به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛امیرمسعود عابدین_ باوجود تحولات فراوان، هنوز هم برخی از خودروهای اسپرت باشکوه را میتوان پیدا کرد که گیربکس دستی را به صورت استاندارد یا به صورت آپشن در سال ۲۰۲۴ ارائه کنند و با زنده نگه داشتن رویای گیربکس دستی، تجربه رانندگی نابتری نسبت به همتایان اتوماتیک خود ارائه دهند. در اینجا با تمام خودروهای اسپرت جدیدی که در سال ۲۰۲۴ هنوز گیربکس دستی دارند، آشنا میشوید:
یکی از خودروهایی که نشان میدهد بیامو هنوز به گیربکس دستی اعتقاد دارد، M۲ است. بیامو M۲ کوچکترین خودروی M این خودروساز آلمانی است، با سبک رانندگی ویژهای که هم برای جاده و هم برای پیست طراحی شده است.
M۲ ۲۰۲۴ در زیر کاپوت خود از یک موتور ۳.۰ لیتری توئین توربوشارژ شش سیلندر خطی استفاده میکند که ۴۵۳ اسب بخار قدرت همراه با ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور ارائه میکند.
بیامو M۲ ۲۰۲۴ میتواند شتابگیری صفر تا صد را در ۳٫۹ ثانیه طی کند. این خودرو با گیربکس شش سرعته دستی بهعنوان جایگزینی برای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک در دسترس است. با قیمت اولیه ۶۴ هزار دلار (معادل ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان)، M۲ تقریباً ارزان نیست، اما وقتی قدرت وحشیانه، کابین باکیفیت و این واقعیت را در نظر بگیرید که یکی از بهترین خودروهای اسپرت دستی برای فروش است، منطقی به نظر میرسد.
مدل پایه EcoBoost 'Stang فقط با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک در دسترس است، اما ارتقاء به فورد ماستنگ GT ۲۰۲۴ قدرتمندتر به این معنی است که میتوانید یک گیربکس شش سرعته دستی برای خود تهیه کنید.
ماستنگ GT، که حتی ممکن است بهتر از نسخه Dark Horse باشد، دارای یک پیشرانه ۵.۰ لیتری ۸سیلندر کایوت است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و میتواند در ۴٫۲ ثانیه از صفر تا کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.
تویوتا GR۸۶ ۲۰۲۴ برادر سوبارو BRZ است، به این معنی که آنها قطعات یکسانی را به اشتراک میگذارند و این در مورد موتور و گیربکس نیز صدق میکند. این خودرو همان ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۹ نیوتون متر گشتاور را تولید میکند که از یک موتور ۲٫۴ لیتری چهار سیلندر تأمین میشود.
درست مانند سوبارو BRZ، تویوتا GR۸۶ ۲۰۲۴ نیز ۵٫۴ ثانیه طول میکشد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار دلار، GR۸۶ رسماً ارزانترین خودروی دستی جدید برای فروش در این لیست است.
به گزارش خبرآنلاین، نیسان Z ۲۰۲۴ و جزئیات تأییدشده آن بهعنوان جدیدترین نسخه از این خودروی افسانهای، ادای احترام کافی به پیشینیان خود دارد و یک گیربکس دستی را بهعنوان گزینهای برای رانندگان ارائه میکند. این کوپه اسپرت با ظاهری آیندهنگر از یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری توئین توربوشارژر V۶ استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۴ نیوتون متر گشتاور در مدل پایه و ۴۲۰ اسب بخار و ۵۲۰ نیوتون متر در نسخه Nismo تولید میکند.
خریداران میتوانند نیروی نیسان Z خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به چرخها هدایت کنند که در قویترین نسخه به شتاب صفر تا صد ۴٫۱ ثانیهای کمک میکند.
بیامو M۴ ۲۰۲۴ تفاوتهای کمی با M۳ دارد و اساساً یک نسخه مناسب است که دقیقاً از همان موتور استفاده میکند، اما بدنه بزرگتر و فضای داخلی جادارتر را ارائه میدهد. درست مانند M۳، این خودرو نیز به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی شش سرعته عرضه میشود. موتور ۳ لیتری توئین توربو ۶ سیلندر، ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که به آن اجازه میدهد در ۳٫۸ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. بااینحال، M۴ با قیمت پایه ۷۹ هزار دلاری (معادل ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان) ارزان نیست، و نباید هم باشد!
هنگامیکه تویوتا سوپرا MK۵ مورد انتظار برای اولین بار عرضه شد، تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس بود، اما از سال گذشته، گیربکس شش سرعته دستی اکنون یک گزینه برای سفارش است. این گیربکس در کنار یک موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۹۸ نیوتون متر گشتاور تولید میکند، موجود است.
تویوتا سوپرا ۳.۰ ۲۰۲۴ همراه با جعبهدنده شش سرعته دستی، میتواند از صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳٫۹ ثانیه طی کند.
پورشه ۹۱۱ با قیمت اولیه ۱۱۶ هزار دلاری خود (معادل ۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان)، رقابت را در این بخش فوقالعاده جذاب میکند. در حالی که ۹۱۱ توربو S فوقالعاده سریع با گیربکس دستی در دسترس نیست، تریمهای میان رده این مدل مانند نسخههای Carrera S یا GTS با یک گیربکس هفت سرعته دستی برای جذابیت بیشتر ارائه میشوند.
موتور عقب ۹۱۱ با یک ۳٫۰ لیتری تویین توربوشارژ شش سیلندر تخت عرضه میشود که ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۲۸ نیوتون متر گشتاور در نسخه Carrera S و ۴۷۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۹ نیوتون متر گشتاور در Carrera GTS تولید میکند.
وقتی صحبت از خودروهای اسپرت ژاپنی به میان میآید، بهسختی میشود که از مزدا MX-۵ میاتا یاد نکرد. میاتا به دلیل ترکیبی از مقرونبهصرفه بودن، قابلیت اطمینان و کیفیت رانندگی عالی، از اواخر دهه ۸۰ بر فروش خودروهای اسپرت مسلط بوده است و به همین دلیل است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.
دلیل دیگری که چرا بسیاری میاتا را دوست دارند، این است که همچنان گیربکس دستی را ارائه میدهد. مزدا MX-۵ میاتا، ۱۸۱ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای عقب میفرستد.