به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، دانگفنگ که سابقهٔ حضور محدود در بازار اروپا را دارد، بهزودی شاسیبلند عظیم M-Hero 1 را در این قاره عرضه خواهد کرد. عرضهٔ این خودرو طی ماه جاری در سوئیس آغاز خواهد شد و سپس مدت کوتاهی بعد راهی آلمان و دیگر بازارهای اروپایی خواهد شد. این در حالی است که برندهای چینی هونگچی و ژپنگ هم بهتازگی شاسیبلندهای خود را در اروپا عرضه کردهاند و به نظر میرسد دانگفنگ قصد دارد با M-Hero 1 جایگاهی در این بازار شلوغ برای خود دستوپا کند.
هرچند طراحی بیرونی این غول چینی شبیه ادغام نامشروعی بین هامر EV و تویوتا FJ کروز به نظر میرسد اما M-Hero 1 با این ظاهر نظامی مانند و البته پرفورمنس چشمگیر، به دنبال جلب نظر اروپاییها است. پانلهای بدنهٔ زاویهدار و خطوط تیز و شارپ این ساختهٔ دانگفنگ ما را به یاد فیلمهای جنگی هالیوودی میاندازد. این ظاهر عجیب با معماری هوشمند آفرود همراه است که سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و امکان حرکت تا عمق ۹۰ سانتیمتری آب را فراهم میکند. M-Hero 1 همچنین با ۳۳.۵ سانتیمتر فاصله از زمین، زاویهٔ حمله ۳۶.۸ درجه و زاویهٔ فرار ۳۷.۵ درجه را ارائه میکند.
بر اساس گزارش پدال، این شاسیبلند چینی به چهار موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۰۷۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. به لطف این نیرو، M-Hero 1 میتواند ظرف تنها ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند این شتاب برای غلبه بر هامر EV که همین کار را در ۳ ثانیه انجام میدهد کافی نیست اما هیولای الکتریکی جنرال موتورز اصلاً در اروپا عرضه نمیشود که بخواهد تهدیدی برای شاسیبلند دانگفنگ باشد. موتورهای الکتریکی M-Hero 1 توسط یک پکیج باطری ۱۴۲.۷ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند که با هر بار شارژ امکان پیمودن تا ۴۵۰ کیلومتر را فراهم میکند. ۴۷ دقیقه هم طول میکشد تا این باطریها از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شوند.
دانگفنگ همچنین یک نسخهٔ سه موتوره از این خودرو را هم ارائه میکند که به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی بهعنوان ژنراتور برای شارژ باطریها مجهز است. این نسخه هرچند با ۸۰۵ اسب بخار قدرت از نسخهٔ الکتریکی ضعیفتر است اما به لطف باطری ۶۵.۸ کیلووات ساعتی و ژنراتور بنزینی میتواند با شارژ کامل و باک پر بنزین تا ۷۵۰ کیلومتر را طی کند. فعلاً اما مشخص نیست که این نسخهٔ ژنراتوری هم در اروپا عرضه خواهد شد یا نه. دانگفنگ M-Hero 1 اما هرگز خودروی ارزانی نیست و قیمت آن در سوئیس از ۱۴۵,۷۰۰ فرانک معادل ۱۶۰ هزار دلار آغاز میشود. این شرکت قصد دارد از تابستان امسال عرضهٔ شاسیبلند خود را در آلمان هم آغاز کند.