کد خبر: ۹۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
تعداد بازدید: ۸۵
ولوو، خودروساز قدرتمند سوئدی، فروش و تولید کوچک‌ترین شاسی‌بلند خود به نام EX۳۰ را در چین آغاز کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛امیرمسعود عابدین_ ولوو EX۳۰ جدیدترین خودروی این کمپانی به حساب می‌آید که بر اساس پلت فرم SEA ساخته شده است. نمای جلویی این خودرو شباهت زیادی با پرچم‌دار شاسی‌بلندهای ولوو یعنی EX۹۰ دارد و شامل چراغ‌های T شکل در دو طرف و جلوپنجره بسته است.

لوگوی Volvo Asia Pacific در سمت راست و پایین بخش عقب نشان‌دهنده ساخت چین بودن خودرو است. شایان ذکر است که ولوو EX۳۰ با ابعاد ۴۲۳۳/۱۸۳۸/۱۵۵۵ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۵۰ میلی‌متر، کوچک‌ترین SUV این برند تاکنون است. از کنار، ستون‌های A، B و C طراحی سیاه‌رنگی دارند و خودرو روی رینگ‌های پنج پره دو رنگ می‌ایستد.

جدیدترین محصول ولوو، ۲میلیارد تومان ناقابل، به ایران می‌آید؟/عکس

مشخصات موتور و باتری ولوو EX۳۰

مدل RWD با ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری ۴۹ کیلووات ساعتی با برد ۴۱۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

مدل RWD با بیش از ۲۷۲ اسب بخار قدرت و ۳۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری سه‌تایی ۶۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۹۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

مدل AWD با ۴۲۸ اسب بخار قدرت و ۵۴۳ نیوتن متر گشتاور به‌علاوه باتری سه‌تایی ۶۶ کیلووات ساعتی با برد ۵۴۰ کیلومتری (بر اساس چرخه CLTC)

جدیدترین محصول ولوو، ۲میلیارد تومان ناقابل، به ایران می‌آید؟/عکس

به گزارش خبرآنلاین، حداکثر سرعت این سری به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود و سریع‌ترین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۳.۶ ثانیه اعلام شده است. سریع‌ترین زمان برای شارژ باتری از ۱۰٪ به ۸۰٪، ۲۶ دقیقه است.

جدیدترین محصول ولوو، ۲میلیارد تومان ناقابل، به ایران می‌آید؟/عکس

فضای داخلی ساده است؛ صفحه‌نمایش مرکزی عمودی ۱۲.۳ اینچی در کنار خروجی‌های تهویه مطبوع مخفی‌شده و فرمان کاملاً D کات، از جمله ویژگی‌های این بخش هستند. همچنین یک نوار صوتی Harman Kardon به طول ۱.۲ متر در سراسر داشبورد قرار دارد.

ولوو تبلیغ می‌کند که در فضای داخلی از مواد بازیافتی سازگار با محیط‌زیست مانند الیاف کتان استفاده شده است. علاوه بر این، ولوو EX۳۰ از عملکردهای پیشرفته کمک رانندگی سطح ۲ پشتیبانی می‌کند که از طریق دوربین جلو، چهار رادار اولتراسونیک، یک رادار عقب و سایر دوربین‌ها انجام می‌شود. حجم صندوق‌عقب استاندارد، ۳۱۸ لیتر است که پس از خواباندن صندلی‌های عقب تا ۹۰۴ لیتر قابل افزایش است.

جدیدترین محصول ولوو، ۲میلیارد تومان ناقابل، به ایران می‌آید؟/عکس

این شاسی‌بلند کوچک ولوو با قیمت ۲۷۸۰۰ تا ۳۵۴۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۶۱۵ تا ۲ میلیارد تومان رسماً در چین عرضه شده است. با توجه به اینکه EX۳۰ یک کراس‌اوور برقی ساخت چین بوده و مشخصات آن مطابق با قوانین واردات است، احتمال این وجود دارد که این خودرو را در آینده در بازار ایران ببینیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: