کد خبر: ۹۶۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۹۶
نماینده ادوار مجلس با اشاره به ردصلاحیت چهره‌های منتقد توسط شورای نگهبان گفت: به دلیل عدم التزام به قانون اساسی ردصلاحیت شده ام.

یوسفیان ملا: ردصلاحیت شده‌ام، نمی‌دانم چه بگویم /تا روز انتخابات ممکن است برخی دیگر از کاندیداها ردصلاحیت شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، از صبح روز گذشته، شورای نگهبان نتایج احراز صلاحیت کاندیداها برای ورود به انتخابات مجلس دوازدهم را اعلام کرده است و در این میان، برخی از چهره‌های شاخص مانند احمدعلیرضا بیگی، جلال رشیدی کوچی، معین الدین سعدی، علی باقری، محمود علوی ... نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس که از چهره‌های ردصلاحیت شده برای انتخابات اسفندماه است، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، علت عدم تایید صلاحیت خود را بنا برآنچه به او اعلام کرده اند، «عدم التزام به قانون اساسی» عنوان کرد.

 

وی همچنین با اشاره به به ردصلاحیت چهره‌های منتقد توسط شورای نگهبان گفت: ملاک و معیار برای حذف چنین چیزی نبوده است؛ چون اگر قرار بود فرد شاخصی حذف شود، باید علی مطهری، نوبخت و پزشکیان هم حذف می‌شد.

مشروح گفتگوی عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس را در خبرگزاری خبرآنلاین می‌خوانید.

*****************

* آقای یوسفیان ملا! گفته شده است که شما رد صلاحیت شده‌اید، شما این موضوع را تایید می‌کنید و علت ردصلاحیت شما چه بود؟

بله، نوشته‌اند: «عدم التزام به قانون اساسی» یا چیزی نزدیک به آن.

* آیا اعتراض می‌کنید؟

نمی‌دانم چه بگویم، من سال‌ها با همین قانون اساسی در مجلس فعال بودم، هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته‌ام.

ما با قانون اساسی زندگی می‌کنیم

* گفته می‌شود که یک ردصلاحیت گسترده در میان اطرافیان آقای لاریجانی انجام شده است، شما یکی از چهره‌های نزدیک به ایشان هستید، نظرتان درباره این موضوع چیست؟

ما با آقای لاریجانی همکار بودیم و من نماینده شهرشان بوده‌ام. آقای علی مطهری تایید شده است که از چهره‌های نزدیک به ایشان است. من آمار دقیقی از این‌که چه کسانی رد و تایید شده‌اند ندارم.

* به نظرتان دایره رد و تایید صلاحیت‌ها در این دوره تنگ شده بود؟

نمی‌دانم چه بگویم ما واقعا با قانون اساسی زندگی می‌کنیم و نمی‌دانم که با این وجود چطور این اتفاقات افتاده است.

مطهری، نوبخت و پزشکیان هم باید حذف می‌شدند اگر...

* نظر شما درباره حذف چهره‌های شاخص و انتقادکنندگان چیست؟

ملاک و معیار برای حذف چنین چیزی نبوده است؛ چون اگر قرار بود فرد شاخصی حذف شود، باید علی مطهری، نوبخت و پزشکیان هم حذف می‌شدند.

* برای انتخابات مجلس یازدهم بیشتر نمایندگان مجلس دهم رد صلاحیت شدند اما در این دوره شورای نگهبان فقط ۲۶ نماینده را رد کرد، نظر شما درباره این موضوع چیست؟

من دلیل پشت پرده دفعه قبل و این بار را نمی‌دانم و واقعا متوجه نمی‌شوم. ممکن است این دوره مسائل کم‌تری داشتند و قبلا مسائل بیشتری وجود داشته و این‌طور هم نیست که حتما کسانی که رد می‌شوند مسئله داشته باشند به آن‌ها نسبت‌هایی داده می‌شود که حتی ممکن است در آینده رفع و حل شود.

قطعا این تعداد ۲۶ نفر نهایی نیست و تا انتخابات اسفند یا حتی تا روز انتخابات هم ممکن است هنوز ردصلاحیت داشته باشیم و معلوم نیست که حتما همین تعداد باشند.

هرچه رقابت پایین بیاید شور انتخابات هم پایین خواهد آمد

* با توجه به این رد صلاحیت‌ها پیش‌بینی شما از میزان مشارکت در انتخابات چیست؟

ما امیدواریم که مشارکت وجود داشته باشد و بالابرود. به‌هرحال هر چه کاندیدا بیشتر باشد رای دهنده هم بیشتر خواهد بود. مطمئنا با هم نسبت مستقیم دارند و افزایش شرکت کنندگان در انتخابات به افزایش کاندیداها مرتبط است. هرچه رقابت پایین بیاید شور انتخابات هم پایین خواهد آمد، این امری واقعی و قابل لمس است.

وقتی در یک شهر از یک طایفه‌ای کاندید باشد، همه افراد برای کاندیدای خودشان می‌آیند. اکثر شهرهای ایران به صورت قوم، طایفه و عشیره‌ای است و زمانی‌که فقط از یک یا دو طاسفه کاندیدا حضور داشته باشد، سایر افراد آن شهر و از طوایف دیگر در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: