کد خبر: ۹۷۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
تعداد بازدید: ۱۰۴
محسن رهامی گفت: در جریان اصلاح طلبان و میان احزاب روی آقای پزشکیان و جهانگیری و حتی آقای لاریجانی نظرها بیشتر است. امکان دارد آقای لاریجانی تایید شود و یک توافقی مثل دوره‌ای که آقای روحانی آمدند، صورت گیرد.

۲ شرط چهره اصلاح طلب برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /نظرهای مثبت بیشتر روی پزشکیان، جهانگیری و لاریجانی استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ محسن رهامی، درباره احتمال کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: این را دوستان مطرح کردند. هیچ اطمینان قطعی نداریم. منتظریم ببینیم فضای عمومی باز می‌شود و می‌توانیم انتخابات رقابتی داشته باشیم یا خیر.

وی در گفتگو با ایلنا، افزود: در درجه دوم موضع جریان اصلاحات است که می‌خواهند نامزدی داشته باشند یا نه لذا این دو مهم‌ترین عامل برای ثبت نام من است. همان برنامه‌های دوره قبل را که داشتیم آماده کردیم و دوباره با همان افراد برای کابینه صحبت کردیم. دوره قبل هم کلی کار شده بود. از وزرات خانه‌های مهم اشخاصی را دعوت کردیم و صحبت کردیم همان جلساتی که از دوره قبل داشتیم کماکان دایر است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: یکی دو روز بعد از مشخص شدن برگزاری انتخابات مراجعات شروع شد این روزها هم در دفتر هستم یک تعدادی از نمایندگان ادوار و یکسری از استان‌ها اینجا جلسه می‌گذارند برای همین موضوع که در واقع از من می‌خواهند برای ثبت نام و ورود به انتخابات اقدام کنم.

رهامی درباره آخرین وضعیت تصمیم جبهه اصلاحات برای نحوه حضور در انتخابات گفت: در داخل جبهه اصلاحات دو جریان فعال است یکی همان جبهه اصلی است که یکشنبه جلسه داشتند و به تصمیم قطعی نرسیدند و فعلا نه به مصداق رسیدند و نه به کیفیت ورود. قرار است این هفته دوباره جلسه بگذارند این طیف در انتخابات مجلس به این نتجیه رسیدند که اصلا لیست ندهند و شرکت نکنند. آنها فعلا مردد هستند و تصمیم نگرفته‌اند.

وی افزود: اما آن جریان اصلاحات که از دوره چهارم شورای شهر وارد انتخابات شد و لیست دادند و بعد هم در مجلس اخیر در تهران و شهرستان ها فعال شد یک جریان معتدل‌تر است که نود یا صد نفر نماینده مستقل، معتدل و مایل به اصلاحات را وارد مجلس می‌کند. آنها تقریبا تکلیف‌شان مشخص است و بناشان بر حضور در انتخابات است و در انتخاب مجلس در حالی که در تهران جبهه اصلاحات لیست نداد و آقای خاتمی و دوستان هم گفتند ما شرکت نمی‌کنیم و رای هم ندادند ولی جریان معتدل اصلاحات هم در تهران و هم در شهرستان ها، از ارائه لیست در واقع حمایت هم کردند مثل زنجان و آذربایجان شرقی و غربی و کردستان این جریان بنایش بر این بود که لیست بدهد. همان‌ها می‌آیند دفتر ما و درخواست کاندیداتوری از بنده دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: در واقع این‌ها از میان کاندیداها از نامزدی که مورد توافق جمعی باشد حمایت می‌کنند. منتها فعلا نظرشان این است که شما ثبت نام کنید تا ببینیم در فضای انتخاباتی این چند روز چه پیش می‌آید بعد ما بیایم به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه جریان دوم یعنی جریان معتدل اصلاحات هم به شخص خاصی فعلا نظر ندارند، گفت: از مجموع دوستان خواستند که بیایند، به بنده، آقای پزشکیان و آقای جهانگیری گفتند که شما ثبت نام کنید و درخواست دادند و ما هم فعلا منتظریم ببینیم این جریان چه اندازه جدی است جریان اول یعنی آن که الان در قالب جبهه اصلاحات تصمیم گیری می‌کند، در انتخابات مجلس متوقف بودند و احتمال اینکه الان هم متوقف باشند وجود دارد.

رهامی عنوان کرد: این جریان متوقف است در مجلس هم ورود پیدا نکرد، جریان معتدل در انتخابات مجلس ورود پیدا کرد تقریبا در انتخابات هیات رییسه عامل عمده‌ای که باعث شد تندروها رای نیاورند، همین جریان مستقل و معتدل بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که تشکل شما برای این انتخابات نامزد خاصی را به جبهه اصلاحات پیشنهاد داده یا خواهد داد، گفت: فعلا چیزی ندادند. خیلی زود است باید منتظر بمانیم و ببینیم چند نفر ثبت نام می‌کنند فعلا با افرادی که صحبت کردند هیچ کدام به صورت قطعی نگفتند ثبت نام می کنیم. از دوستانی دعوت کردیم و برنامه چند وزراتخانه را از دوستان گرفتم. مثلا برنامه وزرات آموزش و پرورش و وزرات راه و وزارت کشور را از آنها گرفتم و افرادی را انتخاب کردم اما مسئله این‌ است که آیا واقعا حکومت می‌خواهد یک انتخابات رقابتی و از همه سلیق داشته باشد.

رهامی یادآور شد: اگر بخواهند یک انتخابات دستی مثل فوتبال های دوستانه که بین دوستان برگزار می‌شود بگیرند و یک انتخابات محفلی و داخل جریانی برگزار کنند ما شرکت نمی‌کنیم و ثبت نام نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شنیده شده محمد صدر نامزد مورد حمایت آقای خاتمی است نظر شما در این خصوص چیست و آیا احتمال حمایت جبهه اصلاحات از ایشان وجود دارد، گفت: من هم مصاحبه ایشان را دیدم گفتند با آقای خاتمی ملاقاتی کردند و ایشان برای حضور وی در انتخابات اظهار تمایل کردند که شما ثبت نام کنید ولی من از قول جبهه چیزی در این خصوص نشنیدنم که حاضر باشد از ایشان حمایت کند یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در جریان ما و میان احزاب روی آقای پزشکیان و جهانگیری و حتی آقای لاریجانی نظرها بیشتر است. امکان دارد آقای لاریجانی تایید شود و یک توافقی مثل دوره‌ای که آقای روحانی آمدند، صورت گیرد. در واقع ممکن است توافقی میان مجموعه اصلاحات و جریان اعتدال اتفاق بیفتد ولی در مجموع جلسات ما صحبتی رو شخص آقای صدر نشده است. ایشان دیپلمات بود و کمتر در صحنه سیاست داخلی و احزاب فعال بودند به همین دلیل احتمالی که برای آقای پزشکیان، جهانگیری و حتی لاریجانی هست، برای ایشان نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی وجود دارد، گفت: اصلاح‌طلبان اگر خودشان مثل دوره آقای روحانی به شخص خاصی نرسند و نامزدهایشان رد صلاحیت شوند. احتمال دارد که به سمت ایشان بروند یعنی توافقی میان اعتدال و اصلاحات ایجاد شود. الان قدری زود است ولی ببینید در انتخابات بحث نسبی بودن این قضیه مهم است و این اصل یعنی که ما باید در انتخابات شرکت کنیم به هر حال آمدن و حمایت کردن از آقای لاریجانی بهتر از این است که میدان را دست آقای جلیلی یا دست آقای احمدی نژاد بدهیم.

رهامی یادآور شد: در سال ۸۴ ما شکست خوردیم و آقای کروبی و آقای هاشمی رضایت ندادند ما نمی‌خواهیم آن حادثه تکرار شود ما از آن قضیه درس گرفتیم و اگر از جبهه اصلاحات کسی نباشد و آدم معتدلی مثل آقای لاریجانی بیاید، در مجموع به مسائل کشور بیشتر می‌تواند کمک کند تا اینکه کنار بنشنیم و تماشاگر باشیم مانند همان کاری که دوستان ما در انتخابات مجلس کردند. وقتی نتوانستند هییت رییسه را دست بگیرند بین آقای قالیباف و ذوالنور یا بین قالیباف و منوچهر متکی گفتند قالیباف.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: