کد خبر: ۹۶۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۱۱۲
کارشناس بازارهای مالی گفت: در گزارش های تراز تجاری، صادرات نفتی و غیرنفتی و تعاملات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم که بر نرخ دلار موثر است، بنابراین مردم به هیجانات زودگذر توجه نکنند.

پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان درباره قیمت ارز/ جیهانی: قیمت دلار در روزهای آینده احتمالا به این عدد می‌رسدبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: کارشناس بازارهای مالی گفت: در گزارش های تراز تجاری، صادرات نفتی و غیرنفتی و تعاملات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم که بر نرخ دلار موثر است، بنابراین مردم به هیجانات زودگذر توجه نکنند.

حمیدرضا جیهانی با بیان اینکه ما همیشه بازارها را از منظر علمی تحلیل می کنیم، ادامه داد: نباید به فضاهای زودگذر و هیجانی توجه کرد. قائدتا ما در بازارها ریسک های سیستماتیک و ریسک های غیر سیستماتیک داریم.

در صادرات نفتی و غیرنفتی وضعیت خوبی داریم

وی افزود: ریسک های سیستماتیک در بازار ارز، بحث های اقتصادی ما است که خوشبختانه در گزارش های تراز تجاری، صادرات غیرنفتی و تعاملات بین المللی وضعیت بسیار خوبی داریم که این ها ریسک ها به صورت واقعی در ذات ارزش گذاری پول ملی ما و نرخ برابری ارزها اثرگذار هستند.

شباهت هیجانات در جنگ غزه و حادثه کرمان

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ما یک سری ریسک های غیر سیستماتیک داریم که خارج از آن بازار اثرگذارند و در اثر موضوعات مختلف بازارها را به تلاطم و هیجان می‌اندازند که دقیقا همین ماجرای افزایش نرخ ارز با وقوع حادثه کرمان را در زمان شروع جنگ غزه هم داشتیم و شاهد بودیم که به صورت روانی و به خاطر هیجان در رفتار فعالین بازار و بعضی رسانه های مسئله دار، بازار را به‌صورت مقطعی متشنج کردند.

وضعیت ذخایر ارزی کشور خوب است، به هیجانات توجه نکنید!

جیهانی اشاره کرد: در آن زمان شاهد بودیم که در ابتدای کار نرخ دلار افزایش یافت و بسیاری از دلالان شروع به فروختن ارز مردم کردند و هیجان دادند که نرخ ها افزایش پیدا خواهد کرد. باتوجه به اینکه در ذات بازار ارز ما به لحاظ اقتصادی و مولفه های اثرگذار اصلی مثل عرضه و تقاضا، ذخایر ارزی بانک مرکزی و تسلط بسیار خوبی که در چندماه اخیر بازارساز روی بازار داشته است، فکر نمی کنم که این هیجان کوتاه مدت ادامه دار باشد و قطعا هفته آینده بازار دوباره به ثبات می رسد و حتی ممکن است کمتر از قیمت روزهای گذشته هم برسد و فقط این مردم عادی هستند که گرفتار هیجان های کاذب رسانه های مسئله دار، کانال های تلگرامی و دلالان کف بازار می شوند و از آن‌ها توسط این گروه ها نوسان گیری می شود. به نظر من بازار بر میگردد و هیجانات فروکش خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: