کد خبر: ۹۷۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
تعداد بازدید: ۶۰
اگر در زبان افرادی که قهوه مصرف می‌کنند تغییرات خاصی نمایان شد، باید از مصرف آن اجتناب کنند.

با مشاهده این علائم عجیب زبانی نوشیدن قهوه را متوقف کنیدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ به دوستداران قهوه هشدار داده شد که ممکن است، نوشیدنی مورد علاقه آنان با ایجاد علائمی در زبان بیشتر از اینکه مفید باشد، مضر تلقی شود.

بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم تصور کنیم که صبح زود بدون نوشیدن یک یا ۲ فنجان قهوه داغ کار خود را آغاز کنیم، اما کافئین بیش از حد، می‌تواند خطر واقعی برای سلامت به همراه داشته باشد و عدم تعادلی که به‌طور بالقوه در بدن ایجاد می‌شود با این نوشیدنی محبوب بدتر شود.

اگر می‌خواهید از این مورد آگاه شوید که شما هم در این گروه جای گرفتید یا خیر، می‌توانید جلوی آینه بروید و زبان خود را بیرون بیاورید و آزمایش ساده‌ای انجام دهید تا متوجه شوید که می‌توانید قهوه بنوشید و یا باید از نوشیدن آن اجتناب کنید.

با مشاهده ترک‌های زیاد در زبانتان با پوشش زرد رنگ ضخیم، احتمالاً نباید قهوه بنوشید. این مشکل اغلب به دلیل عدم تعادل در بدن است که می‌تواند با مصرف قهوه تشدید شود و در طب چینی به‌عنوان «کمبود یین» شناخته می‌شود. کمبود یین همراه با گرما و رطوبت است.

دکتر لارنس کانینگهام، پزشک عمومی در مرکز راهنمای مراقبت بریتانیا، اظهار کرد: کمبود یین، عدم تعادل در بدن شما را نشان می‌دهد و منجر به علائم ناخوشایندی مانند بی‌قراری و مشکلات قلبی می‌شود.

از آنجایی که قهوه به‌طور ذاتی، محرک گرمی است، این نوشیدنی می‌تواند این علائم را تقویت کند، با این حال، او ادعا کرد که این مورد همیشه دلیل زرد شدن زبان نیست. پوشش ضخیم زرد روی زبان به‌طور کلی نشان‌دهنده عدم تعادل در سیستم گوارشی بدن تا ناسازگاری با قهوه است.

این پوشش را می‌توان به طیفی از عوامل مانند بهداشت نامناسب دهان، کم آبی، یا وجود باکتری و مخمر نسبت داد. در حالی که قهوه خود معمولا علت مستقیم آن نیست، اما می‌تواند شرایطی را که منجر به چنین پوششی شود تشدید کند.

قهوه، اسیدی است و می‌تواند تعادل pH را در دهان تغییر دهد و ممکن است به تکثیر باکتری‌ها و مخمرها کمک کند و به‌طور بالقوه منجر به ایجاد پوشش زرد شود.

علاوه بر زبان زرد، علائم معده مانند رفلاکس اسید نیز می‌تواند نشانه‌ای از تاثیر منفی قهوه بر سلامت شما باشد.

دکتر لارنس افزود: سردردهای مکرر یا میگرن گاهی اوقات می‌تواند با مصرف بیش از حد قهوه مرتبط باشد، به خصوص اگر فرد در طول روز مقادیر زیادی قهوه مصرف کند.

هر کسی که نگران رنگ یا بافت زبان خود است باید با پزشک عمومی مشورت کند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: