کد خبر: ۹۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۸۸
موضوع برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در هفته‌های اخیر بازارهای مالی را به اغما برده است.

پیش‌بینی یک اقتصاددان از قیمت دلار پس از انتخابات/ حق‌شناس: در این حالت منتظر سقوط نرخ ارز باشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ کارشناسان اقتصادی به رویکرد هر یک از کاندیداها در رونددهی به قیمت دلار توجه می‌کنند. برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی، ضمن تاکید بر افزایش تقاضای دلار در تابستان معتقد است قیمت این اسکناس در صورتی کاهشی می‌شود که نامزدی رأی آورد که بر لزوم گفتمان رابطه با غرب تاکید دارد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت اسکناس دلار همانند سال گذشته که در منطقه ۴۸ و ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت، با همان الگو و ۱۰ هزار تومان رشد در خرداد امسال معامله شد. به اعتقاد معامله‌گران بازار ارز، این روند رفت و برگشتی عادی است و با اهرم ارزپاشی بازارساز مهار شده است. فعلاً انتخابات ریاست‌جمهوری که کمتر از یک هفته به برگزاری آن باقی مانده مهم‌ترین سیگنالی است که توجه فعالان بازارهای مالی را جلب کرده است.

پایداری روند ساید دلار تا پایان انتخابات ادامه دارد

در همین راستا برزو حق‌شناس، کارشناس اقتصادی، با تاکید بر روند ساید قیمت دلار در هفته‌های گذشته به تجارت‌نیوز گفت: «با توجه به محدوده معاملاتی مشخص دلار، در هفته‌ جاری که منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری است، پایداری روند ساید در بازار ارز مورد انتظار است.»

او به گارد احتیاطی معاملات در بازارهای مالی با توجه به انتخابات پیش‌ رو اشاره کرد و توضیح داد: «برای دلار در کوتاه‌مدت روند رفت و برگشتی فعلی قابل پیش‌بینی است. در صورتی که یکی از کاندیداها موضوع لزوم حل مسائل ایران با کشورهای غربی را ارائه دهد، هرچه به برگزاری انتخابات نزدیک شویم و احتمال انتخاب چنین کاندیدایی افزایش پیدا کند و جدی‌تر شود، می‌تواند به کنترل قیمت دلار کمک کند.»

حق‌شناس افزود: «اگر بازار احساس کند انتخاب کاندیدای موافق برجام و افزایش روابط ایران با سایر کشورها جدی است، این موضوع می‌تواند به کاهش قیمت دلار کمک کند.»

تقاضای تابستان، کار بازارساز را سخت می‌کند

این کارشناس اقتصادی در خصوص پیش‌ بینی میان‌مدت قیمت دلار خاطرنشان کرد: «اگر در نتیجه انتخابات، گفتمان لزوم رابطه با غرب پیروز شود، با وجود مسائل اقتصادی، دلار می‌تواند نیمه کریدور پنجم را به سمت پایین بشکند.»

او ادامه داد: «در صورتی که گفتمان مذکور رأی نیاورد شاهد شروع روند صعودی دلار در تابستان خواهیم بود؛ زیرا ما از فاز ماه‌های کاهش تقاضا برای دلار عبور کرده‌ایم و با ورود به تابستان و میانه‌های تیر تقاضا برای دلار بیشتر می‌شود و این موضوع کمی کار را برای بازارساز سخت می‌کند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: