کد خبر: ۹۶۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
تعداد بازدید: ۱۰۳
تولید برای تامین داروی مورد نیاز کشور در شرکت‌های زیر مجموعه با جدیت در حال انجام است.
گشایش جدید ارزی برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز حوزه دارو ایجاد شددکتر حسین عطار:
گشایش جدید ارزی برای خرید دستگاه‌های مورد نیاز حوزه دارو ایجاد شد
 
به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی تیپیکو، دکتر حسین عطار در جلسه هم اندیشی با مدیرعامل و معاونان و مدیران شرکت کارخانجات داروپخش با اشاره به لزوم هم افزایی برای تولید نیازهای دارویی کشور در شرکت‌های تیپیکو، اظهار داشت: تولید برای تامین داروی مورد نیاز کشور در شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین" تیپیکو" با جدیت در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه تهیه مواد اولیه دارویی برای استمرار تولید نیاز به توجه و اهتمام ویژه دارد، افزود: اعتبارات و تسهیلات لازم برای خرید مواد اولیه دارویی در حال تامین می باشد و زمان و فرصت خرید سال آینده با توجه به ماه‌های پایانی سال نباید از دست برود.
سرپرست شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین با اشاره به اینکه فرصت جدیدی برای دریافت برخی ارزهای مورد نیاز کشور فراهم شده است و در این زمینه زمان موضوع مهمی است، ادامه داد: با توجه به ماه‌های پایانی خرید مواد اولیه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تا در فضای تحریمی مشکلی برای سال آینده به وجود نیاید.
دکتر عطار با اشاره به اینکه توجه به زمان در این بخش بسیار مورد توجه است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مدیرعامل شستا گشایش‌های جدیدی در زمینه تامین ارز انجام شده و همچنین ارز حاصل از صادرات در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.وی تاکید کرد: شرایط خوبی برای جبران کمبود برخی از اقلام دارویی فراهم شده است که باید به سرعت از این فرصت استفاده کرد. 
سرپرست شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین« تیپیکو» با بیان اینکه در مورد محصولات مورد نیاز کشور تمدید پروانه تولید در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود، گفت: در این زمینه سازمان غذا و دارو نیز همکاری لازم را در صدور پروانه انجام می دهد.
دکتر عطار با اشاره به اینکه صادرات دارو از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: دکتر نوروزی مدیر عامل شستا در صدد ایجاد ساختار جدید صادراتی در شستا است و در وزارت امورخارجه هم معاون دیپلماسی اقتصادی به دنبال تحول در صادرات در بخش دارویی است.
 دکتر عطار ادامه داد: راه نجات از مشکلات اقتصادی توجه به صادرات است و جلسات هماهنگی برای حل مشکل صادرات باید در دستور کار قرار گیرد ، کشورهای اندونزی ، سوریه و تعدادی زیادی از کشورهای آفریقایی درخواست دارو برای صادرات دارند، این موضوع در دولت و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در این زمینه باید از افراد متخصص برای صادرات دارویی استفاده شود ، وزارت امور خارجه هم با قرار گرفتن در کنار تیپیکو در این امر کمک می کند.
 سرپرست شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین" تیپیکو" عنوان کرد: برای صادرات دارو باید برنامه ریزی و سپس اجرا انجام شود، در حال حاضر برای صادرات دارو فضای جدیدی به وجود آمده است و باید همه ظرفیت‌ها برای صادرات دارو به کار گرفته شود و باید جلسات کاربردی برای صادرات دارو برگزار شود.
وی با بیان اینکه در بخش تحقیقات نیاز است کاهش بهای تمام شده قیمت دارو با حفظ کیفیت و تغییر در طعم برخی از داروها را در دستور کار قرار دهد، تصریح کرد: تغییر طعم برخی از فرآوردهای خوراکی می تواند در گرایش مردم به این داروها اثر گذار باشد. دکتر عطار با اشاره به اینکه حفاظت از اطلاعات دارویی موضوع بسیار مهمی است، تاکید کرد: حفظ اطلاعات دارویی باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، حفظ اطلاعات مرتبط با فرمولاسیون دارویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه تمام ظرفیت برای حفظ اطلاعات دارویی مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
انتهای پیام/
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: