کد خبر: ۹۶۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۸۶
براساس اعلام شرکت واردکننده، کیا K۵‌ سدان میان قامت وارداتی با قیمت ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان به خریداران تحویل داده خواهد شد.

گران‌ترین و ضعیف‌ترین نسل کیا اپتیما در ایران / عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از دیجیاتو:‌ براساس اعلام شرکت واردکننده، کیا K۵‌ سدان میان قامت وارداتی با قیمت ۲ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۳۲۱ هزار تومان به خریداران تحویل داده خواهد شد.

کیا K۵‌ درواقع نسل پنجم کیا اپتیما معروف است که پس از تغییر نام، با لقب کی ۵ شناخته می‌شود. این خودرو مدرن‌ترین و جذاب‌ترین نسل از این خودرو در ایران خواهد بود. درعین‌حال می‌توان کیا K۵‌ را ضعیف‌ترین نسخه وارداتی از کیا اپتیما تابه‌حال دانست. نخستین نمونه‌های این خودرو که متعلق به فیس‌لیفت نسل دوم آن بودند، با موتورهای شش سیلندر به دست مشتریان ایرانی رسیدند.

نسل‌های سوم و چهارم این خودرو نیز به موتور ۲.۴ لیتری چهارسیلندر تنفس طبیعی مجهز بودند. بااین‌حال کیا K۵‌ ضعیف‌ترین خودرو در بین نسل‌های مختلف آن محسوب می‌شود، چرا که با موتور دو لیتری تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه خواهد شد. البته امکان سفارش کیا K۵‌ با موتورهای قوی‌تر نیز وجود دارد که مشتریان ایرانی به‌دلیل قوانین محدودکننده واردات از آن محروم هستند.

 

قیمت کیا K۵‌ در بازار چقدر خواهد بود؟

پیشرانه کیا K۵‌ حداکثر ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که ارقام قابل‌توجهی برای یک سدان ۱.۵ تنی نیستند. با این حال پیشرانه کیا K۵‌ از سیستم تزریق سوخت غیرمستقیم یا MPi‌ استفاده می‌کند و تنفس آن نیز به‌صورت طبیعی است. بنابراین سازگاری آن با سوخت عرضه‌شده در کشور تضمین شده خواهد بود. جعبه دنده شش سرعته خودکار نیز وظیفه انتقال قدرت به محور جلو را در مدل کی ۵ برعهده دارد.

گران‌ترین و ضعیف‌ترین نسل کیا اپتیما در ایران / عکس

در ازای پرداخت قیمت کیا K۵‌ که حدود ۲.۵ میلیارد تومان است، امکانات رفاهی چندانی نیز نصیب شما نخواهد شد. شش کیسه هوا، رادار نقطه کور، کروز کنترل، سیستم کنترل کشش و پایداری، دستیار حفظ مسیر، نور بالا اتوماتیک، سیستم تهویه دو نقطه‌ای، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر ۸ اینچی به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی، سنسور پارک و دوربین عقب ازجمله تجهیزات این خودرو هستند. با توجه به تشنگی بازار برای خودروهای وارداتی جدید، انتظار داریم تا قیمت کیا K۵‌ در بازار آزاد حدود چهار میلیارد تومان تعیین شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: