کد خبر: ۹۷۱۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
تعداد بازدید: ۷۳
پیرهادی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: رواداری و اخلاق‌مداری در رقابت‌های انتخاباتی از جمله اصول و ضروریاتی است که باید نامزدها و هوادارانشان در صحنه انتخابات به آن متعهد باشند تا در بستر آن مردم بتوانند اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.

رواداری سیاسی پیش‌شرط مناظرات انتخاباتی استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محسن پیرهادی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه رواداری سیاسی و تعهد به عزت ایران دو پیش‌شرط اخلاقی برای ورود به مناظرات انتخاباتی است، گفت: انتخابات عرصه و صحنه حضور ملت ایران است و خروجی آن در عرصه بین‌المللی معرف چهره ملت ایران خواهد بود؛ چهره‌ای که می‌بایست عزت و شکوه ایران را به رخ دشمنان بکشد.

 
وی ادامه داد: مناظرات انتخاباتی کاندیداها بهترین و مؤثرترین زمینه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است، چراکه منجر به شناخت بهتر و عمیق‌تر و بلاواسطه کاندیداها و برنامه‌هایشان توسط مردم می‌شود و زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که شائبات کوچک و بزرگ مطرح‌شده درباره برنامه یا رزومه عملکردی نامزدهای انتخاباتی از سوی خود کاندیداها تشریح و تبیین شود.

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعارض و تنازع جزو ذات سیاست است و منجر به شفافیت و پویایی سیاست داخلی می‌شود، تصریح کرد: بر همین اساس هم مناظرات سیاسی هم بر انتخاب مردم و هم بر میزان مشارکت مردم در عرصه انتخابات اثرگذار است و به‌تعبیر عامیانه‌اش منجر به داغ شدن تنور انتخابات می‌شود.

پیرهادی افزود: به‌رغم ضرورت نقد برنامه و کارنامه اجرایی نامزدهای انتخاباتی از سوی یکدیگر، هواداران انتخاباتی و کارشناسان، آنچه بعضاً در بحث مناظرات نادیده گرفته می‌شود، اخلاق اسلامی و چشم بستن بر شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است، به‌نحوی که در مواردی نقدها و منازعات سیاسی جای خود را به بداخلاقی سیاسی، تهمت‌زنی و افترا می‌دهد و ثمره آن به‌جای ارتقای آگاهی جامعه و مستند شدن رقابت‌ها به تضعیف اعتماد عمومی به مسئولان می‌انجامد، این در حالی است که اگر عرصه انتخابات مقید به  قانون و رعایت اخلاق باشد ارتقای اعتلا، آبرو و عزت کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه در مجلس یازدهم تأکید کرد: بر همین اساس رواداری و اخلاق‌مداری در رقابت‌های انتخاباتی از جمله اصول و ضروریاتی است که باید نامزدها و هوادارانشان در صحنه انتخابات به آن متعهد باشند و خود را ملزم به رعایت آن بدانند تا در بستر آن مردم بتوانند اصلح را شناسایی و انتخاب کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: