کد خبر: ۹۷۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۸۱
با توجه به توقف تولید پژو پارس در پایان خرداد امسال، مشتریان به سه گزینه پیشنهادی شامل سورن پلاس، تارا و ۲۰۷ متمایل شده‌اند و آمارهای غیررسمی موجود در فضای مجاری نشان می‌دهد بیش از نیمی از متقاضیان، سه محصول نامبرده را جایگزین پارس کرده‌اند.

نیمی از مشتریان پژو پارس ریزش کردندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ با توجه به توقف تولید پژو پارس در پایان خرداد امسال، مشتریان به سه گزینه پیشنهادی شامل سورن پلاس، تارا و ۲۰۷ متمایل شده‌اند و آمارهای غیررسمی موجود در فضای مجاری نشان می‌دهد بیش از نیمی از متقاضیان، سه محصول نامبرده را جایگزین پارس کرده‌اند. شمارش معکوس برای پایان تولید پژو پارس آغاز شده و به حکم سازمان استاندارد بر اساس شاخص‌های ۸۵ گانه، تولید پارس در پایان خرداد ۱۴۰۳ متوقف می‌شود. ایران خودرو به مشتریان پارس سه گزینه جایگزین شامل سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا پیشنهاد داده و مشوق‌هایی از قبیل وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون بهره (بر روی محصول سورن) و تخفیفات ۱۵ میلیون تومانی بر روی هر سه محصول در نظر گرفته است.

به نقل از ایسنا - جدیدترین آمارها حکایت از آن دارد که تا کنون بیش از ۵۰ درصد مشتریان پارس انصراف داده و گزینه‌های جایگزین را انتخاب کرده‌اند. با اینکه مرتبا بر تعداد متقاضیانی که اقدام به تبدیل خودرو با محصول جایگزین می‌کنند افزوده می‌شود برخی متقاضیان هنوز اصرار به دریافت پارس دارند؛ در حالی که به طور قطع و یقین خودرو پارس به میزان کافی برای پاسخگویی به تعداد تقاضاها وجود ندارد.

طبیعی است که در این شرایط هرچه زمان انصراف و انتخاب خودرو جایگزین پارس توسط مشتریان طولانی‌تر شود فرآیند تحویل خودرو نیز به تاخیر می‌افتد. بنابراین به متقاضیان پارس توصیه می‌شود سریعتر نسبت به انتخاب خودروی جایگزین اقدام کنند.

از طرف دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد خودرو پارس نه تنها برتری قابل توجهی به لحاظ اقتصادی و فنی نسبت به سورن پلاس، ۲۰۷ و تارا ندارد، بلکه از ایمنی و کیفیت پایین‌تری در مقایسه با این سه خودرو برخوردار است.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار سه محصول سورن، ۲۰۷ و تارا مزیت آنها محسوب می شود. این سه خودرو جایگزین پارس دارای اختلاف قیمتی بین ۱۵۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان بین کارخانه و بازار هستند.

اگرچه پژو پارس در دو دهه گذشته خودروی محبوبی بوده اما سورن پلاس نیز ظاهر و امکانات خوبی دارد و آپشنال‌تر از پژو پارس است.

سورن پلاس بهینه به پیشرانه XU۷ پلاس مجهز است و دو کیسه هوا، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری و همچنین نشانگر تعویض دنده (GSI) برخی از ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود. دو محصول دیگر یعنی پژو ۲۰۷ پانوراما دستی ارتقایافته و تارا شش‌دنده دستی نیز از ویژگی‌های بهتری نسبت به پارس برخوردارند.

خروج پژو پارس از چرخه تولید، نوعی توفیق اجباری برای صنعت خودرو محسوب می‌شود. هرچند این خودرو در بین خانوارهای ایرانی جای خود را دارد اما به دلیل پلتفرم قدیمی (مربوط به دهه ۸۰ میلادی) از استانداردهای روز خودروهای دنیا بی‌بهره است.

با وجود انتقاد به کیفیت خودروهای داخلی، خودروسازان در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بهبود ایمنی و کیفیت محصولات انجام داده‌اند. ایران خودرو در سال گذشته هشت خودرو جدید را به سبد محصولات خود اضافه کرده و قرار است مدلهای برقی را نیز روانه بازار کند. به نظر می‌رسد در بازار آینده جایی برای خودروهای پرمصرف با ایمنی پایین باقی نمی‌ماند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: