کد خبر: ۹۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
تعداد بازدید: ۱۴۲
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق و دستمزد براساس مصلحت کشور و کارگران افزایش داده شده است و امیدواریم متوسط افزایش حقوق در ۱۴۰۳ از نرخ تورم سبقت بگیرد.

روایت جدید وزیر کار درباره حقوق ۱۴۰۳ کارگران/ متوسط افزایش حقوق از تورم سبقت می‌گیرد؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ سید صولت مرتضوی در قرارگاه اشتغال خوزستان اظهار کرد: بیشترین سفر آیت الله رییسی به استان خوزستان بود. به مردم استان خوزستان تسلیت می‌گویم. شهید رییسی غم‌خوار و دلسوز خوزستان بود.

وی ادامه داد: جلسه خوب است اما گزارش، مکتب اقدام و عمل آیت الله رییسی نیست. باید در تراز این مکتب برنامه‌ریزی کنیم. البته کارهای بزرگی صورت گرفته است. خوشبختانه مستمرا شاهد کاهش نرخ بیکاری هستیم. در سال ۱۴۰۲ نرخ به ۸.۱ درصد رسیده است؛ یعنی کمترین نرخ بیکاری در ۴ دهه اخیر.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات، اشتغال بانوان است؛ بر اساس روایت‌های متعدد در سال ۱۴۰۲ وعده صادق آیت الله رییسی مبنی بر ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی، به بیش از یک میلیون رسید.

مرتضوی عنوان کرد: مرکز آمار ایران اعلام کرده خالص اشتغال ۷۷۴ هزار نفر است و این اشتغال به جز بازنشستگان است. ۷۱ هزار و ۶۱۲ نفر فقط در خوزستان در ۱۴۰۲ بیمه‌پرداز جدید صندوق تامین اجتماعی شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: خوزستان چند چالش دارد که یکی از آن‌ها فرهنگ کار است. بعدی گرایش در کارهای تخصصی است. ریل‌گذاری در نظام متوسطه تغییر پیدا کرده است. براساس آخرین گزارش ۶۷ درصد دانش‌آموزان متوسطه، به سمت رشته‌های فنی گرایش پیدا کرده‌اند.

وی یادآور شد: باید در جامعه نیازسنجی کرد و دید که چه آموزش‌هایی نیاز است و در این راستا باید از هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

مرتضوی ادامه داد: هدف‌گذاری کاهش دو درصدی نرخ بیکاری هدف‌گذاری خوبی است و امیدوارم عملیاتی شود. علاوه بر اینکه اشتغال ایجاد شده است نرخ مستمری بگیران نیز کاهشی شده و این کار بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور تحت تاثیر اخم و لبخند قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: حقوق و دستمزد براساس مصلحت کشور و کارگران افزایش داده شده است. امیدواریم متوسط افزایش حقوق در ۱۴۰۳ از نرخ تورم سبقت بگیرد. نرخ تورم در فروردین و اردیبهشت کاهشی بوده است. هدف‌گذاری شده که به کانال ۲۰ درصد برسد و نرخ تورم ۲۸ تا ۳۰ درصد هدف‌گذاری شده و حتما محقق می‌شود.

مرتضوی گفت: یکی از ایرادهای نظام آموزش عالی از قدیم، تعریف دانشجو برای استاد است. ما می‌بینیم در چه رشته‌ای، استاد وجود دارد و یعنی برای دانشجو استاد استخدام نمی‌کنیم. وزارت علوم در حال ریل گذاری است و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز بسیار پر رونق شده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های آیت الله رییسی، منطقه اندیکا، ایذه، باغ‌ملک و مسجدسلیمان است و حتما باید به این مناطق توجه شود. استان استعدادهای بسیار زیادی دارد. از محل منابع ۱۴۰۲ تقریبا ۹۰ همت پول داریم و منابع وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: