کد خبر: ۹۶۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۴۹
جواد نکونام برخلاف انتظارات خیلی خوب توانست خودش را با شرایط مربیگری در استقلال وفق دهد. آمارهایی که او در نیم‌فصل اول از خود به جا گذاشته ثابت می‌کند که او هر چه از زمان حضورش روی نیمکت استقلال گذشته وضعیت بهتری را تجربه کرده است.

استقلال تیم نیمه دوم /14 گل در30 دقیقهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی :جواد نکونام برخلاف انتظارات خیلی خوب توانست خودش را با شرایط مربیگری در استقلال وفق دهد. آمارهایی که او در نیم‌فصل اول از خود به جا گذاشته ثابت می‌کند که او هر چه از زمان حضورش روی نیمکت استقلال گذشته وضعیت بهتری را تجربه کرده است.

نگاه آنچنان اطمینان بخشی به عملکرد جواد نکونام در استقلال وجود نداشت و حتی برخی پیش‌بینی می‌کردند او در نیم‌فصل اول دچار چالش بزرگی شود اما حالا که نیم‌فصل به پایان رسیده، مشخص شده که نکونام به رغم برخی کاستی‌ها که در ترکیب استقلال وجود داشته، کارنامه قابل دفاعی دارد.
یکی از خصیصه‌های مربیگری نکونام براساس آمار به جا مانده از نیم‌فصل اول، تفاوت‌های تیم او در نیمه دوم‌ها است. شاید با دیدن آمار گل‌های زده استقلال در نیمه مربیان بتوان بیشتر به اثرگذاری سرمربی استقلال پی برد.
طبق آماری که در دست است تیم نکونام حدفاصل دقیقه 46 تا 61 (15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم) موفق شده 7 بار دروازه حریفان را باز کند. حدفاصل دقایق 61 تا 75 نیز استقلال 7 گل دیگر به ثمر رسانده است تا به نوعی مجموع گل‌هایی که در 30 دقیقه ابتدایی نیمه دوم به ثمر می‌رساند به عدد 14 برسد. این وضعیت در 15 دقیقه ابتدایی بازی‌های استقلال کاملاً متفاوت است و درکمال شگفتی تیم نکونام در نیم‌فصل اول نتوانسته در 16 دقیقه ابتدایی گلی به ثمر برساند و حتی یک بار هم سابقه باز شدن دروازه خود را داشته است. حدفاصل دقایق 16 تا 30 هم تعداد گل‌های زده استقلال چشمگیر نیست و آبی‌ها در این دقایق نیز 4 بار موفق به گلزنی شده‌اند تا مشخص شود استقلال تا چه اندازه وقتی موتورش گرم می‌شود گل‌زن‌تر است.
درواقع دقایق حیاتی این تیم 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم است که استقلال را تبدیل به یکی از رعب‌آورترین تیم‌های لیگ برتر در این دقایق کرده است. نه اینکه استقلال در دقایق پایانی قادر به گلزنی نباشد اما براساس آماری که در دست است در دقایق پایانی فقط 3 بار موفق به گلزنی شده و عطش آنچنانی ندارد.
البته استقلال در فاز گلزنی نسبت به سپاهان چند گام عقب‌تر است و اگر بتواند در نیم‌فصل دوم تعادل قابل قبولی در گلزنی خود ایجاد کند،
آرام آرام کاستی‌ها در گلزنی را نسبت به سپاهان جبران خواهد کرد.
سپاهان اکنون 10 گل زده بیشتر نسبت به استقلال در کارنامه دارد و به رغم آنکه در رتبه دوم قرار گرفته اما از حیث گلزنی سرآمد همه تیم‌ها است. شاید یکی از دلایلی که سبب شده استقلال نتواند به اندازه سپاهان گل بزند، عملکرد نه چندان قابل دفاع مهاجمان باشد. به نوعی دیگر بازیکنان که در پست‌هایی غیر از مهاجم برای استقلال بازی می‌کردند، جور مهاجمان را کشیده‌اند و از 23 گلی که با پای بازیکنان استقلال (به جز گل به خودی حریفان) به ثمر رسیده 13 گل را بازیکنانی به ثمر رساندند که پست بازی‌شان مهاجم نیست و در خط حمله بازی نمی‌کنند.
اما اگر درنیم‌فصل دوم مهاجمان استقلال روی نوار گلزنی گام بردارند، مشکل استقلال مرتفع خواهد شد و آبی‌ها از این ناحیه لطمه می‌بینند. به قول نکونام در نیم‌فصل دوم جلوی دروازه‌ها اژدها خوابیده و حتی ممکن است آمار بسیار قابل دفاع آبی‌ها در 30 دقیقه ابتدایی نیمه دوم تحت‌الشعاع قرار بگیرد و استقلال دیگر نتواند این آمار را تکرار کند.
بنابراین تقویت استقلال در نیم‌فصل دوم به خصوص در فاز هجومی اقدامی بسیار کلیدی و مؤثر است و تیم نکونام در نیم‌فصل دوم باید به سمتی حرکت کند که مدافعانش بیشتر به فکر اجرای وظایف اصلی خود در خط دفاع باشند و مسئولیت گلزنی به عهده مهاجمان استقلال باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: