کد خبر: ۹۶۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
تعداد بازدید: ۱۰۰
برند لوسید موتورز که به تولید خودروهای لوکس برقی معروف است، یک میلیارد دلار بودجه‌ی دیگر از دولت عربستان دریافت کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، شرکت خودروسازی لوسید موتورز در پرونده‌ای حقوقی تأیید کرد که یک میلیارد دلار دیگر از بزرگ‌ترین سهام‌دارش، یعنی دولت عربستان سعودی، دریافت کرده است. لوسید در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری عربستان، بخشی از هزینه‌های سنگین طراحی و تولید خودروهای لوکس سدان را جبران کند.

لوسید می‌گوید که Ayar Third Investment، از شرکت‌های وابسته به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان، پذیرفته است که یک میلیارد دلار از سهام این شرکت خودروساز را بخرد. درحال‌حاضر، عربستان حدود ۶۰ درصد از سهام لوسید را دراختیار دارد و با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری جدیدش، نقش پررنگ‌تری در بین سرمایه‌گذاران این شرکت پیدا می‌کند.

تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!

پرونده‌ی جدید لوسید در حالی ثبت می‌شود که این شرکت چند هفته پیش به سرمایه‌گذارانش گفت در سال ۲۰۲۴ حدود ۹٬۰۰۰ دستگاه از خودروهای برقی سری Air را روانه‌ی بازار خواهد کرد که نشان‌دهنده‌ی رشدی اندک درمقایسه‌با سال ۲۰۲۳ است. لوسید در سال ۲۰۲۳ افزون‌بر ۲٫۸ میلیارد دلار ضرر کرد و سال را با حدود ۱٫۴ میلیارد دلار پول نقد و دارایی‌های مشابه به‌پایان رساند.

سدان‌های لوکس خانواده‌ی Air قیمت زیادی دارند و لوسید برای پیداکردن مشتری با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در ماه‌های اخیر، این برند چندین‌بار قیمت خودرو خود را کاهش داده است تا فروش آن را افزایش دهد. لوسید می‌خواهد در پایان سال جاری میلادی تولید خودرو شاسی‌بلند Gravity را شروع کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: