کد خبر: ۹۶۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۱
تعداد بازدید: ۲۱۵
احتمال دارد که ماه نگذارد قلب‌العقرب دیده شود و احتمالاً برای تماشای این رویداد به دوربین دوچشمی یا تلسکوپ نیاز پیدا خواهید کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  خبرآنلاین، همانطور که ماه به گشت و گذار اطراف زمین ادامه می‌دهد؛ در مقابل ستاره‌هایی می‌ایستد و آن‌ها را برایچندین ساعت از دید زمینیان پنهان می‌کند

چنین رویدادی را occultation می‌نامند (برگرفته از کلمه لاتین occultāre که به معنای پنهان کردن است) و می تواند یک منظره حیرت انگیز باشد، به خصوص اگر ستاره درخشان باشد.

دو شب دیگر «قلب‌العقرب» در آسمان نمایان می‌شود!/ عکس

اگر در منطقه اقیانوس آرام یا مناطق کوهستانی زندگی می‌کنید، حتما ساعت زنگ دار خود را برای قبل از طلوع خورشید در روز دوشنبه، 8 ژانویه تنظیم کنید، زیرا در اوایل صبح آن روز، یک هلال ماه در حال نزول، با 11 درصد روشنایی، ابرغول سرخ را پنهان می‌کند. ستاره قلب العقرب، یکی از درخشان‌ترین ستارگان آسمان است و قرار گرفتن ماه در مقابل آن‌ها نمایی دیدنی می‌سازد.

منبع: space

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: