کد خبر: ۹۶۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
تعداد بازدید: ۸۲
آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق مختلف شهری و استانی اعلام شد.

اعلام آخرین وضعیت گازرسانی شهرها/ گاز کدام استان‌ها قطع شد؟به گزارش خبردغ به نقل از  خبرآنلاین، به دنبال حادثه انفجار گاز بامداد چهارشنبه در چند نقطه که موجب بروز آتش‌سوزی در خط لوله اصلی و قطعی گاز شد، برخی استان‌ها نسبت به تعطیلی ادارات و مدارس برای جلوگیری از افت فشار گاز اقدام کردند.

سعید عقلی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در تشریح جزییات انفجارهای رخ داده در شبکه سراسری گاز کشور در ساعات اولیه بامداد امروز، گفته است: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، 25 بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهرها و روستاها پایدار نگه داریم البته بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور با بیان اینکه "اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده"، گفت: انفجارها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه همکاران در صنعت نفت و گاز حل مشکل است و از همه هموطنان درخواست داریم با مدیریت مصرف گاز ما را برای تأمین پایدار گاز در سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری یاری دهند.

گاز ادارات زنجان قطع و مصرف صنایع محدود شد

روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ گاز ادارات استان به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از قطعی گاز طبیعی در بخش خانگی،‌ قطع و در مصرف صنایع نیز محدودیت‌هایی اعمال شد.

در ادامه اطلاعیه آمده است، این محدودیت‌ها به دلیل وقوع انفجار در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور انجام شده و با تهمیدات لازم مصرف گاز مدیریت می‌شود تا مشکلی برای مشترکان این انرژی روی ندهد؛ از دقایق اولیه این حادثه که از نخستین ساعات بامداد امروز روی داد به منظور مدیریت مصرف پیامک‌هایی با مضمون "به دلیل افت فشار گاز و به جهت حفظ پایداری شبکه گاز شهری،‌ جریان گاز واحدهای صنعتی،‌ تجاری،‌ ورزشی،‌ اداری و آموزشی از ساعت شش صبح قطع می شود " ارسال شد.

مدارس خراسان شمالی مجازی شدند/ گاز تمام ادارت استان قطع است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، گفت: در راستای پیشگیری از افت فشار گاز فعالیت شیفت عصر تمامی مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی خواهد بود.

غلامرضا شفیق در همین خصوص به تسنیم اظهار داشت: به دنبال تدبیر و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران و همچنین تصمیم دیسپاچینگ شرکت گاز، در راستای پیشگیری از افت فشار گاز فعالیت شیفت عصر تمامی مدارس استان تعطیل و به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: مصرف گاز تمام صنایع در استان تا اطلاع ثانوی قطع خواهد بود. مصرف گاز تمام ادارات سطح استان در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه قطع است.

مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی، گفت: فعالیت تمامی جایگاه‌های عرضه CNG در سراسر استان به مدت 24 ساعت تعطیل شد، همچنین فعالیت سالن‌های ورزشی و فرهنگی سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

شفیق تصریح کرد: از عموم هم استانی‌های درخواست می‌شود در مصرف گاز حداکثر صرفه‌جویی را اعمال کنند. یادآوری می‌شود هرگونه تصمیمات بعدی در این خصوص از طریق روابط عمومی استانداری به اطلاع عموم خواهد رسید.

اعمال محدودیت در مصرف گاز صنایع البرز

با اعلام شرکت گاز البرز، گاز بخشی از صنایع در شهرک‌های صنعتی البرز به منظور مدیریت بحران پس از انفجار خط اصلی گاز در بروجن قطع شده است.

براساس گزارش ایسنا، با اعلام شرکت گاز، در مرحله اول گاز مشترکین ۲۵۰۰ و بالاتر قطع و در صورت ادامه ناترازی، نسبت به قطع مشترکین ۴۰۰ و دو پوندی اقدام می‌شود. گفتنی است، گاز واحدهای غذایی و دارویی قطع نمی‌شود.

قطعی گاز در ادارات لرستان صحت ندارد

در این میان، مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران لرستان، هر گونه مصاحبه در خصوص قطعی گاز ادارات استان را تکذیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مصاحبه و صحبتی در خصوص قطعی گاز ادارات لرستان نداشته‌ام و چنین خبری از سوی ستاد مدیریت بحران استان تکذیب می‌شود.

پازوکی بیان داشت: هیچ‌گونه انفجار خطوط گازی در استان رخ نداده و قطعی گاز نیز را در ادارات استان نداریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: