کد خبر: ۹۷۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۱۳۱
سوزوکی نسخه ویژه ای از جیمنی LCV را در آلمان رونمایی کرد که به عنوان خداحافظی با این شاسی بلند آفرودی کوچک در شکل غیر برقی آن عمل می کند. این نسخه ویژه و خاص هورایزن نام دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سوزوکی نسخه ویژه ای از جیمنی LCV را در آلمان رونمایی کرد که به عنوان خداحافظی با این شاسی بلند آفرودی کوچک در شکل غیر برقی آن عمل می کند. این نسخه ویژه و خاص هورایزن نام دارد.

امیرمسعود عابدین_ ‌سوزوکی جیمنی هورایزن، محدود به ۹۰۰ دستگاه، با کیت بدنه و بسته لوازم جانبی گسترده رونمایی شد. سوزوکی جیمنی یکی از جذاب‌ترین خودروهای وارداتی است که قرار است توسط راسا خودرو به بازار ایران بیاید. این خودرو به دلیل ظاهر جعبه‌ای شکل خود، کیت‌های بدنه مشابه با خودروهای مشهوری مانند مرسدس بنز G کلاس روی آن قابل اجرا است و همین موضوع باعث فروش قابل قبول جیمنی در جهان شده است.

شاسی‌بلند وارداتی سوزوکی را می‌توانید به هر شکل که بخواهید، عوض کنید! /عکس

جیمنی هورایزن مجهز به جلوپنجره‌ جدید با نوشته سوزوکی، صفحه آلومینیومی روی سپر، رکاب‌های کناری و روکش چرخ زاپاس با برند سوزوکی بوده و از جیمنی استاندارد متمایز می‌شود. این نسخه ویژه به طور انحصاری با رنگ خاکستری همراه با ادوات مشکی رنگ موجود است.

زیر کاپوت خودرو موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. برای هورایزن، این پیشرانه فقط می تواند به گیربکس دستی متصل شود و نیرو را به هر چهار چرخ ارسال کند. قوانین آلایندگی اروپا سوزوکی را مجبور کرده که جیمنی را از سال ۲۰۲۱ فقط به صورت LCV در اروپا و بریتانیا عرضه کند.

شاسی‌بلند وارداتی سوزوکی را می‌توانید به هر شکل که بخواهید، عوض کنید! /عکس

۹۰۰ دستگاه از سوزوکی جیمنی هورایزن اکنون در نمایندگی های منتخب سوزوکی در آلمان با قیمت ۳۵ هزار دلار (معادل ۲ میلیارد تومان) موجود است. برای زمینه، قیمت پایه جیمنی در بازار آلمان حدود ۳۲ هزار دلار است. سوزوکی تایید کرده که نسخه تمام برقی جیمنی در دست توسعه است و قبل از سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهد شد.

 

منبع: carscoops

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: