کد خبر: ۹۶۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۱۴۱
ریزش مو یکی از مشکلاتی است که خانم‌ها در دوران یائسگی به آن دچارمی‌شوند که به دلیل اختلالات هورمونی تغییراتی را در بدن به وجود می‌آورد و مشکلات دیگری مانند اختلالات خواب، تغییرات خلقی، گرگرفتگی و خشکی پوست به همراه دارد.

زنان بدانند؛ ۳ راه موثر برای جلوگیری از ریزش موبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، زینب کامرانی: ریزش مو پس از یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن و افزایش هورمون‌های مردانه در بدن در این مرحله دشوار زندگی زنان رخ می‌دهد که منجر به ریزش مو به ویژه در ناحیه بالای سر شده و به "آلوپسی آندروژنیک" معروف است.
با رعایت برخی از اقدامات مهم می‌توان با ریزش مو در دوران یائسگی مبارزه کرد که به این شرح است:

  1. تغذیه سالم.
  2. مراقبت مناسب از مو.
  3. انتخاب مدل موی مناسب


اهمیت تغذیه سالم
تغذیه سالم برای سلامت و زیبایی مو اهمیت زیادی دارد. برای این منظور، بدن باید با بیوتین (ویتامین که دارای یک هستهٔ ایمیدازول است) تغذیه شود و منابع غذایی آن جگر، زرده تخم مرغ، جو دوسر، جوانه گندم، آجیل، غلات، قارچ و سویا است.

همچنین تامین آهن بدن که منابع غذایی آن گوشت قرمز، عدس، کنجد و بذرکتان است، بسیار مهم است.

غذاهای غنی از ویتامین C مانند مرکبات به جذب آهن در بدن کمک می کنند.

زنان بدانند؛ ۳ راه موثر برای جلوگیری از ریزش مو
مراقبت مناسب

توجه به مراقبت مناسب از مو نیز مهم است. برای این منظور باید از روغن آرگان استفاده شود که گردش خون را تحریک کرده و از پیدایش سموم و عفونت‌ها و بروز لکه‌های طاسی جلوگیری می‌کند.

روغن آرگان همچنین دارای اثر مرطوب‌کنندگی و ضد باکتریایی است که از تحریک و خارش پوست سر جلوگیری می‌کند.

همچنین باید از تونیک مو استفاده کرد، مخصوصاً تونیکی که حاوی عصاره گزنه است، که گردش خون را در پوست سر تحریک کرده و ریشه‌های آسیب دیده مو را بازسازی می‌کند، علاوه بر این مو را از ریشه تا انتهای آن، با مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌هایی مثل B۱، B۵، C، D و E تغذیه می‌کند.

ماساژ سر نیز به تحریک جریان خون در پوست سر کمک می کند و ریزش مو را کاهش می دهد.

استفاده از محصولات پاک‌کننده و مراقبتی با اثر ملایم ضروری است. همچنین مهم است که از رنگ کردن مکرر خودداری کنید، زیرا خطر ریزش مو را افزایش می دهد. این امر در مورد استفاده بیش از حد از ابزارهای آرابشی مانند اتوی صاف کننده یا فرمو نیز صدق می‌کند.

همچنین باید از استرس که یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش مو است جلوگیری کرد. با انجام تمرینات آرام‌بخش مانند یوگا و مدیتیشن می‌توان با آن مقابله کرد.


مدل موی مناسب را انتخاب کنید
به طور کلی تراکم موهای نازک را می‌توان با استفاده از شامپوی خشک یا پودر مو افزایش داد. برای این منظور کافی است موها را با شامپو یا پودر ماساژ دهید تا از داشتن موهای پرپشت لذت ببرید.

منبع: الجزیره

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: