کد خبر: ۹۷۱۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۸۸
برای پی بردن به جواب این سؤال که آیا جامعه امروز ما در مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی قرار دارد یا نه؟ راه درست اینست که وضعیت موجود جامعه را با آرمان‌های مورد نظر و تأکید ایشان مقایسه کنیم.
توصیه روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان: اگر نمی توانید عدالت را برقرار کنید، لااقل صادق باشید و کنار برویدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در رأس آرمان‌های مورد نظر و تأکید امام خمینی(ره)، دو شاخص مهم عدالت و صداقت قرار داشتند. این هر دو شاخص، اصلی‌ترین مقوم‌های حکمرانی سالم هستند که در اسلام بشدت مورد تأکید قرار گرفته‌اند.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از نظر اسلام، حکمرانی فاقد عدالت متصف به «حکومت جور» است، چون جور در مقابل عدالت قرار دارد و عدالت یکی از مهم‌ترین اهداف برپائی نظام سیاسی اجرائی در اسلام است. عدالت با صداقت همزاد است، یعنی هیچ حاکمی نمی‌تواند بدون برخورداری از صداقت در تعامل با مردم، به اجرای عدالت موفق شود.
 
در ارزیابی وضعیت امروز جامعه ایرانی نمی‌توانیم به فقدان عدالت و صداقت اعتراف نکنیم. جامعه‌ای را که دو سوم جمعیت آن یارانه‌بگیر هستند نمی‌توان یک جامعه برخوردار از عدالت دانست. بی‌عدالتی زشت‌تر اینکه تلاش می‌شود فقر و تبعیض و مشکلات معیشتی مردم انکار شود و حتی با ترفندهای تبلیغاتی وانمود شود که همه چیز سر جای خود قرار دارد و اوضاع بر وفق مراد است! این، یعنی بی‌صداقتی.
 
انتظار اینست که اگر حکمرانان به هر دلیل نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند، به مردم بگویند که در جاری ساختن عدالت ناتوان هستند و جای خود را به افرادی بدهند که توان لازم را برای برقراری عدالت در جامعه دارند. برقرار کردن عدالت در جامعه از کسانی برمی‌آید که به جای امور فرعی و ظاهری به موضوعات اصلی و بنیادی بپردازند، به افراد کوچک و متملق میدان ندهند، نیروهای صادق و لایق را بکار بگمارند و راه را برای شکوفا شدن استعدادها باز کنند تا کشور بدون آنکه دچار تبعیض و بازی‌های سیاسی و جناحی شود از بهترین نیروها برای پیشرفت و شکوفا شدن برخوردار شود.
امروز با این شیوه حکمرانی فاصله زیادی داریم و به همان اندازه از مسیر ترسیم شده توسط امام خمینی(ره) فاصله گرفته‌ایم.
در ایام سالگرد رحلت بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، فاصله گرفتن از امور ظاهری و تبلیغات غیرصادقانه، نیاز اساسی حکمرانی سالم است. مسئولان به جای توسل به غوغاسالاری، برای برقرار ساختن عدالت در جامعه تلاش کنند و تعامل صادقانه با مردم را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: