کد خبر: ۹۷۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
تعداد بازدید: ۷۵
محققان پی بردند، پوست پرتقال می تواند به بهبود سلامت قلب کمک کند.

تاثیر شگفت انگیز پوست یک میوه برای سلامت قلببه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محققان دانشگاه فلوریدا دریافته اند که عصاره ای از پوست پرتقال ممکن است به بهبود سلامت قلب در موش های نر کمک کند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: طی چند سال گذشته تحقیقات زیادی بر روی تعاملات بین میکروبیوم روده بدن و سلامت کلی متمرکز بوده است.

مطالعات گذشته همچنین مصرف برخی مواد غذایی از جمله بلوبری، حبوبات، دانه چیاو سبزیجات برگدار را با بهبود سلامت قلب و عروق مرتبط می‌دانند.

اکنون، مطالعه جدیدی نشان می‌دهد عصاره‌ای که از پوست پرتقال تهیه شده است ممکن است به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند.

برای این مطالعه، محققان بر روییک ترکیب آلی به نام تری متیل آمین ان اکسید(TMAO) تمرکز کردند. TMAO زمانی تولید می‌شود که باکتری‌های موجود در میکروبیوم روده از مواد مغذی و مواد غذایی خاصی مانند گوشت قرمز و محصولات لبنی تغذیه کنند.

«یو وانگ»، محقق ارشد و دانشیار دانشگاه فلوریدا، می‌گوید:«ما از تحقیقات قبلی می‌دانیم که برخی از باکتری‌های روده از مواد مغذی خاصی در طول هضم تغذیه می‌کنند و مواد شیمیایینظیرTMAOرا تولید می‌کنند که می‌تواند به پیش بینی بیماری‌های قلبی عروقی در آینده کمک کند.»

مطالعات گذشته TMAO را با افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی مانند آترواسکلروز، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی و سکته مغزی و همچنین بیماری مزمن کلیوی و سرطان روده بزرگ مرتبط می‌دانند.

برای کمک به کاهش میزانTMAO ایجاد شده در میکروبیوم روده، وانگ و تیمش به پوست پرتقال روی آوردند.

وانگ گفت: «در عصاره پوست پرتقال، ما مواد شیمیایی خاصی را یافتیم که می‌توانند تولید مواد شیمیایی را که می‌توانند به سیستم قلبی عروقی آسیب برسانند، مهار کنند.»

دانشمندان دو نوع عصاره پوست پرتقال را تولید و آزمایش کردند؛ یکی با کسر قطبی و دیگری با کسر غیر قطبی.

در طول این مطالعه، محققان دریافتند که عصاره پوست پرتقال غیرقطبی قادر است تولیدTMAO را در ۱۰ موش نر متوقف کند.

دانشمندان همچنین ترکیبی به نام feruloylputrescineرا در بخش قطبی عصاره پوست پرتقال شناسایی کردند که به طور قابل توجهی آنزیم مسئول تولید تری متیل آمین (TMA) را که در تولیدTMAO نقش دارد، مهار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: