کد خبر: ۹۶۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۹۸
بنابر آمار عمده صادرات به کشورهای امارات، اسپانیا، چین و افغانستان انجام می شود و عمده نگرانی ما در خصوص صادرات زعفران به افغانستان است که به سبب صادرات فله، زعفران ایران را به اسم خود به دیگر کشورها صادر می کنند که براین اساس ما برای آینده بازار زعفران افغانستان بازارسازی می کنیم.

افغان ها زعفران ایرانی را به نام خود زدندبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان و زعفران نگین ۸۰ میلیون تومان است.

علی حسینی گفت: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۵۵ تا ۶۰ میلیون تومان و زعفران نگین ۸۰ میلیون تومان است.

به گفته او، بنابر آمار ۸۰ درصد زعفران تولیدی صادر و ۲۰ درصد در داخل مورد استفاده قرار می گیرد، حال بدلیل بحث قیمت احتمال کاهش سرانه مصرف در داخل به کمتر از نیم گرم وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی نوشت :حسینی ادامه داد: بنابر آمار عمده صادرات به کشورهای امارات، اسپانیا، چین و افغانستان انجام می شود و عمده نگرانی ما در خصوص صادرات زعفران به افغانستان است که به سبب صادرات فله، زعفران ایران را به اسم خود به دیگر کشورها صادر می کنند که براین اساس ما برای آینده بازار زعفران افغانستان بازارسازی می کنیم.

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه پتانسیل تولید هزارتن زعفران در داخل وجود دارد، افزود: هم اکنون منابع برای تولید حداکثر ۳۰۰ تن زعفران خرج می شود. هرچند امسال طبق برآوردهای صورت گرفته تولید زعفران به سبب شرایط خشکسالی کمتر از این میزان است.

او با اشاره به راهکارهای توسعه صادرات زعفران و افزایش ارزآوری گفت: سیاست گذاری در حوزه صادرات باید به گونه ای باشد که صادرکننده بدون ترس از بازگشت ارز به امر صادرات ادامه می دهد. همچنین توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی متناسب با رشد تولید باید انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: