اظهار نظر اخیر گیورگی عصبانی بود نیز متنی علیه او نوشته است.

به گزارش ورزش سه، گیورگی گولسیانی، ملی پوش گرجستانی پرسپولیس، اخیرا در مصاحبه ای به سوالی در مورد فوتبال بانوان پاسخ داد و گفت که از نظر شخصی او فوتبال زیاد به درد بانوان نمی خورد: «هر کسی می خواهد، می تواند و باید فوتبال بازی کند اما نظر شخصی من این است که فوتبال برای خانم ها چندان مناسب نیست. من شخصا فکر می کنم که زنان کمتر در فوتبال مهارت دارند. با این حال وقتی به بازی های تیم ملی بانوان مان نگاه می کنم، تعجب می کنم و شاید به زودی نظرم تغییر کند».

این اظهار نظر گولسیانی انتقادات زیادی را از سوی بخشی از جامعه گرجستان به دنبال داشت.

نینو سوتیدزه، کاپیتان سابق تیم ملی زنان گرجستان، در واکنش به این اظهارنظر خطاب به گولسیانی نوشت: دو روزی است که اظهارنظر گولسیانی در مورد فوتبال زنان را دیده ام، مدام به آن فکر می کنم و نمی توانم به جمله "زنان بهتر است کمتر فوتبال بازی کنند" فکر نکنم. این شاید دومین بار در زندگی من بود که از جمله "باید کمتر فوتبال بازی کنید" خطاب به بازیکنان زن بسیار آزرده شدم.

اولین بار زمانی بود که کوچک بودم و مشغول تماشای ویدیوی یکی از فوتبالیست های معروف گرجستان بودم. فیلمی در حیاط فیلمبرداری شده و طبیعتاً یک توپ آنجا بود. دخترش به سمت توپ دوید و فوتبالیست محبوب کل کشور بچه را صدا کرد که بیا بیرون، فوتبال کار یک زن نیست.

نمی توانم برای شما توضیح دهم که چقدر متاسف شدم به خصوص زمانی که ما دخترهای کوچک بیشتر به تشویق نیاز داشتیم. وقتی فوتبال زنان در گرجستان یک چیز جدید بود و برای همه ناشناخته و آن بازیکن برای همه ما یک الگو بود.

من هنوز آن صحنه را به یاد دارم و احتمالاً هرگز احساسی را که باعث ناراحتی من شد، فراموش نخواهم کرد. انگار رویاهایم بر سرم خراب شده بود. بعد کمی با خودت گفت و گو می کنی و می گویی، شاید واقعاً فوتبال کار یک زن نیست. شما اما نمی توانید به خودتان پاسخ دهید. سپس ممکن است از خود بپرسید که چرا فوتبال کار یک زن است؟ بالاخره من یک بچه کوچک و گیج بودم که اصلاً نمی دانستم برابری جنسیتی چیست و نه اینکه ورزش به جنسیت بستگی ندارد.

17 سال تلاش برای زنده کردن فوتبال زنان

17 سال طول کشید تا متوجه شوید که ما می توانیم کاری را که مردان انجام می دهند انجام دهیم. با تشکر از لوان کوبیاشویلی و تیمش. با تشکر از دختران نسل من که با هم فوتبال بانوان را آوردند و به نسل جدید تحویل دادند و اکنون وقت آن است که صحبت کنیم و پاسخ دهیم همانطور که دوست داریم دختران نظر ما را بیان کنند.

من هنوز در فوتبال بانوان هستم و می بینم چه چیزهایی تغییر کرده و چقدر کارها انجام می شود. چقدر امید به دختران الکساندر ایاشویلی و حمایت فدراسیون داریم. همه چیز در پیش است!

واقعا فکر نمی کردم بعد از 17 سال یکی بیاید بیرون و با جسارت بگوید ما کمتر موفق هستیم. می‌خواهم از جمله‌ای که یکی از فوتبالیست‌های معروف درباره فوتبال زنان گفت، ناراحتی و ناراحتی‌ام را ابراز کنم. همچنین می خواهم به این بازیکن بگویم که بیننده های کوچک زیادی دارد که از او چیزهای زیادی یاد می گیرند. مهم است که آنها پیام های مثبت و تشویق کننده ای دریافت کنند که برابری و احترام را برای همه کسانی که در ورزش شرکت می کنند ترویج می کند.

دختران کوچک به نمونه‌هایی از امید، حمایت و الهام نیاز دارند که آنها را تشویق کند به رویاهای خود برسند و بر بیش از آنچه که تصور می‌کنند غلبه کنند. فوتبال زنان دارای قدرت، زیبایی و اشتیاق است که همه ما در آن سهیم هستیم. ما هم آرزوها و اهداف و آرزوی بزرگی برای بهترین شدن داریم، من داستانت را دیده ام و می دانم که تو هم راه سختی را طی کرده ای!

تو باید بدانی چقدر سخت است که در این محیط بازی کنی و هیچ کس برای تو قلدری نکرده باشد. شما جای من بودید احتمالاً نمی توانستید به بازی ادامه دهید. اینجا می گویم که هیچ چیز برای ما غیرممکن نیست، به خصوص فوتبال بازی کردن.

فوتبال زنان، فوتبال مردان، فوتبال جوانان، همه ما در خدمت یک شغل هستیم، آیا نباید به همدیگر امید بدهیم؟ ما یک خانواده بزرگ نیستیم؟ آیا تا به حال به تماشای بازی های تیم ملی زنان رفته اید؟ شاید یک روز به ما افتخار کنید و یک مخاطب دیگر در زمین داشته باشیم، واقعاً برای دومین بار در زندگی ام از یک اظهارنظر در مورد فوتبال زنان ناراحت شدم.

یک فوتبالیست های معروف نباید در مورد این موضوع اظهار نظر عمومی نمی کنند و بگوید فوتبال برای زنان نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: