کد خبر: ۹۶۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۱۰۸
بنا بر اعلام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، نتایج نهایی آزمون استخدامی «کاردرمانگر و گفتاردرمانگر» اوایل هفته پیش رو منتشر می شود و ابلاغ این مربیان برای شروع به کار از بهمن ماه زده می‌شود.

انتشار نتایج آزمون استخدامی «کار و گفتار درمانگر» اوایل هفته آتی/ به کارگیری مربیان از بهمن ماهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، مهر امسال آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان یا همان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر ویژه مراکز و مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با هزار سهمیه برای جذب و استخدام توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی برگزار شد.

۲۴۱۶ نفر برای شرکت در این آزمون استخدامی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۱۶۸ نفر در مرحله آزمون کتبی پذیرفته شده و وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند. از بین ۱۱۶۸ داوطلب پذیرفته شده در مرحله نخست، ۹۲۰ نفر زن و ۲۴۸ نفر مرد بوده‌اند.

برای ارزیابی تکمیلی نیز سه برابر تعداد ردیف‌های رشته شغل محل شهرستان‌ها دعوت به مصاحبه شدند؛ البته این امر مشروط به آن بود که آخرین نفر دعوت شده به مصاحبه بر حسب نمره حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول در هر رشته شغل محل را کسب کرده باشد.

در مرحله ارزیابی تکمیلی صلاحیت عمومی، تخصصی و اختصاصی داوطلبان از طریق سه ابزار «ایفای نقش»، «طراحی پروتکل مداخله‌ای» و «اجرای مداخله» احراز شد.

سه ابزار یاد شده در ارزیابی تکمیلی دارای ۶۰۰ نمره بودند که سهم ۶۰ درصدی در قبولی داوطلب داشتند، هچنین آزمون کتبی دارای ۴۰۰ نمره با سهم ۴۰ درصدی بود و در مجموع داوطلب باید از هزار نمره آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی حدنصاب ۴۷۰ را کسب می‌کرد تا پذیرفته شود.

ساعت کاری پذیرفته شدگان نهایی مثل معلمان ابتدایی است و مثل بقیه معلمان نیز از مزایای رتبه‌بندی و از مزایای معلمان آموزش و پرورش استثنایی نظیر سنوات سختی کار هم برخوردار می‌شوند.

بنا بر اعلام مسئولان، نتایج نهایی این آزمون تا اوایل هفته پیش رو منتشر می‌شود و گرچه سازمان آموزش و پرورش استثایی کشور دارای هزار سهمیه استخدامی برای جذب کاردرمانگر و گفتاردرمانگر از میان پذیرفته شدگان نهایی آزمون یاد شده است و گرچه به نظر می رسد هر هزار نفر در مرحله اول آزمون جذب شوند اما به گفته رئیس این سازمان ممکن است حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ظرفیت آن خالی بماند که در این صورت مرحله تکمیل ظرفیت برای این آزمون اعلام می شود.  

همچنین طوری برنامه‌ریزی شده است تا ابلاغ این مربیان از بهمن ماه زده شود و این مربیان بتوانند از بهمن ماه کار خود را در مراکز تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور آغاز کنند.

در همین راستا حمید طریفی حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره زمان انتشار نتایج نهایی آزمون استخدامی مربی امور آموزش معلولان یا همان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر ویژه مراکز و مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: ارزیابی تکمیلی و نمرات حیطه‌های عمومی، اختصاصی، تخصصی و همینطور نمرات مربوط به ارزیابی گزینشی داوطبان انجام و نتایج به جهاد دانشگاهی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم اوایل هفته آینده از طریق جهاد دانشگاهی نتایج آزمون مربی امور آموزش معلولان اعلام شود، توضیح داد: برنامه ما این است که از بهمن ماه ابلاغ این مربیان زده شود و ما بتوانیم از بهمن ماه این مربیان را به کارگیری کنیم. دوره آموزشی آنها را نیز بلافاصله شروع می کنیم.

طریفی در پاسخ به اینکه آزمون وارد فرآیند تکمیل ظرفیت می شود؟، تصریح کرد: ما هزار ردیف استخدامی برای جذب مربی امور آموزش معلولان داریم. باید ابتدا نتایج نهایی از سوی جهاد دانشگاهی اعلام شود تا بببینیم آیا نیاز به تکمیل ظرفیت داریم یا خیر اما در برخی شغل محل ها اگر نتوانیم آن تعداد مورد نیاز را جذب کنیم، فرآیند تکمیل ظرفیت را اعلام می کنیم. با این حال امیدواریم تعداد مربی مورد نیاز خود را در همین مرحله اول آزمون جذب کنیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پاسخ به اینکه پیش بینی می‌کنید که ظرفیت خالی برای جذب مربیان امور آموزش معلولان باقی بماند؟، گفت: احتمالا حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ظرفیت خالی از هزار سهمیه ردیف استخدامی ما خالی بماند که در این صورت ما مجددا تکمیل ظرفیت اعلام می کنیم. در شهرهای بزرگ ممکن است فضای رقابتی وجود داشته باشد اما در خیلی از شهرهای ما خیلی فضای رقابتی شدیدی برای این آزمون وجود نداشت چون تعداد داوطلبان کم بود. از این رو از ۲۴۱۶ نفری که برای شرکت در این آزمون استخدامی ثبت نام کرده بودند فقط ۱۱۶۸ نفر به ارزیابی تکمیلی دعوت شدند و ما امید داریم هزار نفر مربی مورد نیاز خود را از میان این تعداد و در مرحله اول آزمون جذب کنیم.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: