کد خبر: ۹۷۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
تعداد بازدید: ۷۶
به نظر می‌رسد که تغذیه مناسب جهت حفظ سلامتی فقط به آنچه می‌خورید بستگی ندارد، بلکه به زمان خوردنتان نیز بستگی دارد.

کِی شام بخوریم؟/ بهترین زمان برای خوردن شامبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ به نظر می‌رسد زمان ایده آل برای خوردن شام با ریتم شبانه روزی بدن همخوانی دارد و به آن فرصت می‌دهد تا پیش از خواب، غذا را به اندازه کافی هضم کند. بهتر است حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب شام بخورید.

مطالعات نشان داده‌اند که شما باید آخرین وعده‌ی غذایی را پیش از اینکه بدن شروع به ترشح ملاتونین کند و مهیای خواب شود، بخورید. با تاریکی هوا، مغز ملاتونین ترشح می‌کند. این فرایند همان ریتم شبانه‌روزی است که عملکردهای اصلی بدن را تنظیم می‌کند و ارتباط نزدیکی با متابولیسم دارد.

غذا خوردن در زمانی که مغز در حال آماده شدن برای خواب است، باعث افزایش چربی بدن می‌شود. علاوه بر آن، محققان به این نتیجه رسیده‌اند که دیر غذا خوردن می‌تواند در ریتم شبانه‌روزی بدن اختلال ایجاد کند و در پی آن، خطر افزایش وزن و عوارض مرتبط با آن را افزایش دهد.

 

منبع: healthline

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: