کد خبر: ۹۷۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
تعداد بازدید: ۶۴
فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی فعلی استقلال و علیرضا خانی، عضو سابق هیئت مدیره، از درگیری عجیب در شب جلسه هیئت مدیره و اختلافات عمیق میان مدیران باشگاه سخن گفتند.

قرارداد 2 میلیاردی چطور در استقلال 8 میلیارد شد؟/ ماجرای پرتاب بشقاب به سمت خطیر!به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علیرضا خانی عضو سابق هیئت مدیره استقلال این روزها به شدت فعال بوده و پس از گفتگو با چند خبرگزاری، شب گذشته نیز پس از آنکه مهمان تلفنی برنامه شب‌های فوتبالی بود، ساعتی بعد در استودیو برنامه مجله فوتبال نیز حضور پیدا کرد.

خانی ادعاهای جنجالی قبلی خود درخصوص مسائل مربوط به باشگاه استقلال و تخلفاتی که به زعم وی رخ داده بود را تکرار کرد که در این میان نیز فرشید سمیعی روی خط برنامه آمد و به مسائل پاسخ داد که شرح صحبت‌های مطرح شده را در زیر می‌خوانیم:

* تمام تخلفات را در گزارش یازده صفحه‌ای مطرح کردم
خانی: زمانی که به عنوان عضو هیئت مدیره و معاونت مالی اداری مشغول به کار بودم، متاسفانه اتفاقاتی رخ داد و موضوعاتی پیش آمد. یک جلسه هیئت مدیره تشکیل دادیم و تمام این موضوعات در قالب یک گزارش ۱۱ صفحه‌ای با تمام تخلفات، اشکالات و تمام مسائلی که مرتبط با فساد در حوزه مالی، تیمی و غیره بود را مطرح کردیم.

* به‌خاطر قراردادهای مورددار من را اخراج کردند
خانی: آن جلسه به تنش کشیده شد و ما درگیر شدیم که باعث شد ما را اخراج کنند. یکی از دلایل اخراج من بحث قراردادهایی بود که با اسپانسرها بسته شده بود که در هیچ‌کدام از آنها، تشریفات قانونی رعایت نشده بود. به طور نمونه، با یک شرکتی برای اسپانسری روی پیراهن در چهار بازی ابتدایی صحبت شده بود که یک قرارداد کاملا یک‌طرفه‌ای بود و قرار شد این قرارداد که مبلغ آن ابتدا 24 میلیارد بود و سپس به ۲۰ میلیارد کاهش یافت، پرداخت شود که نشد. سپس متوجه شدیم دو چک داده شده، یک چک شخصی و یک چک به نام آن شرکت تازه تأسیس صادر شده بود. بعدها استعلام گرفتیم و مشخص شد آن فرد چندین چک برگشتی داشته است.

* با سمیعی و خطیر درگیر شدم
خانی: ما در هیئت مدیره توافق کرده بودیم که تمامی قراردادها توسط بنده به عنوان عضو مالی هیئت مدیره و مدیرعامل امضا شود. تمام قراردادهای بازیکنان با امضای بنده و آقای خطیر امضا شد، اما هیچ‌کدام از قراردادهای اسپانسرها به من داده نشد و اگر دقت کنید تمام آنها در حال حاضر ایراد دارد. یکی از گزارش‌های بنده در هیئت مدیره که منجر به تنش و درگیری شد، همین مورد بود. من با مدیرعامل و آقای سمیعی درگیر شدم. من به آقای سمیعی گفتم که شما به عنوان یک فرد حقوقی چرا آمده‌اید و به جای من امضا کرده‌اید؟ شما حق امضا نداشته‌اید. طبق صورت جلسه هیئت مدیره، من و آقای خطیر حق امضا داشته‌ایم. من گفتم که شما چرا این چک‌ها را گرفته‌اید؟ آیا به عنوان یک حقوقدان نمی‌دانید که باید ابتدا این چک‌ها استعلام شود و آن چک نیز باید به نام شرکت مربوطه باشد؟ چرا از شخص حقیقی یک چک گرفته‌اید و بعد از آن چرا اقدام حقوقی انجام ندادید؟ زمانی که چک‌ها برگشت خورد هیچ‌کدام از این کارها انجام نشد. قراردادی هم با مرغوب‌کار بود که آن را به مدت ۱۰ سال اجاره داده‌اند.

* کل گردش حساب مرغوب‌کار یازده میلیون بود
خانی: وی در مورد اینکه یک حساب را بدون مجوز هیئت مدیره برای مجموعه مرغوب‌کار باز کرده و تکلیف پول‌ها چه شده است، گفت: آن حساب مربوط به مرغوب‌کار نبود. زمان مدیریت حجت کریمی قرار شد یک حساب تنخواه دو امضائه باز شود. این قرار با آقای حجت کریمی گذاشته شده بود، هیئت مدیره وقت نیز کامل در جریان بود. قرار شد پول‌هایی که داده می‌شود به این حساب تنخواه واریز شود، مدیر آکادمی هم هزینه کند ولی بنده روی آن کنترل داشته باشم. اما کارت تنخواه در اختیار من نبود و در اختیار شخص مدیر آکادمی بود که این حساب نیز فقط یک هفته باز نبود. به مشکل مالیات خوردیم و تمام حساب‌ها بسته شد. کل موجودی آن حساب و گردش آن ۱۱ میلیون تومان بود.

* به سمیعی گفتم چرا قرارداد دو میلیاردی را هشت میلیارد کردید؟
خانی: برای ریشه‌یابی این مشکلات ما باید به سه سال قبل بازگردیم، از زمانی که آقای سمیعی معاون حقوقی باشگاه شدند، تمام قراردادها دچار مشکل هستند. یکی از انتقاداتی که از آقای سمیعی داشتیم گفتیم، چرا شما به‌عنوان عضو حقوقی روی این قراردادها نظر ندارید؟ از او پرسیدیم چرا قرارداد بازیکنی که ۲ ساله بود و می‌توانست برای سال دوم نیز با همان مبلغ بازی کند را افزایش دادید و مبلغ آن را از 2 میلیارد به ۸ میلیارد تغییر دادید؟

* خانی به‌خاطر ادعاهای کذبش اخراج شد
در ادامه نیز فرشید سمیعی روی آنتن برنامه آمد و صحبت‌هایش را این گونه آغاز کرد: ایشان یک بار نیز بدون اینکه این اظهارات را در هیئت مدیریت طرح بکنند، به طور مستقیم برای کلیه نهادهای نظارتی موجود در کشور ارسال کرده بودند. اقدام ایشان منجر به این شد که سازمان خصوصی‌سازی دو نماینده به نام‌های آقایان قدرتی و هاشمی را مامور کرده و به باشگاه فرستادند. آنها چند روز مدارک را بررسی کرده و تمامی اظهارات آقای خانی را رد کرده که منجر به اخراج ایشان از هیئت مدیره باشگاه شد.

* خانی به‌سمت خطیر کاسه بشقاب پرتاب کرد
سمیعی: ایشان می‌گوید که در آن شب با آقایان خطیر و سمیعی درگیر شده است که این دروغ محض است. ایشان در ابتدای جلسه با فحاشی، به سمت مدیرعامل حمله‌ور شد. من برای صحبت‌هایم مدارک مستند دارم، آقایان افضلی و حیدرزاده شاهد هستند. آقای خانی با فحش‌های بسیار رکیک خطاب به آقای خطیر، برای ایشان آب معدنی و کاسه و بشقاب و هر آن چیزی که در دستشان بود را پرتاب کردند. این در حالی است که اصلاً جلسه شروع نشده و بحثی هم آغاز نشده بود.

* قرار نبود نام آن اسپانسر روی پیراهن بیاید
سمیعی: در خصوص چک برگشتی آن شرکتی که در ۴ هفته نخست اسپانسر ما بود، باید بگویم اصلاً قرار نبود که نام این شرکت روی پیراهن بیاید. ایشان قرار بود در دوره آقای آجرلو با استقلال همکاری کنند، بعد از اینکه درخواستشان را ارسال کردند، درخواست آنها توسط عضو حقوقی باشگاه که بنده هستم و عضو اقتصادی هیئت مدیره یعنی آقای حیدرزاده و آقای مدیرعامل مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

* قرار نبود نام آن شرکت روی پیراهن بیاید
سمیعی: قرار بود این شرکت خرده‌فروشی کند و اگر هواداران استقلال از خرده‌فروشی‌های آنها خریدی داشته باشند، درصدی از سود واگذار شود. اصلاً قرار نبود که نام این شرکت روی پیراهن استقلال بیاید. به‌خاطر همین، آقای مدیرعامل جلسه‌ای را تشکیل داد و تمامی اعضای هیئت مدیره و یکی از معاونین باشگاه را دعوت کرد و آن آقای نماینده شرکت اسپانسر باشگاه را نیز دعوت کرد. به یک‌باره به ایشان پیشنهاد شد که نام شرکت روی پیراهن قرار بگیرد. چون از فصل قبل نام هیچ شرکتی روی پیراهن استقلال نبوده است و آقای خطیر به وی پیشنهاد داد که به جای آن توافق اولیه، نام آن شرکت روی پیراهن درج شود که ابتدا ایشان علاقه به این کار نداشتند و در حضور تمام آقایان و اعضای هیئت مدیره این را اعلام کردند.

* خانی خیلی دروغ می‌گوید!
خانی: صدای کردار آدم‌ها بالاتر از صدای گفتارشان است. ایشان صحبت‌هایی انجام می‌دهند که غیر از واقعیت است. صحبت‌هایی که مطرح می‌کنند حاشیه‌ای است، چون چیزی برای گفتن ندارند، چون مستندات موجود است.

مجری: آقای سمیعی مدعی است مستندات شما رد شده است؟

خانی: همین شرکت که ۴ هفته ابتدایی اسپانسر بود چه اتفاقی افتاد؟ چه کسی این شرکت را به درون باشگاه آورد؟ چه کسی این قرارداد را منعقد کرد؟ شما قرارداد را بخوانید، یک قرارداد یک‌طرفه است. چرا آن زمان هیچ اقدام حقوقی‌ای صورت نگرفت؟

سمیعی: اقدام حقوقی صورت گرفته است، اجازه بدهید! ایشان چندین بار است که این مطلب کذب را تکرار می‌کنند. زمانی که اقدام قضایی شده و رأی آن نیز صادر گردیده، دستور حقوقی صادر شده و حکم جلب اموال نیز گرفته شده، چرا به دروغ می‌گویند که اقدام قضایی صورت گرفته است؟ در خصوص چک برگشتی نیز باید بگویم کسانی که یک ذره سواد بانکی داشته باشند می‌دانند چک صیادی که برگشت بخورد، قابل ثبت نیست. چک صیادی که ثبت شده، چگونه سابقه برگشت خوردن داشته است؟ ایشان خیلی دروغ می‌گویند!

* سمیعی فیلم هندی زیاد می‌بیند!
خانی: ایشان ظاهرا فیلم هندی زیاد نگاه می‌کنند، چون مدعی هستند کتک‌کاری شده یا آب معدنی و بشقاب پرتاب شده که چنین چیزی اصلاً نبوده است! ایشان اگر حقوقدان بودند، نمی‌آمدند از پول باشگاه برای خرید خودرو استفاده کنند! ایشان اگر حقوقدان بودند، می‌دانستند که نباید این کار را انجام دهند و از منافع باشگاه در جهت منافع شخصی خودشان استفاده نکنند. سابقه ایشان مشخص است، تمام مشکلات حقوقی‌ای که در باشگاه وجود دارد، از زمانی است که ایشان به عنوان معاون حقوقی در استقلال مشغول به کار بوده است.

* طلب بانک شهر 200 میلیارد شده است
خانی در مورد طلبی که طی ۱۰ ماه در خصوص مجموعه مرغوب‌کار باید پرداخت می‌شده ولی صورت نگرفته و مبلغ آن به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است، پاسخ داد: زمانی که دو و نیم میلیون یورو از بانک شهر جهت پرداخت به قرارداد استراماچونی پرداخت شد، از آن زمان توافق گردید که ماهانه ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قسط این وام داده شود. تا زمانی که ما در آنجا بودیم، به دلیل نبود منابع مالی، تمام این اقساط معوقه شده بود و پرداخت نگردید. منابعی نبود که ما این مبالغ را پرداخت کنیم. قبل از من و فروردین ۱۴۰۲ آن تعهد داده شده بود.

* باشگاه به لحاظ حقوقی متضرر نشده است
سمیعی: من به‌عنوان سرپرست باشگاه روزانه ده‌ها سند امضا می‌کنم. این چه ربطی به حقوقی بودن من دارد؟ حتی در خصوص مدیران عامل آقایان آجولو و فتح‌الله‌زاده یک مورد وجود ندارد که به بخش حقوقی ارجاع داده شده باشد و آن کار صورت نگرفته باشد. مدیران عامل می‌توانند می‌توانند صدها نامه را در روز و بدون اطلاع بخش حقوقی امضا کنند. اگر هم مشکلی پیش بیاید، به مراجع قضایی مربوط می‌شود و آنها باید جوابگو باشند که چند پرونده نیز همین الان باز است. حتی یک مورد نداریم که بنده نظر حقوقی داده باشم و باشگاه استقلال متضرر شده باشد.

* خانی به دنبال ابطال مجوز آسیایی استقلال است

در این لحظه خانی به میان صحبت‌ها سمیعی آمد و مدعی شد که او به همین دلیل در دوره حجت کریمی اخراج شده است.

سمیعی گفت: اجازه بدهید من صحبت کنم و فرافکنی نکنید! ابتدا گفتید درباره اسپانسر اقدام حقوقی نشده در حالی که این اتفاق صورت گرفته و رای نیز صادر شده است، این یک دروغ شما! دوم گفتید چک در زمان صدور برگشتی داشته است که هر فردی با حداقل سواد بانکی می‌داند چک صیادی پس از برگشت ثبت نمی‌شود، این دروغ دوم. دروغ سوم گفتند که با بنده درگیر شدند در حالی که هم پیامک و هم تماس ایشان بعد از آن اتفاق وجود دارد که بابت حمله به مدیر عامل از بنده عذرخواهی کردند. شما چرا فرافکنی می‌کنید شما با چه مجوزی برای آکادمی حساب باز کردید؟ مگر نمی‌گویید هیئت مدیره قبلی باید مصوبه می‌داد، شما به چه حقی پول بچه‌های آکادمی را وارد آن حساب کرده‌اید و به صلاحدید خودتان هزینه کردید؟ شما به افراد مختلفی از آن حساب پرداختی داشتید. شما اخیراً خیلی فعال شده‌اید و همه جا حضور پیدا می‌کنید. قبلاً می‌خواستید که از استقلال امتیاز کسر کنید و اکنون نیز می‌خواهید مجوز آسیایی استقلال را به خطر بیندازید. این حنای شما رنگی ندارد آقا! شما با چه مجوزی ضمانت‌نامه بانکی ۸ میلیارد تومانی را از باشگاه خارج کردید؟ شما باید مصوبه هیئت مدیره می‌داشتید.

* اگر به باشگاه دیگری علاقه دارید، در استقلال چه می‌کنید؟
سمیعی: شما به چه حقی ضمانت‌نامه بانکی ۸ میلیارد تومانی را از باشگاه خارج کردید؟ شما باید مصوبه هیئت مدیره می‌داشتید! ۸ میلیارد تومان پول سهل الوصول استقلال را خارج کردید و به کجا بردید؟ آقا شما مصوب هیئت مدیره داشتید؟ شما با چه مجوزی برای خبرنگاران کارت هدیه خریدید؟ چه کسی به شما اجازه داده که به خبرنگاران کارت هدیه بدهید؟ شما اسناد باشگاه را منتشر کرده‌اید تا از استقلال امتیاز کسب شود. شما اگر استقلالی هستید باید برای استقلال بجنگید. اگر به تیم دیگری علاقه دارید پس چرا باشگاه‌تان را عوض کردید؟ شما اگر به تیم دیگری گرایش دارید، برای چه به اینجا می‌آید؟ شما از این برنامه به آن برنامه و از این خبرگزاری به آن خبرگزاری در حال مصاحبه هستید. تماماً هم اطلاعات شما کذب است! شما یک زمانی شکایتی کردید و ادعای تان رد شد. بنده به شما رحم کردم و اعاده حیثیت نکردم. ولی این را بدانید از فردا در مورد کلیه ادعاهای کذب شما که توسط سازمان بازرسی و کمیته انضباطی فوتبال کشور و بررسی شده و کلیه ادعاهای شما رد شده ما اقامه دعوا خواهیم کرد. شما در تمامی مدت سکوت کرده بودید، الان برای چه آمده‌اید؟ برای حذف مجوز آسیایی استقلال؟ کور خوانده‌اید آقا!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: