کد خبر: ۹۷۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۰
تعداد بازدید: ۱۰۳
استفاده از نخ دندان، معاینات و تمیز کردن منظم دندان باعث جلوگیری از التهاب لثه می‌شود.

خون‌ریزی لثه در این شرایط نشانه «ایدز» و «سرطان» استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ ژنژیویت یا التهاب لثه به حالتی گفته می‌شود که پلاک‌های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می‌کند و باعث تحریک لثه و حساس شدن آن می‌شود که گاهی خونریزی هم پیدا می‌کند.

اطلاعات آنلاین در خبری نوشت:التهاب لثه اگرچه بسیار رایج است، اما جدی گرفتن آن ضروری است زیرا می‌تواند منجر به بیماری های جدی تری به نام پریودنتیت و همچنین از دست دادن دندان شود. ژنژیویت بیشتر به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ایجاد می‌شود، بنابراین این اولین قدم در مبارزه با آن است. مسواک زدن دو بار در روز ضروری است. از آنجایی که پلاک محل برخورد دندان و لثه مشکل ساز است، استفاده از نخ دندان و معاینات و تمیز کردن منظم واقعا کمک می‌کند.

برخی از علائم قابل مشاهده تر این است که لثه های شما متورم و پف کرده، ممکن است قرمز تیره باشند و هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن به راحتی خونریزی می‌کنند.

بوی بد دهان یکی از علائم ناراحت کننده و شرم آور آن است. همچنین در نهایت باعث حساس شدن و عقب نشینی لثه ها می‌شود.

هر چه مدت زمان طولانی تری باقی بماند ورم لثه، بدتر خواهد شد. در اکثر موارد، یک متخصص باید آن را درمان کند تا اثرات مخرب آن را معکوس کند یا از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

شایع ترین علت، بهداشت نامناسب دهان است که باعث ایجاد پلاک روی دندان ها می شود و باعث التهاب بافت لثه اطراف می‌شود.

پلاک یک لایه چسبنده از باکتری است که هنگام تعامل نشاسته و قند با باکتری‌هایی که به طور معمول در دهان یافت می‌شوند، تشکیل می شود. نیاز به حذف روزانه دارد زیرا به سرعت اصلاح می‌شود. یکی از رایج‌ترین نشانه‌های قابل مشاهده این است که لثه‌ها شروع به عقب‌رفتن می‌کنند و استخوان‌های دندان را نشان می‌دهند و دندان‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

نکشیدن سیگار می‌تواند کمک کننده باشد.

ویتامین C مهمترین ماده مغذی برای جلوگیری از التهاب لثه است. در مرکبات مانند پرتقال و آب پرتقال، فلفل، توت فرنگی، انگور فرنگی سیاه، کلم بروکلی، کلم بروکسل و سیب زمینی یافت می‌شود.

اگر خونریزی لثه کاهش نیافت ممکن است علامت بیماری‌های جدی‌تری مانند HIV و یا سرطان باشد. بنابراین مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: