کد خبر: ۹۷۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۷۳
محققان پی بردند؛ خوردن فلفل چیلی خطر چاقی را افزایش می دهد.

خوردن فلفل چیلی خطر چاقی را افزایش می‌دهد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ فلفل چیلی اغلب به دلیل خاصیت چربی سوزی و افزایش متابولیسم شناخته می شود. با این حال، تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بیشتر فلفل چیلی ممکن است با خطر بیشتر چاقی همراه باشد.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: فلفل چیلی فلفل تند و خوش طعمی است که در بسیاری از غذاها در سراسر جهان استفاده می‌شود. آنها متعلق به گونه کپسایسین هستند که شامل فلفل دلمه‌ای هم می‌شود.

تحقیقات در مورد کپسایسین، ترکیب فعال زیستی اصلی در فلفل چیلی را به دلیل فواید سلامتی امیدوارکننده، به ویژه برای سلامت قلب و عروق، برجسته می‌کند. شواهد نشان می‌دهد که این پتانسیل به مدیریت چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

با این حال، چندین مطالعه مشاهده‌ای در مقیاس بزرگ، از جمله یک مطالعه جامع انجام‌شده در روستاهای چین، ارتباط قابل‌توجهی را بین دفعات مصرف غذاهای تند و چاقی کلی نشان داده‌اند.

برای بررسی این موضوع، مطالعه‌ای ارتباط بین مصرف فلفل چیلی و خطر چاقی را در آمریکایی‌ها بررسی کرد.

مشابه سایر مطالعات مشاهده‌ای، مطالعه جدید نشان داد که مصرف مکرر فلفل چیلی با شاخص توده بدنی (BMI) بالاتر و خطر چاقی، به ویژه در زنان و بزرگسالان بالای ۶۰ سال مرتبط است.

علیرغم یافته‌های متناقض در مورد نقش فلفل چیلی در چاقی تا به امروز، کارشناسان توضیحات بالقوه ای را برای نتایج متناقض ارائه می‌دهند.

این مطالعه داده‌های ۶۱۳۸ بزرگسال آمریکایی ۲۰ ساله و بالاتر را در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تجزیه و تحلیل کرد.

با استفاده از پرسشنامه بسامد غذا، محققان فراوانی مصرف فلفل را در ۱۲ ماه گذشته ارزیابی کردند.

محققان بر اساس پاسخ‌ها، شرکت کنندگان را به ۳ گروه تقسیم کردند:

• عدم مصرف فلفل قرمز: صفر بار در ماه (۱۷%)

• مصرف گاه به گاه فلفل قرمز: کمتر از یک بار در هفته (۷۴%)

• مصرف مکرر فلفل قرمز: حداقل یک بار در هفته (۹%)

این مطالعه تفاوت‌های قابل توجهی را در عوامل جمعیت شناختی و سبک زندگی و همچنین خطر چاقی در بین سه گروه مصرف کننده فلفل قرمز مشخص کرد.

حدود ۳۰ درصد از افرادی که به ندرت فلفل تند می‌خورند چاق بودند، در مقایسه با تقریباً ۳۵ درصد از مصرف کنندگان گهگاهی فلفل قرمز و نزدیک به ۳۸ درصد از مصرف کنندگان مکرر فلفل چیلی.

تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که به طور متوسط، افرادی که مکرر فلفل قرمز مصرف می‌کنند، شاخص توده بدنی شان ۰.۷۱ واحد بالاتر از افراد غیر مصرف کننده بود.

تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد گروهی که بیشترین مصرف فلفل قرمز را داشتند، ۵۵ درصد بیشتر از افراد غیرمصرف کننده در معرض خطر چاقی قرار داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: