کد خبر: ۹۶۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۱۲۷
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی ضمن محکومیت حادثه تروریستی در کرمان، تاکید کردند:بی شک رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان کوردل آنها، مکافات این جنایت بشری را پرداخت خواهند کرد.

قطره قطره خون شهیدان کرمان بر تقویت درخت تناور جمهوری اسلامی ایران خواهد افزودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) حدود ساعت ۱۵ و در جریان برگزاری مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان رخ داد که در این حادثه تروریستی تعدادی از هموطنانمان به شهادت رسیده و مجروح شدند.

ساعاتی بعد رهبر معظم انقلاب در پی این حادثه تروریستی با صدور پیامی، تاکید کرد: چه دست های آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود.

تاکنون سران کشورهای مختلف از جمله روسیه و ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس با صدور پیام هایی ضمن همدردی با مردم ایران، این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

به دنبال انجام این عملیات تروریستی و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنانمان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور پیام هایی ضمن تسلیت به مردم کرمان این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ ونظرآباد، طالقان وچهارباغ در مجلس شورای اسلامی، در پیامی نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت مسیر دفاع از جبهه حق همواره ماندگار و شهدا زندگان واقعی و پیروز میدان هستند. با کمال تاسف حمله تروریستی منفور در حادثه کرمان و شهادت هموطنان و زائران شهید سرداردلها حاج قاسم عزیز و مجروحان این واقعه را محکوم کرده و پاسخ محکمی و به موقع  به عاملان و آمران این حادثه داده خواهد شد. ضمن اینکه مسیر جبهه حق و مقاومت همیشه زنده و پویا و اعتقاد راسخ داریم پیروزی بزرگ جبهه مقاومت و نابودی و اضمحلال  رژیم غاصب رژیم صهیونیستی خواهد بود.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به محضر امام زمان (عج)، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و مردم عزیز و شریف ایران  تسلیت عرض می‌نمایم و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای روح بلند شهدای امروز کرمان همنشینی با سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا را مسئلت می نمایم.

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی تصریح کرد:

اقدام ناجوانمردانه تروریست‌های کوردل وابسته به استکبار و صهیونیسم در ایجاد انفجار در مسیر زائران گلزار شهدای کرمان و شهادت و مجروحیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در سالروز شهادت الگوی اخلاص و عمل سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به دست استکبار جهانی و روز جهانی مقاومت، سندی متقن و گویا از دشمنی و کینه‌توزی این تروریست‌های وابسته نسبت به علمدار جبهه مقاومت شهید سلیمانی و عصبانیت از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح جهان، شکست فشار حداکثری آمریکا، شکست توطئه ناامن سازی ایران اسلامی و تضعیف رژیم جعلی اسرائیل به واسطه مقاومت تاریخی مردم غزه است، که هیچ دستاوردی برای آنان به همراه نخواهد داشت.

شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) و قیام عاشورا بود، که به واسطه اخلاص، تواضع، شجاعت، فداکاری، ولایت‌مداری و استقامت در برابر دشمنان اسلام و ملت ایران ایستاد و قهرمان ملت شریف، شهیدپرور و سرافراز ایران شد، لذا دشمنان آن شهید والامقام با این اقدامات کوردلانه و ناجوانمردانه هیچ دستاوری را کسب نمی‌کنند و فقط روسیاه عالم خواهند شد.

ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی رذیلانه و ناجوانمردانه، شهادت مظلومانه تعدادی از هموطنان عزیزمان را خدمت حضرت بقیه الله اعظم (عج)، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، ملت شهید پرور ایران و خانواده‌های معزز این شهیدان تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه پروردگار متعال برای آنان رحمت و مغفرت و برای مجروحان شفای عاجل و سلامتی مسئلت داریم.

حسن همتی رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی تاکید کرد:

حادثه‌ی اندوه بار و تلخ بمب گذاری در مسیر گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور که موجب شهادت و مجروح شدن جمعی از مردم عزیزمان شد، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان قسم خورده ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت.

اینجانب ضمن محکومیت این حادثه خونبار و تروریستی، آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، این ضایعه را محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته، خانواده‌های داغدار این عزیزان، ملت بزرگوار ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای شهدای این واقعه دردناک عُلُوّ درجات و برای خانواده‌های معزز شهدا، صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

قطره قطره خون شهیدان این حادثه بر انسجام ملی و تقویت درخت تناور جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود، آمران و عاملان این جنایت نیز بدانند که عقوبت و مجازات سختی که به اذن خدای متعال، به زودی در این دنیا گریبانگیر آن ها می‌شود؛

بهزاد علیزاده نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی بیان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در گلزار شهدای کرمان و در جریان چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، سبب تاسف و تاثر همگان گردید

بی شک رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان کوردل آنها، مکافات این جنایت بشری را پرداخت خواهند کرد و این خباثت و پلیدی ها نه تنها درخت دلدادگی به مشی و مرام حاج قاسم را تنومندتر می کند بلکه عزم ها را برای ریشه کن کردن این رژیم منحوس در صفحه روزگار راسخ تر می کند.

اینجانب این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ملت شریف ایران اسلامی و خانواده‌های محترم شهدا تسلیت عرض می نمایم و ضمن آرزوی صبر و آرامش برای بازماندگان و شفای عاجل برای مجروحان، برای شهدای عزیز علو درجات را مسئلت می نمایم.

رضا آریان پور نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی تصریح کرد:

بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود.
امام خمینی (ره)

یک بار دیگر در سالروز ولادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه (س ) و شهادت مظلومانه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، مزدوران  بزدل رژیم صهیونیستی که چشم دیدن عشق و ارادت خالصانه ملت بزرگ ایران  به قهرمان ملی خود را ندارند با انجام عملیات تروریستی کور ، موجب شهادت و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم عادی جامعه اعم از زن و مرد و کودک شدند.

رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکای جهانخوار که هیمنه قدرت پوشالی آنها در جنگ غزه در مقابله با گروه اندکی از رزمندگان قسام و دلاوران یمنی در جلوی چشم  کل جهانیان فرو ریخته است ، با اینگونه اقدامات قصد دارند که انتقام آبروی از دست رفته خود را از ملت بزرگ و مقاوم ایران که همواره سرمشق مقاومت برای ملت فلسطین و یمن بوده اند بگیرند.

اینجانب ضمن اعلام انزجار و  محکوم کردن این  اقدام ددمنشانه ، شهادت زائران مظلوم مزار مطهر حاج قاسم سلیمانی را به حضرت ولی عصر (عج) ، رهبری معظم انقلاب ، ملت بزرگ ایران و خصوصا خانواده های داغدار این شهدای عزیز تسلیت عرض می نمایم.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در طی پیامی تصریح کرد:

شهید سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است (مقام معظم رهبری )

️حادثه دلخراش و تلخ حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت مظلومانه و زخمی‌شدن تعدادی از هموطنان عزیز گردید، اوج عجز و ناتوانی دشمنان در تقابل با انقلاب اسلامی ایران را نشان می دهد.

️اینجانب با تبریک و تسلیت شهادت هموطنان عزیزمان در جنایت ضد انسانی کرمان، به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و خانواده های مکرم شهدا، صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم و شفای عاجل مجروحین را از درگاه ایزد منان مسألت می نمایم.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، بیان کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم 

️ چهارسال از ترور ناجوانمردانه دولت جنایتکار آمریکا در بغداد که منجر به شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی گردید، می‌گذرد. سرداری که با خون خود، درخت تنومند مقاومت را در منطقه آبیاری کرد و خون پاکش جانی دوباره به مبارزان راه آزادی و آزادگی داد.

️شهادت جمعی از هموطنان مان در گلزار شهدای کرمان و در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، روزی تلخ و جانگداز را برای همه ایرانیان رقم زد، خون پاک انسان هایی بی سلاح و آزاده و شهروندانی بیگناه توسط ایادی رژیم صهیونیستی و حامیانش بر زمین ریخت و گرچه فیض عظیم شهادت را نصیب آنها ساخت، اما همه ما را در غم و اندوه فرو برد.

️ملت شریف ایران ثابت کرده‌اند، با این‌گونه اقدامات ذلیلانه و ناجوانمردانه، از پای ننشسته و ذره‌ای از مواضع انقلابی خویش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

️وقوع این حادثۀ تروریستی، که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از زائران و هموطنان عزیز شد، موجب تأسف و تأثر گردید.

️ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبۀ شهیدان والامقام علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین و مصدومین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس در پیامی گفت: 

این حادثه تروریستی و فاجعه ای که برای مردم کرمان و ایران اتفاق افتاده است را تسلیت می گویم. ان شاالله روح این شهدا با شهید سلیمانی و شهدای کربلا محشور شود. مردم ایران از ابتدای انقلاب با این حوادث آشنا هستند. به ویژه کسانی که اتفاقات دهه ۶۰ را تجربه کردند و کسانی که اهل تحقیق و مطالعه هستند. این حادثه جدید نبود. زمانی که استکبار جهانی و دشمنان انقلاب اسلامی ایران مستاصل می شوند و کاری نمی توانند پیش ببرند، به ترور و حمله به مردم از جمله کودکان و زنان روی می آورند.

سعی می کنند انتقام ناکامی های خود را از مردم بگیرند. اتفاقی که  امروز در غزه نیز شاهد هستیم. در صحنه و میدان عمل رژیم صهیونیستی که عملا بعد از عملیات طوفان الاقصی پوسته ای از آن باقی مانده است، دستاوردی نداشتند؛ نزدیک ۹۰ روز که هیچ دستاورد نطامی نداشتند اما هر روز مردم بی گناه فلسطین را می کشند. این ددمنشی چیز جدیدی  نیست. اساس و پایه رژیم صهیونیستی بر همین ددمنشی و حمله به اردوگاه ها بوده است.

این حادثه خون ملت های منطقه و خون ملت های جبهه مقاومت را به هم پیوند داده و یک اتحاد و یکپارچگی بیشتر  از گذشته را به دنبال خواهد داشت. از نظر بنده  متهم اصلی این جنایت ایالات متحده آمریکا است. گرچه در ظاهر اعلام می کنند به ما ارتباطی ندارد. اما  وقتی رئیس جمهور آمریکا بعد از عملیات طوفان الاقصی مستقیم به فرودگاه تل آویو می آید و اعلام می کند که از کارهای رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم، تمام مسئولیت را متوجه آمریکا می دانیم. بالاخره عواملی هم در صحنه دارند. ممکن یک فرد مزدور و فریب خورده این کار را کرده اما حتما پیکان اتهام به سوی رژیم ایالات متحده آمریکا است.

واقعیت این است که واکنش ها در چند دسته قابل ارزیابی است. برخی از بعد محکومیت و همدردی با ملت ایران است که هم از داخل و هم از بیرون صورت گرفته است. برخی از واکنش‌ها از سر ترس است. برخی نگران هستند که مورد انتقام قرار بگیرند. آنچه که رهبر انقلاب فرمودند نشان از یک اراده قاطع در جمهوری اسلامی همراه با هوشمندی است.

وی افزود: اکنون وضعیت آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه در بدترین وضعیت خود است. عملا معادلات سیاسی و معادلات امنیتی در منطقه عوض شده است. قبلا آنها فعال بودند و جبهه مقاومت منفعل اما اکنون برعکس شده است. به دنبال عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی ضربه سنگینی را متحمل شد که به تعبیر رهبر انقلاب برگشت ناپذیر است. تمام پایه های دکترین دفاعی اسرائیل فرو ریخت.

آنها در حال تلاش هستند تا به نحوی برای خودشان دستاورد سازی کنند اما همین اقدام نیز قطعا با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد. رهبر انقلاب نیز در پیام خود ضمن همدردی با مردم تاکید کردند پاسخ پشیمان کننده، قاطع و هوشمندانه حتما داده خواهد شد و چیزی نیست که ایران از آن کوتاه بیاید حتما این پاسخ به نحوی خواهد بود که آنها پیش بینی نخواهند کرد.

حتما این پاسخ از مولفه قاطعیت، غافل گیری و پیش بینی ناپذیری برخوردار است به نحوی که دستگاه محاسباتی دشمن را برهم بزند و آنها نتواند برنامه های بعدی خود را دنبال کند. به نظر بنده هر انسان و هر دولت آزاده ای  در دنیا کشتن زنان و کودکان بی گناه را محکوم می‌کند.

مجموعه رسانه ای دنیا، بخش عمده ای تحت سیطره شبکه امپریالیسم جهانی است و عملا آنها اهداف این رسانه ها را تعیین می کنند. زمانی که یک حادثه کوچک در گوشه و کنار دنیا اتفاق می افتد، سریع پوشش می دهند و دنیا را آکنده از احساسات می کنند، اما وقتی انسان های بی گناه مورد ظلم و جنایت قرار می گیرند، هیچ بحث رسانه ای از ناحیه رسانه های مدعی حقوق بشر اتفاق نمی افتد. اما دیگر در دنیای امروز نمی توان فضای رسانه را محدود کرد. هر فردی برای خودش رسانه است.

وی افزود: مردم دنیا به نحو غیر قابل پیش بینی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ایستادند و در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی عواطف و احساسات مردم به درد آمده است. ملت ها دنیا بیدار شده و دولت های خود را تحت فشار قرار می دهند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: