کد خبر: ۹۷۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰
تعداد بازدید: ۸۵
حفظ سلامت کبد برای سلامت عمومی بسیار مهم است، زیرا کبد نقشی حیاتی در سم‌زدایی، متابولیسم و ذخیره مواد مغذی ایفا می‌کند. داشتن یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت کبد مهم است که در این میان میوه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

کبدتان را با این ۷ میوه شفابخش نجات دهیدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ گنجاندن میوه‌های کم کالری در رژیم غذایی نه تنها می‌تواند از عملکرد کبد حمایت کند، بلکه به مدیریت وزن نیز کمک می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، در این مطلب ۷ میوه خوشمزه را معرفی می‌کنیم که هم کم کالری هستند و هم برای سلامت کبد مفید هستند.

سیب: این میوه نه تنها کالری کمی دارد بلکه دارای فیبر و آنتی اکسیدان‌هایی مانند کوئرستین نیز هست. کوئرستین «سیب» دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است به محافظت از کبد در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند و سلامت کلی کبد را ارتقا دهد.

توت‌ها: انواع توت‌ها مانند توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و شاه توت سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و فیبر هستند. آن‌ها به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در کبد کمک کرده و از فرآیندهای سم زدایی آن حمایت می‌کنند.

گریپ فروت: این میوه به دلیل محتوای بالای ویتامین C خود شناخته شده است. گریپ فروت ترکیباتی مانند نارینژنین دارد که ممکن است به محافظت از کبد در برابر آسیب و بهبود عملکرد آن کمک کند. به علاوه، محتوای کم کالری این میوه، آن را به انتخابی عالی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، تبدیل می‌کند.

کیوی: این میوه غنی از مواد مغذی و سرشار از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان است. خواص ضد التهابی کیوی ممکن است به کاهش التهاب کبد و ارتقای سلامت مطلوب آن کمک کند.

پاپایا: این میوه کالری کمی دارد و دارای آنزیم‌هایی مانند پاپائین است که در هضم غذا موءثر است و امکان دارد به عملکرد کبد کمک کند. علاوه بر این، فیبر و محتوای آنتی اکسیدانی پاپایا به سلامت کلی کبد کمک می‌کند.

هندوانه: این میوه آبرسان، کم کالری و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند لیکوپن است. نشان داده شده که لیکوپن از کبد در برابر آسیب اکسیداتیو و التهاب محافظت می‌کند و باعث می‌شود هندوانه گزینه‌ای عالی برای سلامت کبد در نظر گرفته شود.

پرتقال: پرتقال یک میوه کم کالری با طراوت و سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. ویتامین C از فرآیندهای سم زدایی کبد پشتیبانی می‌کند، در حالی که آنتی اکسیدان‌ها به کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در کبد کمک می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: