کد خبر: ۹۷۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۱۲۸
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز مسئله غزه مظلوم مقتدر مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و افکار عمومی دنیاست.

باقری کنی: دور نخواهد بود که ما نماز را در قدس بخوانیمبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علی باقری در اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» در ادامه افزود: همواره در جهان اسلام ، موضوع فلسطین به عنوان یک موضوع راهبردی مطرح بوده است.

مقاومت ریشه در باور مردم فلسطین، باور مردم مسلمان و ریشه در باور تمام آزادیخواهان جهان دارد

وی در بخشی از سخنان خود در این نشست گفت: مقاومت اسلامی یک جریان سیاسی و یا یک جریان اجتماعی نیست بلکه مقاومت ریشه در باور مردم فلسطین، باور مردم مسلمان و ریشه در باور تمام آزادیخواهان جهان دارد.

باقری با بیان این که عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی در تاریخ ملت فلسطین بود، گفت: این عملیات، همچنین نقطه عطفی در تاریخ زیست رژیم نامشروع صهیونسیتی بود.

وعده صادق، بازدارندگی خیالی و پوشالی رژیم صهیونسیتی را از بین برد

سرپرست وزارت خارجه همچنین تاکید کرد: ابتکار عملیات وعده صادق بازدارندگی خیالی و پوشالی رژیم صهیونسیتی را از بین برد و به همه نشان داد که رژیم صهیونسیتی دارای استحکام و توان لازم برای صیانت از وجود نامشروع خود نیست.

امروز کسی نمی‌تواند حتی به حذف جریان مقاومت فکر کند

باقری در این اجلاس تصریح کرد: مقاومت یک عنصر ثبات‌ساز غیرقابل انکار در منطقه است و امروز کسی حتی نمی‌تواند فکر حذف جریان مقاومت را بکند چه برسد در مورد آن حرف بزند.

امروز منفورترین موجود نزد مردم کره زمین رژیم نامشروع صهیونیستی است

باقری با بیان این‌که وضعیت رژیم صهیونیستی هر روز در مقابله با جریان مقاومت بدتر از گذشته می‌شود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که حامیان او ترتیب داده بودند نتوانست زمینه‌ای را فراهم کند که یک چارچوب و سازوکار بین‌المللی حامی او باشد و اکنون می‌بینیم که این رژیم نامشروع در عرصه سیاسی، حقوقی و افکار عمومی به رژیمی منفور تبدیل شده است و در واقع امروز منفورترین موجود نزد مردم کره زمین رژیم نامشروع صهیونیستی است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که هر روز وضعیت رژیم صهیونیستی رو به افول است و تنها ابزار رژیم صهیونیستی برای بقا، کشتار و نسل‌کشی است، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی هیچ گاه نتوانست ابتکار عملی را در دست داشته باشد.

ایجاد هم‌افزایی بیشتر در جریان مقاومت، حاصل ابتکار عملیات طوفان‌ الاقصی بود

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اثرات عملیات طوفان‌الاقصی اظهار کرد: به هم پیوستگی هرچه بیشتر جریان مقاومت در منطقه و ایجاد هم‌افزایی بیشتر در این جریان، حاصل ابتکار عملیات طوفان‌ الاقصی بود.

باقری در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه تصریح کرد: در برابر این اقدام و ابتکار ناشیانه صهیونیست‌ها برای گسترش بحران و درگیری در منطقه ایران عملیات «وعده صادق» را انجام داد و این عملیات بازدارندگی خیالی صهیونیست‌ها را از بین برد و در واقع نشان داد آنها بازدارندگی محکمی ندارند و اگر صهیونیست‌ها قدری فهم داشتند هیچ‌گاه این خطای راهبردی را انجام نمی‌دادند تا حداقل بازدارندگی پوشالی آنها اینگونه برای همه از بین نرود. در واقع ابتکار «وعده صادق» نشان داد رژیم صهیونیستی دارای استحکام و توان لازم برای صیانت از موجودیت نامشروع خود نیست.

مقاومت امروز مستحکم‌تر از مقاومت چند ماه قبل است

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی چاره‌ای جز پذیرش واقعیت مقاومت را ندارد و باید گفتمان، اهداف و پیام مقاومت را درک کند، تاکید کرد: مقاومت امروز مستحکم‌تر از چند ماه قبل است و این پیام قوی برای صهیونیست‌هاست.

ایران همچنان از جریان مقاومت به عنوان یک جریان مشروع حمایت می‌کند

باقری با اشاره به حمایت ایران از جریان مقاومت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان از جریان مقاومت به عنوان یک جریان مشروع حمایت می‌کند و امروز حمایت از جریان مقاومت صرفا منحصر به ایران نیست و این هم یکی دیگر از دستاوردهای جریان مقاومت طی عملیات طوفان‌ الاقصی است.

امروز مقاومت یک واقعیت مهم در منطقه است

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که مقاومت یک جریان ثبات‌ساز در منطقه است و وظیفه آن جلوگیری از تنش‌زایی رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: امروز مقاومت یک واقعیت مهم در منطقه است. امروز مقاومت صرفا یک سازوکار سلبی در راستای مبارزه با اشغالگری نیست بلکه یک رویکرد ایجابی نیز است. مقاومت یک سازوکار برای اداره و نقش‌آفرینی در منطقه است و مقاومت در این زمینه دارای برنامه است و اینها همه نشان‌دهنده بلوغ مقاومت است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما امروز وظیفه داریم که از همه توان خود در عرصه سیاسی، رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی در هر کجا و در هر نقطه‌ای از جهان برای حمایت از مردم فلسطین استفاده کنیم و باید این توان‌ها و ظرفیت‌ها جهت فشار علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن به کار گرفته شود. این فشارها در سطوح مختلف می‌تواند پشتیبان جریان مقاومت باشد. ما نباید از هیچ ظرفیت و فرصتی برای مقابله با نسل‌کشی صهیونیست‌ها بدون توجه بگذریم.

آینده درخشان‌تر از قبل در پیش روی جریان مقاومت شاهد خواهیم بود

باقری با اشاره به بلوغ موجود در جریان مقاومت اظهار کرد: با توجه به این موضوع ما آینده درخشان‌تر از قبل در پیش روی جریان مقاومت شاهد خواهیم بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ان‌شاءالله دور نخواهد بود که ما نماز را در قدس بخوانیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: