کد خبر: ۹۷۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۸۴
سرگیجه‌هایی که با تغییر پوزیشن ایجاد می‌شوند، جدا از درمان دارویی، مانورهای نیاز دارند که همکاران متخصص گوش و حلق و بینی آن‌ها را انجام می‌دهند که با این حرکات، ذراتی که داخل گوش داخلی جابجا شده اند، سر جای خود برمی‌گردند، اما خود مانور ممکن است سرگیجه و حالت تهوع ناخوشایندی به بیمار بدهد.

روش درمان سرگیجه‌هایی که در فصل گرما سراغ‌تان می‌آیدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ فاطمه محمودی بیان کرد: ایجاد سرگیجه اگر مربوط به ضایعات مغزی باشد، دلایل مختلفی، چون تومورهای مغزی، سکته مغزی و آبسه مغزی دارد و اگر مربوط به گوش باشد به دلایلی، چون عفونت ویرال گوش و جابجایی ذرات داخل گوش میانی می‌تواند اتفاق بیفتد که تمامی این موارد درمان خاص خود را دارند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با اشاره به اینکه سرگیجه بیماری بسیار شایع و یک بیماری اذیت کننده می‌باشد و بیماران بار اول حتماً باید توسط پزشک و نورولوژیست معاینه شوند، افزود: علت سرگیجه‌ای که به دنبال تغییر پوزیشن ایجاد می‌شود، جابجایی ذرات اندولنف داخل گوش داخلی است و وقتی فرد به سمتی که درگیر است می‌خوابد، سرگیجه شروع می‌شود و خیلی طولانی نبوده و همراه تهوع و استفراغ می‌باشد و این افراد باید از درمان دارویی و مایعات استفاده کنند و در محیط شلوغ و پر سروصدا قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: سرگیجه‌هایی که با تغییر پوزیشن ایجاد می‌شوند، جدا از درمان دارویی، مانورهای نیاز دارند که همکاران متخصص گوش و حلق و بینی آن‌ها را انجام می‌دهند که با این حرکات، ذراتی که داخل گوش داخلی جابجا شده اند، سر جای خود برمی‌گردند، اما خود مانور ممکن است سرگیجه و حالت تهوع ناخوشایندی به بیمار بدهد.

محمودی خاطرنشان کرد: در افرادی که سن بالایی دارند، اگر سرگیجه همراه با کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد، باید از نظر ضایعات سی پی انگل مغز بررسی شوند و در صورت بررسی و نبود مشکل، با دارو درمان خواهند شد البته سرگیجه‌های وجود دارد که به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتند، اما خطرناک نیستند.

این متخصص مغز و اعصاب همچنین یادآور شد: سرگیجه به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و برخی از آن‌ها در حد چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشند و در کنار آن تهوع و استفراغ، وزوز گوش و کاهش شنوایی ممکن است وجود داشته باشد.

 

وی گفت: در هوای گرم به دلیل دهیدراتاسیون بدن، ممکن است افت فشار رخ دهد و باعث سرگیجه و تاری دید شود که در این مورد مصرف مایعات توصیه می‌شود، اما برخی داروها از جمله سالیسیلات‌ها و آنتی بیوتیک‌ها (جنتامایسین، توبرامایسین و آمیکاسین) و برخی داروهای ضد تشنج (فنی توئین) نیز باعث سرگیجه و درگیری گوش می‌شوند.

دکتر محمودی در پایان گفت: در برخی از مواقع حالتی با علائمی، چون تاری دید و سبکی سر به دنبال تغییر پوزیشن ایجاد می‌شود که این حالت ممکن است به دلیل فشار خون پایین و یا قند خون پایین ایجاد شود که نباید آن را سرگیجه تلقی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: